Toon posts:

Registreren van surfgedrag via een proxy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan een applicatie bezig waarmee gebruikers getest moeten kunnen worden op hun surfgedrag. Aan de hand van een aantal vragen moeten ze een aantal acties uitvoeren op het internet. Ik wil graag registreren welke GET/POSTs ze allemaal uitvoeren om tot het gewenste resultaat te komen.

Ik denk dat de simpelste manier om dit te realiseren is door te werken met een proxy. Alleen heb ik hier niet echt een zicht op. Dus weet ook niet goed welke proxy server hier het meest geschikt voor is.

Aangezien het meerdere gebruikers zijn, die de testen uitvoeren, moet ik nog een onderscheidt kunnen maken welke gebruiker wat precies doet. Uiteindelijk moet ik de resultaten uit deze proxy/log/database kunnen halen om hier dan eventuele resultaten voor te berekenen.

Welke proxy is het meest geschikt hiervoor? Kan iemand me alvast de goede richting uitsturen??
Zijn er pitfalls/best practices waar ik rekening mee moet houden?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Squid is de standaard non-windows proxy eigenlijk wel zo'n beetje. Met authenticatie kun je de gebruikers uit elkaar houden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er ook platformonafhankelijke proxy's?

Op welke manier kan ik de page requests tracken?

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:39
Neo17 wat bedoel je met platformonafhankelijk? Onafhankelijk van server of werkstation?

Maar wat CyBeR aangeeft met een goede log analyser moet het denk ik wel lukken

Verwijderd

Topicstarter
ge-flopt schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:00:
Neo17 wat bedoel je met platformonafhankelijk? Onafhankelijk van server of werkstation?

Maar wat CyBeR aangeeft met een goede log analyser moet het denk ik wel lukken
Met platformonafhankelijk bedoel ik dat de proxy zowel op een linux-bak als een window-bak geserved kan worden. Ik heb ook gezien dat apache een mod_proxy ondersteuning heeft, is dit wat?

Zijn er ook bepaalde proxies die het toelaten om rechtstreeks naar een database te loggen? Kan ik ergens een voorbeeld vinden hoe een dergelijke log er uit zal zien?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
mod_proxy is _niet_ wat jij zoekt, dat is puur om een subdomein van een site door te routeren ofzo, het is wel mogelijk om er een systeem mee op te zetten wat doet wat jij beschijft, maar het is dan vele malen bloaty'er (en trager) en VEEL complexer dan wat jij zoekt.

Verwijderd

Gewoon squid installeren, zijn meer dan genoeg log analyzers voor.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Met platformonafhankelijk bedoel ik dat de proxy zowel op een linux-bak als een window-bak geserved kan worden.
http://www.squid-cache.org/Doc/FAQ/FAQ-1.html (Punt 1.7)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SA007 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:41:
mod_proxy is _niet_ wat jij zoekt, dat is puur om een subdomein van een site door te routeren ofzo, het is wel mogelijk om er een systeem mee op te zetten wat doet wat jij beschijft, maar het is dan vele malen bloaty'er (en trager) en VEEL complexer dan wat jij zoekt.
Neuh, mod_proxy is een volwaardige caching proxy hoor. Het wordt alleen inderdaad meestal ingezet als reverse proxy.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1