[Putty] Network error: Software caused connection abort

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey,

ik moet met mysqldump een backup van een grote database maken, maar elke keer als ik het via putty probeer, krijg ik na een paar minuten:

PuTTY Fatal Error: Network error: Software caused connection abort

Toen ik zocht op google, kwam ik een aantal sites tegen waarop stond dat het waarschijnlijk door hardware wordt veroorzaakt.

De server draait echter wel stabiel, dus ik vraag me af of het daar aan ligt.
Kan het iets anders zijn, of weet iemand hoe ik die dump kan maken middels een andere (om)weg?

Edit;

het lukte me niet om de backup via cron te maken, maar nadat ik zonet de cron regel bovenaan m'n cron file zette, werkte het ineens wel.... nogal vreemd, maar de backup draait in ieder geval :)

Ben nog wel steeds benieuwd waarom m'n putty het na x aantal minuten begeeft.... dus als iemand dat weet?

[ Voor 23% gewijzigd door TangLeFuzZ op 19-10-2006 19:27 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zo te zien wordt de connecte gewoon verbroken en kun je puTTY daar niet echt de 'schuld' van geven. Het kan aan iedere firewall, router of gewoon server danwel client liggen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoogstwaarschijnlijk ligt dat aan jouw router die een lage connection timeout heeft. Andere optie is een firewall voor de server met een soortgelijke instellen heel laag. Je verbinding wordt gewoon weggeknikkerd na een tijdje inactiviteit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:44
Ik heb het ook een keer gehad. Toen had het te maken met een extra protocol wat gekoppeld was aan de netwerkkaart, na de installatie van VPN-software. Als deze VPN niet verbonden was resulteerde dit elke 3 minuten in een klein hikje, die net groot genoeg was, zodat de telnet-sessie afgebroken werd.