Laptops met HSDPA

Pagina: 1
Acties:
  • 3.392 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 15:15
Ik zoek dus een laptop met ingebouwd HSDPA kaartje. Het enige wat ik heb kunnen vinden is een Acer Aspire 5650. Maar waar kan ik deze laptop kopen? Heeft iemand zo'n laptop? Zoja, welk type/merk heb je.

Op google is bar weinig te vinden, ik heb laatst wel een duits boekje gelezen waar de Acer in stond. Maar verder niks van prijzen.

Edit:
Heb zojuist de IBM Thinkpad X60s gevonden. Maar heb totaal geen ervaring met IBM.

[ Voor 12% gewijzigd door T i M op 19-10-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb inmiddels ook dezelfde wens. Al die PCMCIA kaartjes die uitsteken zijn me te kwetsbaar. Ook die USB meuk is allemaal vervelend om mee te sjouwen. De volgende heb ik gevonden.

Fujitsu Siemens:
Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.de/Resources/48/164678911.jpg

Ze hebben al verschillende modellen maar in Nederland is momenteel alleen de LIFEBOOK E8210 beschikbaar. Er is ook een aanbieding met KPN (geldig tot 31/12/2006):
Link naar E8210 UMTS op Fujitsu Siemens site
Link naar KPN site (pakket SIMPEL Mobiel Zakendoen)
Volgens zowel Fujitsu Siemens als KPN zijn ze gesimlocked. :(
In Duitsland heeft Fujitsu Siemens een dergelijke deal met T-Mobile. Ik vermoed dat je je Nederlandse T-Mobile SIM kaart hier niet in kunt gebruiken (andere netwerk code).

Dell:
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/3362-2.jpg
Dell heeft nu vier modellen die zijn voorbereid voor HSDPA.
Latitude D420
Latitude D620
Latitude D820
Precision M65

De voorbereiding houdt in dat er in de behuizing een SIM kaartlezer is ingebouwd, een 2100 MHz antenne achter het TFT scherm en er een uitbreidingsslot beschikbaar is voor het HSDPA kaartje. Het uitbreidingskaartje heet de Dell Wireless 5505 PCI Express Mini Card (3G/UMTS). In Nederland is deze momenteel nog niet te krijgen, hij wordt in het eerste kwartaal 2007 verwacht. Vermoedelijk zal Dell een deal maken met Vodafone, net zoals in Duitsland en Engeland. Op een Duits forum las ik dat de 5505 niet gesimlocked was en dat het slechts een kwestie was van de APN (=toegangspunt) wijzigen.

AUS:

V2

Helaas is die nog niet beschikbaar en het vermoeden is eerste kwartaal 2007.

De Fitjitsu Siemens en Dell kaartjes ondersteunen HSDPA slechts tot 1.8 Mbps en lijken niet upgradable. De ASUS is direct al geschikt voor 3.6 Mbps. Zover ik weet zal T-Mobile in Nederland eind eerste kwartaal hun HSDPA upgrade naar 3.6 Mbps en dan zou ik het toch erg jammer vinden als ik daar niet kan profiteren. Het lijkt me ook niet iets voor ASUS om een deal te maken met een Nederlands netwerk dus zal die denk ik simlock vrij zijn.

Ook heeft de ASUS als enige bluetooth 2.0+EDR (=enhanced data rate), dat vind ik wel fijn omdat ik graag mij draadloze stereo headset via bluetooth verbind. EDR gebruikt over het algemeen maar een derde van de energie dan zonder EDR en dat komt de accuduur ten goede.

En tenslotte een ingebouwde webcam. Webcammen en beeldbellen doe ik ook graag dus de ASUS is voor mij de meest logische keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wow, Robert... Jij hier ook al..

Dit is wel een onwijs mooie laptop. Ik ben al een tijd op zoek naar een laptop die klein is (max 14") en redelijke specs heeft. Het enige nadeel zal waarschijnlijk de prijs zijn...

Kan je mij op de hoogte houden van deze V2? Dit lijkt mij ook wel wat.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

De HP NC6400. :)

http://h10010.www1.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_NLNL

2 kilo, groot scherm, idioot lange accuduur (tot 12 uur, event. met travel accu)

Goed Ding!

[ Voor 105% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-12-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

HTT-Thalan schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 20:34:
De HP NC6400. :)

http://h10010.www1.hp.com...tml?jumpid=reg_R1002_NLNL

2 kilo, groot scherm, idioot lange accuduur (tot 12 uur, event. met travel accu)

Goed Ding!
De RH577EA heeft standaard HSDPA: The HP Compaq nc6400 with integrated UMTS/HSDPA uses the Qualcomm MSM6280 chipset with support for 3.6 mbps performance modes and tri-band UMTS frequency bands.

Hier staat trouwens een review.

Er staat bluetooth 2.0 maar ik heb zo het vermoeden dat het weldegelijk EDR ondersteunt. Weet iemand welke bluetooth stack HP gebruikt? Widcomm?

Jammer dat er geen geïntegreerde camera in zit. Maar dat zal wel in conflict zijn met het business segment (net zoals bij mobiele telefoons).

Edit: ja, hij is 2.0+EDR met Widcomm software.

[ Voor 24% gewijzigd door robertwebbe op 24-12-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Nog meer:

Lenovo ThinkPad X60s - model 17046DG

Afbeeldingslocatie: http://www5.pc.ibm.com/europe/products.nsf/b6520964e2ad4d1985256d9b006f28d9/4f8064eb5fc332b68025716100279204/LineDrawing/0.7C?OpenElement&FieldElemFormat=gif

Panasonic Toughbook CF-W5 (LWSZFLG)

Afbeeldingslocatie: http://bilder3.preissuchmaschine.de/prodfoto/panasonictoughbookcft5.jpg

Misschien maar weer eens tijd voor een overzichtspagina te maken...

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 24-12-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisreijbroek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Ik zou niet gaan voor de IBM. Ik heb hier veel ervaring mee vanwege mijn werk en het is altijd wel iets met die IBM's wat eigelijk Lenovo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik ben wat verder gaan zoeken naar de achtergrond van ingebouwde HSDPA "modems".

Veel notebook fabrikanten brengen een high-end lijn uit waarin een HSDPA voorbereiding is gemaakt. Deze voorbereiding bestaat dan uit een vrij beschikbaar PCI Express Mini Card inbouwslot, een SIM kaartlezer in de behuizing en een ingebouwde antenne.

In de meeste gevallen rusten ze één of meer modellen standaard (af fabriek) uit met de HSDPA kaart er al in. Voor de ander types zal je dan het inbouwkaartje er nog zelf in moeten steken en eventueel software installeren of activeren,

Er zijn twee fabrikanten die steeds opduiken die deze kaartjes leveren:
Novatel Wireless: Expedite EU740
Sierra Wireless: MC8755
Beide kaartjes bieden voor HSDPA slechts één frequentieband: 2100 MHz.

De nieuwe Sierra Wirless MC8775 is triple band (850, 1900 en 2100 MHz).
Er komt ook een MC8775v versie, daarmee kun je ook voicecalls maken,

In al deze kaartjes zit de Qualcomm MSM6280 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

dennisreijbroek schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:20:
Ik zou niet gaan voor de IBM. Ik heb hier veel ervaring mee vanwege mijn werk en het is altijd wel iets met die IBM's wat eigelijk Lenovo is.
Er is een groot verschil tussen 'IBM' en 'Lenovo'.

Lenovo heeft IBM's pc en laptopdivisie overkocht en strijkt nu met hun goede naam. De IBM thinkpad laptops zijn nog steeds dezelfde als vroeger: Duur, maar wel verdomd stevig, stabiel en betrouwbaar. De Lenovo laptops en PC's liggen op hetzelfde niveau als Acer. Haal die 2 niet door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

robertwebbe schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:31:

Er zijn twee fabrikanten die steeds opduiken die deze kaartjes leveren:
Novatel Wireless: Expedite EU740
Sierra Wireless: MC8755
Beide kaartjes bieden voor HSDPA slechts één frequentieband: 2100 MHz.

De nieuwe Sierra Wirless MC8775 is triple band (850, 1900 en 2100 MHz).
Er komt ook een MC8775v versie, daarmee kun je ook voicecalls maken,

In al deze kaartjes zit de Qualcomm MSM6280 chipset.
Aangezien de ASUS V2 volgens de specificaties beschikt over GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA, zou je kunnen concluderen dat V2 de MC8775v als kaart in zich heeft zitten? Dus dat je ook kan bellen/gebeld worden met de V2?

Als dit ook allemaal kan met de V2, dan is er waarschijnlijk nog maar 1 ding wat mij tegen kan vallen: de prijs.... Ik heb nu al bijna het geld bij elkaar voor een Asus W7j, maar deze zal vast een paar honderd euro duurder zijn...

Naja, afwachten maar...

-

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ginz schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:32:
[...]
Aangezien de ASUS V2 volgens de specificaties beschikt over GSM/GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA, zou je kunnen concluderen dat V2 de MC8775v als kaart in zich heeft zitten? Dus dat je ook kan bellen/gebeld worden met de V2?
Ik neem aan dat je dat concludeert omdat er GSM staat? Ik denk dat ze hiermee bedoelen dat je ook Circuit Switched Datacalls kunt maken (9.6 kbps) :)

Maar nee, de V2 heeft niet de voice versie maar de standaard versie. Zie hier het persbericht waarin dat staat.

Ik hoop maar dat die snel komt :)

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 28-12-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vind net een bericht over de beschikbaarheid van de Asus V2:
If we dont see it between the middle Ferbruary and the middle of March, then we'll see it late April, early May as a Santa Rosa platform model.....
Right now bets are on actually earlier than later, perhaps as soon as some of the models start to get Vista pre-installed, which will be about 4-5 weeks.
Bron: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=98173

Centrino Pro (code named Santa Rosa)
The code-name Santa Rosa refers to the fourth-generation Centrino platform, scheduled for release in April 2007 with the following features:

- Second generation Intel Core 2 processor (code named Merom) that uses Socket P
- 800 MT/s front side bus with Dynamic Front Side Bus Switching to save power during low utilization
- Intel Mobile 965 Express chipset (code named Crestline) with Intel's GMA X3000 graphics technology
- Intel PRO/Wireless 4965AGN IEEE 802.11 a/b/g/n mini-PCIe Wi-Fi adapter (code named Kedron)
- NAND flash-memory caching (code named Robson)
- WWAN Internet access via HSDPA codeveloped with Nokia (code named Windigo)
- EFI, a successor to BIOS
- Intel Dynamic Acceleration (IDA), better Windows Vista Aero support
- Support for WiMAX (802.16) was originally scheduled for inclusion in Santa Rosa but has now been dropped and will come in 2008 as part of Montevina :'(

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 16-01-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Oké, dan ga ik maar voor de ASUS A8Nj....

Stuk goedkoper en heb geen zin om nog langer te wachten. Tevens wil ik liever een laptop met XP én Vista, in tegenstelling tot de V2 die mogelijk alleen maar met Vista geleverd gaat worden.

De snellere processor (niet nodig voor mij), de beter grafische kaart (was leuk geweest), de 3MP webcam (0,35MP is voor mij al genoeg) en de HSDPA (was ook leuk geweest) moet ik dan maar gewoon vergeten en in mijn volgende laptop willen.

Tevens is het misschien wel mogelijk om de ASUS A8Nj in te toekomst van een betere grafische kaart te voorzien, omdat de grafische kaart waarschijnlijk een aanpasbare MMX module is.

HSDPA gebruik ik wel via BT met een telefoon en de rest was toch al niet nodig.

Conlcusie: ASUS A8Nj

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ginz schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:39:
Oké, dan ga ik maar voor de ASUS A8Nj....
Dan mag je wel een keer met die van mij spelen als ik hem heb. d:)b
Ik ga wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 15-01-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als we dan weer eens een keer afspreken, dan kan ik gelijk je Nokia's van een update voorzien....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Bedankt voor je tip van de review jcvjcvjcvjcv!

Zover ik begrepen hebt komt de Je versie niet naar Nederland maar een andere (nog onbekende). Ik hoop dat dat dan een Centrino Pro model gaat worden :).

Bij de opening van Worldmax in Amsterdam zat ik naast iemand van Intel, die verwachtte dat eind mei de eerste notebooks met Centrino Pro in de Nederlandse winkels zouden liggen. Let's see...

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 26-03-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eind mei pas ? ;(

Er gingen al geruchten in de aard van "Dell Latitude D630 and D830 shipping in late April"
Ook gingen er geruchten dat ze voor liggen op schema en dat Dell al zou introduceren voor de officiele datum van 9 Mei.

Ja, het is wel vaker raak hier. Dat Asus G2 geval is hier ook al niet te koop en de A8NJs natuurlijk ook niet :(

Dell D620 lijkt mij perfect, alleen dat knake PCMCIA slot ipv. Expresscard slot |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 28-03-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Wellicht dekte hij zich wat extra in qua tijd, je weet hoe dit soort dingen gaan, meestal nooit op tijd. De tijd zal het ons leren, het komt vanzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na, April werd het dus niet, maar volgens de geruchten heeft de D630 nog steeds een PCMCIA slot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 16:38
Dat de flybook hier nog niet genoemd is. Heb er 1 liggen (de V33, voorloper van V5) maar gebruik het hele HSDP(A) niet. Verder een topding voor zen formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat nu een Vodafone logo boven de Latitude D420, D620, D620 ATG, D820, D630 en D830 op de Dell site!!!!!!! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Eindelijk komen de Centrino Pro's nu op de markt. Bijna alle grote merken hebben laten weten wat hun portfolio gaat worden. Ik ben er nog niet helemaal uit maar deze lijkt er wel aardig op:

HP Compaq 6910p; de GH717AW kost vanaf zo'n 1520 ex / 1800 incl. BTW.

Het enige minpuntje wat ik nog kan vinden is dat de ingebouwde camera ontbreekt. Misschien komt de 2710p ook wel nog beschikbaar in Nederland. Nu staat hij er nog niet op en op de US site op Soon available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal wel weer alleen de 1280x800 modellen in NL worden. Of overpriced.

Voor mij al drie minpunten aan die HP waarom ik hem never zou kopen:

1280x800 scherm (HP's met 1440x900 zijn op de een of andere manier meteen 300 euro duurder)
geen expresscard slot
geen nVidia graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 15:36
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:57:
Zal wel weer alleen de 1280x800 modellen in NL worden. Of overpriced.

Voor mij al drie minpunten aan die HP waarom ik hem never zou kopen:

1280x800 scherm (HP's met 1440x900 zijn op de een of andere manier meteen 300 euro duurder)
geen expresscard slot
geen nVidia graphics
foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
internet met UMTS met HSDPA leuk maar dan moet er wel signaal zijn, lees mijn ervaring.

ACTIES STOP UMTS

"DE KLANTEN ZIJN DE DUPE".

VRIJHEID VAN COMUNICATIE IS OOK EEN RECHT.

Het is te zot voor woorden dat een organisatie als STOP UTMS en andere organisaties de mobile communicatie in onder anderen Amsterdam noord dwarsbomen.

Het signaal voor gsm, gprs en umts is dermate belabberd dat er op heel veel locaties niet of nauwelijks gebeld en ge-internet kan worden.

GSM handig als de mast maar niet bij mij in de tuin komt te staan. Dit lijkt wel heel veel op het moraal van dit verhaal.

In plaats van samen tot een oplossing te komen wordt de boel gedwarsboomd, de betalende klanten van mobile telefonie en internet diensten zijn de dupe.

Ik ben heel erg teleurgesteld en boos. Ik betaal enkele maand €70,- voor een mobile internet verbinding die ik nauwelijks kan gebruiken omdat het signaal zeer slecht is. Ik kan alleen in de trage GPRS mode werken. ook een dure buitenantenne €100,- bied nauwelijks uitkomst.

De oorzaak gebrek aan UMTS steunzenders die o,a, door organisaties als STOP UMTS worden tegen gehouden.

Ik zit wel tot 1 mei 2008 vast aan een duur abonnement waar ik nauwelijks iets mee kan doen. Betaalt STOP UTMS de rekening?

Kan mij heus wel voorstellen dat UMTS straling bij hoge concentraties niet gezond kan zijn voor het menselijke lichaam. Ook dat het een hier gevoeliger voor is dan het ander.

Geen enkel wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat UMTS straling schadelijk is voor de gezondheid. Het zit tussen de oren van deze mensen.

Laten ze die masten op plekken neerzetten waar ze geen of minimale overlast veroorzaken. Een park, oude schoorsteen van een fabriek, kerktorens, ezv masten van de concurrentie.

De klanten betalen voor telefonie en internet en willen niet de dupe zijn en worden van de acties van onder anderen "STOP UMTS".

Samen moeten de voor en tegenstanders tot een oplossing komen en daar hoeven de klanten die gebruik maken van mobile gsm en utms verbindingen niet de dupe van te worden.

Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

ajpeetoom schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:01:
internet met UMTS met HSDPA leuk maar dan moet er wel signaal zijn, lees mijn ervaring.
[...]
Begin een actie commitee STOP "STOP UMTS" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
robertwebbe schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:52:
[...]

Begin een actie commitee STOP "STOP UMTS" :+
Heb nu een nieuwe antenne meer dbi versterking, maar het signaal blijft onder de maat, ik kan nu teminste weer in UMTS mode werken.

Lach er maar om als je elke maand €70,- neer moet legen voor een internet verbinding zo snel als een bejaarde kreupele slak wordt je niet vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Het gehele UMTS is een grote fiasco, Ze proberen zo veel mogelijk de kosten voor die peper dure UMTS frequenties terug te verdienen.

Wel over de rug van burgers "klootjesvolk" . Die denken eindelijk overal draadloos internet verbinding te hebben.

Als je de mazzel hebt zit je vlak bij een steunzender, als je die niet hebt is het afzien, Dan kan je gaan werken in de super trage gprs mode. Doet heel veel denken aan een trage inbel verbinding van wel eer.

Zal WIMAX zijn belofte waar gaan maken? Ik hoop het. Voordeel van wimax is dat het signaal verdere rijkwijte heeft, tot 50 km op het plateland en tot 30 km in de stad.

Ben alleen bang dan voor acties als "STOP WIMAX" dus wordt de boel weer gedwarsboomd en tegengewerkt. Want er zullen toch weer antennes geplaats moeten worden.

Velen willen dan draadloos internet maar natuurlijk geen antenne in zijn buurt, want o jee stel dat die straling nadelige gevolgen heeft voor de gezondheid van mijn lieve kind.

Ach mensen blijven dom en voorspelbaar.

lex

[ Voor 12% gewijzigd door LEX63 op 03-07-2007 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Het zo leuk zijn als er eens iemand reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ajpeetoom schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:42:
Het zo leuk zijn als er eens iemand reageerd.
Nou, terwijl wij wachten op een reactie, ga jij even aan je spelling werken, ok? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

ajpeetoom schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:01:

ACTIES STOP UMTS

"DE KLANTEN ZIJN DE DUPE".

VRIJHEID VAN COMUNICATIE IS OOK EEN RECHT.

Het is te zot voor woorden dat een organisatie als STOP UTMS en andere organisaties de mobile communicatie in onder anderen Amsterdam noord dwarsbomen.

Het signaal voor gsm, gprs en umts is dermate belabberd dat er op heel veel locaties niet of nauwelijks gebeld en ge-internet kan worden.

GSM handig als de mast maar niet bij mij in de tuin komt te staan. Dit lijkt wel heel veel op het moraal van dit verhaal.

In plaats van samen tot een oplossing te komen wordt de boel gedwarsboomd, de betalende klanten van mobile telefonie en internet diensten zijn de dupe.

Ik ben heel erg teleurgesteld en boos. Ik betaal enkele maand €70,- voor een mobile internet verbinding die ik nauwelijks kan gebruiken omdat het signaal zeer slecht is. Ik kan alleen in de trage GPRS mode werken. ook een dure buitenantenne €100,- bied nauwelijks uitkomst.

De oorzaak gebrek aan UMTS steunzenders die o,a, door organisaties als STOP UMTS worden tegen gehouden.

Ik zit wel tot 1 mei 2008 vast aan een duur abonnement waar ik nauwelijks iets mee kan doen. Betaalt STOP UTMS de rekening?

Kan mij heus wel voorstellen dat UMTS straling bij hoge concentraties niet gezond kan zijn voor het menselijke lichaam. Ook dat het een hier gevoeliger voor is dan het ander.

Geen enkel wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat UMTS straling schadelijk is voor de gezondheid. Het zit tussen de oren van deze mensen.

Laten ze die masten op plekken neerzetten waar ze geen of minimale overlast veroorzaken. Een park, oude schoorsteen van een fabriek, kerktorens, ezv masten van de concurrentie.

De klanten betalen voor telefonie en internet en willen niet de dupe zijn en worden van de acties van onder anderen "STOP UMTS".

Samen moeten de voor en tegenstanders tot een oplossing komen en daar hoeven de klanten die gebruik maken van mobile gsm en utms verbindingen niet de dupe van te worden.

Lex
Ik snap je frustratie met betrekking tot deze commitees wel, echter post dit dan in SG want in CSL zal er niet op gereageerd worden omdat het hier puur om de hardwarematige kant van de laptops gaat ;)

Ik raad je dus aan om zoiets in het vervolg in SG te posten :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.