Toon posts:

intern naar externe brander

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cyberdrive cw058d cd-rw drive en ik heb een maxtor externe hd 120gb. de hd is defect maar de rest doet het nog. Nu wil ik die 2 gaan combineren. heb ik ook gedaan, maar als ik de cd aansluit op de usbpoort. Dan loopt de cd vast. en de jumper staat net als de hd op cs. wie weet wat en hoe ik dit kan oplossen??? posten is het laatste voor ik met de bout in de weer ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet de brander eens als master, anders dan wille sommige dingen niet lekker wekren. Het kan trouwens ook zijn dat opticals niet werken met je USB dongle, zo heb ik er hier ook 2 liggen die alleen met HDDs lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou het ook heel misschien kunnen zuin dat de brander te oud is? Zit te denken om het ook eens te proberen met de dvd brander. zou de firmware flashen misschien ook nog iets kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:34:
zou het ook heel misschien kunnen zuin dat de brander te oud is? Zit te denken om het ook eens te proberen met de dvd brander. zou de firmware flashen misschien ook nog iets kunnen doen?
Nee, dat is extreem onwaarschijnlijk. Die dingen zijn namelijk gewoon ATAPI compatible en die standaarden zijn niet echt verandert in de afgelopen jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het zou alleen nog kunnen zijn dat Maxtor eigenlijk het gebruik van hun usb apperaatje hebben afgeschermt op het gebruik van harde schijven!!!! wel flauw van ze zeg!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:48:
Dus het zou alleen nog kunnen zijn dat Maxtor eigenlijk het gebruik van hun usb apperaatje hebben afgeschermt op het gebruik van harde schijven!!!! wel flauw van ze zeg!!!!!!!!!!
Het zal waarschijnlijk niet eens zijn dat Maxtor het opzettelijk heeft gedaan, maar dat het ding gewoon incompatible is met atapi apparaten.
Pagina: 1