Toon posts:

pdf beveiligd?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoiii,

ik heb een vraagje... ik heb via via een ebook gekregen. Het is gewoon een pdf file, dus ik probeer hm te openen met acrobat reader. Ik krijg dan een melding dat de 'eigendomsrechten' van deze file niet op deze computer staan en ik de file dus niet kan openen!!!

PDF heeft dat soort geintjes als 'legale mp3's' toch niet?? dat je ze maar op 1 computer kan openen en maar een bepaald aantal keer kan afspelen???

Weet iemand hoe dit kan komen? En nog belangrijker.. .. hoe ik dit ga fixen?? Ik moet eigenlijk echt die file open hebben!!

Alvast bedankt!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Jawel hoor! Lees dit maar eens door. Ik krijg uit je verhaal al het idee dat je geen enkel legaal recht op de PDF hebt; als de eigenaar deze vervolgens beveiligd kun je er dus inderdaad niet bij. Heb ik het bij het juiste eind dan kunnen we je natuurlijk verder op weg helpen. De eerste stap is dan evenwel om contact op te nemen met de eigenaar van de PDF :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
hahah.... oeiiiii

Als die laten we zeggen tijdelijk op vakantie is?? Ik kan me zo voorstellen dat er ook altenatieve mogelijkheden zijn om zonder de 'rechten' de file te lezen??

edit:
Het is niet zo dat er om een password gevraagd wordt ofzo..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 19:30 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 18:23

Gerco

Professional Newbie

De file is waarschijnlijk encrypted met public key encryption. Dat betekent dat er, tenzij je toevallig een supercomputer in je achterzak hebt zitten en een paar jaar de tijd kan nemen, geen andere manier is om die PDF te lezen dan met de sleutel die je bij de maker kan krijgen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:29:
...
Als die laten we zeggen tijdelijk op vakantie is?? Ik kan me zo voorstellen dat er ook altenatieve mogelijkheden zijn om zonder de 'rechten' de file te lezen??
...
Dat noemen we omzeilen van de beveiliging en dat is niet toegestaan op GoT :p

Verwijderd

Topicstarter
[...]

hier staatie... zouden jullie even kunnen kijken of het echt onmogelijk wordt??
Modbreak:Zoals reeds gezegd; daar beginnen we niet aan op GoT

[ Voor 46% gewijzigd door Spider.007 op 19-10-2006 20:02 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

PDF's zijn beveiligt om een reden, en adobe 6 is kwa beveiliging zeer sterk ( 128bits EAS inplaats van zwakker varianten ) . De beveiliging zal in dit geval wel een sleutel vereisen, een sleutel die degene die de PDF verstuurde naar..persoon X gemaakt heeft. Als je je handen niet op de sleutel kan krijgen dan kun je hem niet "snel" openen ( de tijd van 64bits encryptie is over )

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 19-10-2006 19:46 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
okayyy.. dank voor de informatie!!!
Pagina: 1