Toon posts:

DVI - HDMI (loewe lcd)

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Acer 5672 notebook, met ATI X1600, dvi out, nu heb ik al een kabel van DVI naar HDMI geprobeerd, maar hij detecteert dan geen scherm..

van DVI - DVI heb ik ook geprobeerd (in de winkel op een tv met dvi ingang), en dit werkte goed, hij detecteerde direct een digitaal beeldscherm..

Nu is mijn vraag, hoe ik mijn scherm kan gebruiken.. dus met een HDMI ingang,.. is er een speciale adapter voor nodig o.i.d?

Verwijderd

Wat voor kabel heb je gebruikt (merk?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:25:
Wat voor kabel heb je gebruikt (merk?)
Stond geen merk op, maar komt bij Schomaker weg, (goede winkel hier, geen Expert o.i.d)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mijn analoge Loewe heeft een menustructuur waarin je moet aangeven welke ingangen wel en niet worden gebruikt. Als het daar uitstaat zal het niet kunnen werken. Heb je op jouw TV daar al naar gekeken?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:32:
Mijn analoge Loewe heeft een menustructuur waarin je moet aangeven welke ingangen wel en niet worden gebruikt. Als het daar uitstaat zal het niet kunnen werken. Heb je op jouw TV daar al naar gekeken?
Allemaal al gekeken, en HDMI/DVI ingang staat op [AAN]...

Vandaag al iemand geweest die de nieuwste software op de tv gezet heeft, maar het mocht niet baten..

Verwijderd

Ondersteund de DVI-out op je laptop HDCP?

Zo niet dan zal het niet werken. HDCP is de beveiliging die op de HDMI aansluiting zit. Als beide kanten geen HDCP hebben dan krijg je geen beeld (dan lukt de "handshaking" niet).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:01:
Ondersteund de DVI-out op je laptop HDCP?

Zo niet dan zal het niet werken. HDCP is de beveiliging die op de HDMI aansluiting zit. Als beide kanten geen HDCP hebben dan krijg je geen beeld (dan lukt de "handshaking" niet).
Toen ik in de winkel, dvi op dvi aansloot op die tv, werkte hij wel, vervolgens stond op mijn laptop een "digitaal scherm" erbij waarop ik het beeld kon klonen..

Vervolgens de laptop verplaatst naar een tv die ik ook heb (met hdmi ingang), en vervolgens op dat "digtale scherm" geklikt op klonen, en toen kreeg ik wel beeld..

probleem is dus dat ie hem niet herkend, en ik eerst dvi op dvi-toestel moet aansluiten, om hem vervolgens op mijn eigen toestel te kunnen laten werken..

Verwijderd

Topicstarter
VGA kabel werkt trouwens wel, vga op vga aansluiting, alleen is de resolutie dan niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Zou DVI - COMPONENT aansluiting wel werken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:47:
Met de juiste convertor zou dit moeten werken (geen idee als die dingen duur of goedkoop zijn) maar het omvormen zal wel voor kwaliteitsverlies zorgen. Enkel convertors: http://www.purelinkav.com/

DVI => DVI is geen probleem omdat daarbij HDCP niet verplicht is. Bij HDMI is HDCP verplicht, als één van beide kanten dit niet heeft wil hij niet verbinden.

(Heb een gelijkaardig probleem gehad met een receiver die HDMI-out heeft en een scherm dat DVI-in heeft.)

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:47:
Vast niet bij jou.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:03:
[...]

Met de juiste convertor zou dit moeten werken (geen idee als die dingen duur of goedkoop zijn) maar het omvormen zal wel voor kwaliteitsverlies zorgen. Enkel convertors: http://www.purelinkav.com/

DVI => DVI is geen probleem omdat daarbij HDCP niet verplicht is. Bij HDMI is HDCP verplicht, als één van beide kanten dit niet heeft wil hij niet verbinden.

(Heb een gelijkaardig probleem gehad met een receiver die HDMI-out heeft en een scherm dat DVI-in heeft.)
Even bij mijn specs gekeken van videokaart:
Flexible display support
Dual integrated dual-link DVI transmitters
DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready

hdcp zit er wel op dus... en op mijn loewe tv ook,.
Pagina: 1