"verifying DMi pool data"

Pagina: 1
Acties:

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15
Hallo
een collega van mij had een virus, en vroeg mij om raad. Ik geef hem een setje antivirus disks mee om vanuit dos (explorer.exe was geinfecteerd) de boel te schonen.
Naa booten vanaf mijn disks is er iets raars gebeurd. De PC wil helemaal niet meer opstarten, niet van HD, niet van Floppy en zelfs niet van de bootable win98SE CD??
Hij blijft hangen na de melding "verifying DMI pool data"

je hoort nog wel wat leesbewegingen op de floppy maar dat stopt even later en verder niks
Kent iemand dit fenomeen ?
Ik heb de zaak nog niet open geschroefd omdat hij nog garantie heeft.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• mvds
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Kan je nog in de bios komen?

• freddifish
ja dat wel, zo kon ik de CD als eerste in de boot cyclus zetten.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
In het geval van Windows 9x/ME zou ik zeggen dat FDISK /MBR wel eens kan helpen. Dan maakt hij weer een vers Master Boot Record.

[EDIT]

Sorry zal niet helpen. Had het niet goed gelezen. Mijn oplossing zal alleen bij HDD problemen helpen. Probeer eens je BIOS defaults te laden...

• freddifish
win98 ja, maar om Fdisk te doen moet hij eerst van flop willen booten ! en dat lukt dus niet. Heel vaag.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Bios resetten, en dan defaults laden.

• freddifish
OK, zal dat eens proberen binnenkort
wat is eigenlijk die DMI pool ?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat is een "pool" waarin informatie word opgeslagen over je hardware. Als je hardware dat ondersteund kunnen ze door middel van een speciale interface met elkaar lullen om zo compatibiliteit te creeren.

Verwijderd

Zorgt gewoon dat je apparaten elkaar zien enz.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 31 januari 2001 13:13 schreef newby het volgende:
Zorgt gewoon dat je apparaten elkaar zien enz.
Zo kan je het ook zeggen ja. :D

Verwijderd

DMI staat voor Desktop Management Interface.
Het is voornamelijk bedoeld om in netwerken met vele werkstations op een centrale manier je hard- en software componenten bij te houden.
Protocollen als SNMP kunnen samenwerken met DMI om gegevens over de werkstations te verzamelen. Zo werkt bijvoorbeeld ook Intel LanDesk Manager.

Het heeft dus niet echt iets te maken met 'dat je interne componenten elkaar zien'. o.i.d.

Verwijderd

Gewoon in de bios "load setup defaults" kiezen kan ook al helpen. Werkt dit niet dan zul je idd je bios moeten resetten.
Pagina: 1