Toon posts:

Geluid via internet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit sinds een tijdje met een irritant probleem. Mijn geluid werkt namelijk niet meer zoals het zou moeten werken.
Als ik bijvoorbeeld via WMP een nummer luister doet mijn geluid het wel, ook met games werkt het nog perfect.

Het lijkt alleen zo te zijn dat als mijn geluid opgehaald moet worden van internet, dat het dat niet werkt.

Zoals bij:

Filmpjes in IE (youtube etc)
Filmpjes in Firefox
Spelletjes in msn (mijneveger etc, dat dus van internet wordt geladen)

Het ligt dus niet aan alleen de instellingen van IE ofzo, want het werkt ook niet bij firefox..

Wat kan het probleem zijn?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Misschien ligt het aan het audioformaat? Als je een dergelijk filmpje downloadt en dan lokaal afspeelt, werkt het dan? Zo niet, dan is er waarschijnlijk iets mis met je codecs.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-07 10:34
Ik heb dit wel gezien met Windows Media Speler. De streaming audio was niet af te spelen. Verder werkte alles wel. Oplossing heb ik niet.

Het ging om de pc van mn vriendin en ook alleen onder haar account,
Nieuwe versie van media speler en zo heeft allemaal niet mogen baten. Inloggen onder een andere naam en het werkte wel. Na een tijdje merkte ik ineens dat het weer werkte heel apart.

[ Voor 55% gewijzigd door raymonvdm op 19-10-2006 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies hoe ik een filmpje download van youtube, maar volgens mij werkt een filmpje op internet wél met geluid als het op i'net wordt afgespeeld met wmp..

Zoals bij YouTube, daar worden de filmpjes niet afgespeeld mbv wmp, dan werkt het niet. Net als bij games via msn.

Het heeft trouwens gewoon gewerkt, zou dan ook niet weten waarom het ineens niet meer werkt..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 17:30 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zult waarschijnlijk je adboe flash/shockwave player even opnieuw moeten installeren. De items die jij opnoemd (youtube en msn spelletjes) zijn namelijk allemaal flash applicaties.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan, het werkt alleen nog steeds niet :s

• Morked
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik had dit probleem een paar weken terug ook. Bij mij was het de oplossing om een registrywaarde toe te voegen.
Ga naar Deze computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32
voeg dan de tekenreekswaarde "wavemapper" toe, met als waardegegevens (rechtermuisknop->wijzigen "msacm32.drv".
Restarten is niet nodig

Verwijderd

Topicstarter
Dankjee!! t werkt nu weer!
Pagina: 1