Te snel blue screen

Pagina: 1
Acties:

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Eigenlijk vind het vervelend om een nieuw topic te starten over blue screens, maar de FAQ en Google kunnen mijn vraag niet beantwoorden.

Het zit zo dat ik het één en ander aan het proberen ben in Visual Studio 2005, om precies te zijn in Visual Basic en C++. Maar bij elke poging om er een tijdje mee te werken (max 10 minuten) met de nodige tussen saves en runs start mijn computer opnieuw op. Wanneer dit gebeurt zie ik in een flits een blue-screen, maar het gaat zo snel dat ik niets kan aflezen. Ook de event log lijkt niets te registeren (gezien de tijden).

Hoe is het mogelijk om te kijken wat er precies gemeld werdt op het blue-screen?

Ps de herstart krijg ik soms alleen al bij het starten van Visual studio, zonder enige code dus.

Ps mijn OS is Windows XP met alle updates (SP2 dus)

Ik heb al vele her-installaties achter de rug, maar dat lost niets op. En alle hardware testen (softwarematig en hardwarematig door vervangen) lossen ook niets op.

Iemand een tip voor me?? :*)

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Verwijderd

In de FAQ zou je al kunnen lezen hoe je het automatisch rebooten uitzet bij een BSOD waardoor je de errormelding kan lezen om misschien uit vissen waar het probleem zit.

Je hebt duidelijk zelf nog niet veel ondernomen...

Verwijderd

Effe uitzetten dat ie automatish herstart bij een fout. [control panel - system - advanced - startup and recovery; daar staat het in de engelse XP iig] En de BSOD FAQ nog eens doorlezen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 21:01 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40
je hebt het dus alleen bij Visual Studio en niet bij andere software/games? Lijkt me meer een probleem van Visual Studio dan. Mischien eens een reinstall van het programma overwegen, en bij My computer > Properties > Advanced > Startup and recovery > Automatically restart uitzetten. Mischien helpt dat en kun je dan je blue screens wel aflezen.

edit: damn it, ben ik weer te laat :/

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 19-10-2006 21:03 ]

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Thanks, ik kon die instelling niet vinden (of las er overheen). Eens kijken wat er precies gebeurt.....

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Verwijderd

Je moet auto-restart bij BSOD uitzetten.

Kijk hier Afbeeldingslocatie: http://www.9en10.be/screen.jpg

Damn, vreselijk veel te laat ség :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 21:08 ]

Pagina: 1