Toon posts:

iTunes op server en ipod op Macbook syncen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedoeling is om iTunes te installeren op een server (windows)

en op m'n macbook deze bib te delen... (dit gaat)

maaar...

kan ik nu mijn Ipod aan m'n macbook hangen zodat deze synct met de server? aangezien dat daar de songs op staan?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee, de gedeelde bieb mag niet zomaar gekopieerd worden. Zijn wel zat freeware programma's voor...

Verwijderd

Topicstarter
maw, ipod aan server hangen ipv macbook

:(

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
ik weet niet zeker of het kan onder windows... maar met *nix kan je netwerk schijven maken, die je kan mounten met Mac, iTunes laad er dan automatisch muziek vanaf. Dan is het geen "share" meer maar gewoon "lokaal".

Dat zou wel moeten doen wat je wilt... (ik denk dat je via gewone shares er ook wel bijkan trouwens!)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jij wil gedeelde muziek in iTunes op je iPod zetten dat gaat niet. Je kan wel op je Macbook de netwerkdrive mounten waar de muziek staat en vervolgens deze binnenhalen in iTunes let wel op dat kopieren van de muziek in iTunes uitstaat. Je krijgt dan een lokale bibliotheek met muziek die op de server staat. Deze kan je syncen met je iPod. Succes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 13:25
Ik ben ook wel benieuwd wat de TS eigenlijk wil bereiken. Wil hij soms op meerdere macs/pc's zijn ipod kunnen syncen zonder dat Itunes iedere keer de library met (ongetwijfeld een hoop) mp3's moet laden?

De oplossing hierboven is inderdaad de meest logische manier en dan hoef je ITunes niet eens op de server te installeren :) Sterker, wanneer je 1 keer je login gegevens hebt ingevuld voor de server in ITunes, mount deze je mp3 share automagisch wanneer je na een reboot oid opnieuw een nummer wil afspelen cq syncen. :)
Pagina: 1