In een poging mijn beter UT te kunnen spelen via modem, ben ik in verschillende tweak-guides voor UT tegengekomen dat het helpt als je het modem van 56K (V90) terugzet naar 33k3 (V34?) omdat de laatste symmetrisch is en daardoor beter werkt bij gamen. Nu moet daar een AT commando voor zijn om dat te doen. Ik heb al in de handleiding van het modem (MediaForte Momenta 56K DSP internal) gekeken, maar kan geen AT string vinden om van 56K naar 33K3 te gaan. Ook weet ik niet wat voor een chipset (Rockwell?) het modem gebruikt. Hoe kom je daar achter? De homepage van de fabrikant zegt daar vrijwel niets over.
Ik heb wat gevonden op www.56k.com. Het probleem is dat mijn modem nergens specifiek genoemd is. Ik vermoed dat er een Rockwell chipset in zit, omdat de externe versie van het modem een Rockwell chipset heeft en de interne versie (met dezelfde specs) waarschijnlijk dezelfde hardware heeft.
Verwijderd
http://www.modem-help.freeserve.co.uk/modmtoo.html
Blijkbaar een Conexant ACF 56k
(Rockwell dus)
K56mode, +MS=56,1,32000,56000
V90mode, +MS=12,1,28000,56000
en +MS=11,1,300,33600 voor 33k6 speeds
Blijkbaar een Conexant ACF 56k
(Rockwell dus)
K56mode, +MS=56,1,32000,56000
V90mode, +MS=12,1,28000,56000
en +MS=11,1,300,33600 voor 33k6 speeds
rockwell is inmiddels overgenomen door Conexant, [url="http://www.conexant.com."]www.conexant.com.[/url] Maar die geven niet zo heel veel ondersteuning op dat soort dingen. Uunet heeft een aardige modemFAQ, kijk maar eens op http://www2.nl.uu.net/helpdesk/hardware/
ach...in een volgend leven lach je er om!
Ik heb ff wat ATIx commando's in hyperterm geprobeerd met dit resultaat:
ATI0: 56000/33600
ATI1: ES2898/ES2819 (Hardware validation code)
ATI2: RXF2-V90A (DSP firmware version)
ATI3: V4.43-V-PI (controller firmware version, model and interface type)
ATI4: ESS Technology
ATI5: ES56V-PI
Is dit nou een Rockwell chipset of niet. Ik twijfel eraan omdat het modem volgens de handleiding naast V90 ook X2 ondersteunt en zover ik weet doen Rockwell chipsets dat niet.
Nou heb ik gisteren wel al +MS=11,1 geprobeerd. De snelheid van de verbinding ging inderdaad terug van het 44000 bps naar 31600 bps. De ping in UT bleef even knudde helaas... Dus: nice try but no sigar.
ATI0: 56000/33600
ATI1: ES2898/ES2819 (Hardware validation code)
ATI2: RXF2-V90A (DSP firmware version)
ATI3: V4.43-V-PI (controller firmware version, model and interface type)
ATI4: ESS Technology
ATI5: ES56V-PI
Is dit nou een Rockwell chipset of niet. Ik twijfel eraan omdat het modem volgens de handleiding naast V90 ook X2 ondersteunt en zover ik weet doen Rockwell chipsets dat niet.
Nou heb ik gisteren wel al +MS=11,1 geprobeerd. De snelheid van de verbinding ging inderdaad terug van het 44000 bps naar 31600 bps. De ping in UT bleef even knudde helaas... Dus: nice try but no sigar.
Verwijderd
http://www.modem-help.freeserve.co.uk/chips/ess2898.html
Hmm....... modem van geluidskaartchip maker
BDW, misschien eens met MTU waardes klooien en zonder compressie en zo ?
Hmm....... modem van geluidskaartchip maker
BDW, misschien eens met MTU waardes klooien en zonder compressie en zo ?
ja, ik zou ook eens die MTU wat omlaag halen. Gebruik bij voorkeur niet een programma, maar zorg ervoor dat je ZELF weet waar het in je register staat en hoe je het moet aanpassen. Zoveel meer doen die programma's niet en ze doen het ook nogal eens fout (voor de verkeerde interfaces enzo, of gewoon helemaal niet). Ik denk dat die MTU voor het meeste verschil gaat werken (qua ping dan)
ach...in een volgend leven lach je er om!
enlighten me please: wat is MTU 
Mediaforte maakt inderdaad ook audiokaarten. Bedankt voor de URL, daar staat inderdaad veel info! Ik heb eens gekeken en er zit GEEN rockwell chipset in mijn modem, maar een chipset van ESS. Deze chipset blijkt geen pure hardware chipset te zijn; het is een soft-controllerless modem; de AT command parsing en hardware compression / error correction worden gedaan met software
. Toen ik dit modem een jaar geleden kocht heb ik nog expliciet gevraagd voor een hardware modem. Krijg je dan zoiets in de handen gedrukt! Nou, lekker hoor.
Mediaforte maakt inderdaad ook audiokaarten. Bedankt voor de URL, daar staat inderdaad veel info! Ik heb eens gekeken en er zit GEEN rockwell chipset in mijn modem, maar een chipset van ESS. Deze chipset blijkt geen pure hardware chipset te zijn; het is een soft-controllerless modem; de AT command parsing en hardware compression / error correction worden gedaan met software
Pagina: 1