Toon posts:

smtp server wereldwijd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik reis veel en gebruik voor mijn email een versie van Thunderbird op mijn geheugen-stick (ben altijd op internet cafe's aangewezen). Het ontvangen van email gaat prima, maar het versturen niet aangezien ik geen generieke smtp-server heb die ik ongeacht het internet cafe kan gebruiken.

Zijn er oplossingen voor?

Ik heb mijn internetprovider in Nederland gevraagd hun smtp server te mogen gebruiken, maar vragen er extra geld voor. Dat moet anders kunnen lijkt me?

imand tips?

groet!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het probleem hiermee is dat dergelijke servers erg spam gevoelig zijn. Waarom maak je eigenlijk geen gebruik van een webmail oplossing zoals hotmail of gmail?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Google heeft een SMTP die werkt met verificatie.
- vraag een gmail adres aan
- kijk in hun help voor de juiste instelling
- stel thunderbird in op versturen via je gmail server/naam/wachtwoord

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eigen SMTP server thuis draaien? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Volgens mij kan je bij veel providers toch mail versturen als je smtp-authticatie insteld en vervolgens inlognaam en ww opgeeft. (o.a. Xs4all weet ik uit ervaring) Sommige proiders willen dat je eerst inlogd met pop3 en daarna kan je mail versturen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Je kan natuurlijk de webmail van je provider gebruiker voor dit soort dingen. De smpt kan mischien ook wel als je authenticatie gebruikt ( kwestie van testen) als de smtp server het al niet accepteerd omdat je vanaf een niet provider IP adres komt dan heb je pech.

Welke provider hebben we het trouwens over ? Mischien dat je iets over het hoofd gezien hebt ?

Damn net te laat

[ Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 19-10-2006 17:16 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06
Gebruik Pegasus Mail of de Mercury om direct te versturen. Ik kan me wel voorstellen dat internetcafés dit soort dingen blokkeren om het versturen van spam tegen te gaan, maar als dat zo is kun je ook andere externe SMTP servers niet bereiken.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Soultaker schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:36:
Gebruik Pegasus Mail of de Mercury om direct te versturen. Ik kan me wel voorstellen dat internetcafés dit soort dingen blokkeren om het versturen van spam tegen te gaan, maar als dat zo is kun je ook andere externe SMTP servers niet bereiken.
even nieuwschierig, waarom zou het met pegasus wel werken ?
heeft pegasus mail dan een ingebouwde smtp server ?

kan er zo 123 niks over vinden op de (zwaar verouderde) homepage :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe zit het dan met cafe's die alles blokken buiten poort 80? Heb je aan een ingebouwde smtp server ook weinig. Zou ik in dat geval toch bij webmail blijven.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie bij yourhosting.

Om gebruik te kunnen maken van hun smtp server vragen ze een euro per maand extra (bovenop normale hosting pakket). Op zich is die prijs niet verkeerd.

Webmail is voor mij wat lastiger omdat het minder gebruiksvriendelijk is om emails terug te vinden en daarnaast de grootte van de mailbox gelimiteerd is.

Edwin

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Lijkt mij ook de beste oplossing. Gewoon met authenticatie erop.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
ik lees op meerdere websites dat de smtp server Gmail goed schijnt te werken. Ik moet dan wel eerst een Gmail account hebben, en je schijnt er een uitnodiging voor nodig te hebben.

Heeft iemand er 1 beschikbaar?

Mijn dank is groot.

Edwin

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Chilly_Willy schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:22:
[...]

Lijkt mij ook de beste oplossing. Gewoon met authenticatie erop.
De meest flexibele oplossing idd.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06
heuveltje schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:41:
even nieuwschierig, waarom zou het met pegasus wel werken ?
heeft pegasus mail dan een ingebouwde smtp server ?
Ik meen van wel, maar de laatste keer dat ik de client gebruikte was onder DOS/Novell in 1998 ofzoiets. :P Waar ik vooral op doelde was de Mercury MTS die je als losse applicatie kunt starten en gewoon een SMTP server is (die kun je dus ook op je USB stick zetten en dan gewoon Thunderbird gerbruiken).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:37:
ik lees op meerdere websites dat de smtp server Gmail goed schijnt te werken. Ik moet dan wel eerst een Gmail account hebben, en je schijnt er een uitnodiging voor nodig te hebben.

Heeft iemand er 1 beschikbaar?

Mijn dank is groot.

Edwin
Geef je mail adres maar ff, stuur ik je een 1

( p.s. ik heb er ook 1 verstuurd naar : info [at] babakoto.eu )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 20:25 ]

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zit ook met dit probleem. Ik heb een drietal e-mail adressen (Hotmail, Gmail & Zonnet) die ik allemaal met Thunderbird vanaf diverse locaties wil benaderen (werk, studie, thuis etc) vanaf mijn laptop. Voor Hotmail en Gmail werkt dit goed. Op elke locatie kan ik het openen, binnenhalen en versturen. Maar niet met Zonnet. Wanneer ik thuis werk kan ik de SMTP van mijn inet provider gebruiken, maar dat werkt weer niet op andere locaties. Ik heb ook de SMTP van Gmail geprobeerd en dat werkt wel maar dan wordt geantwoord vanaf mijn Gmail account en dat wil ik niet. Wanneer ik de smtp.zonnet.nl gebruik krijg ik een foutmelding. En smtp.tele2.nl werkt niet met mijn zonnet wachtwoord.

Ik vraag mij af of ik, net als de SMTP van mijn internet provider thuis, ook de SMTP van bv Gmail kan gebruiken om te verzenden maar dat de afzender niet het Gmail account wordt. Is dat überhaupt mogelijk via Gmail?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
koekeeghan schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:26:
Ik zit ook met dit probleem. Ik heb een drietal e-mail adressen (Hotmail, Gmail & Zonnet) die ik allemaal met Thunderbird vanaf diverse locaties wil benaderen (werk, studie, thuis etc) vanaf mijn laptop. Voor Hotmail en Gmail werkt dit goed. Op elke locatie kan ik het openen, binnenhalen en versturen. Maar niet met Zonnet. Wanneer ik thuis werk kan ik de SMTP van mijn inet provider gebruiken, maar dat werkt weer niet op andere locaties. Ik heb ook de SMTP van Gmail geprobeerd en dat werkt wel maar dan wordt geantwoord vanaf mijn Gmail account en dat wil ik niet. Wanneer ik de smtp.zonnet.nl gebruik krijg ik een foutmelding. En smtp.tele2.nl werkt niet met mijn zonnet wachtwoord.

Ik vraag mij af of ik, net als de SMTP van mijn internet provider thuis, ook de SMTP van bv Gmail kan gebruiken om te verzenden maar dat de afzender niet het Gmail account wordt. Is dat überhaupt mogelijk via Gmail?
Het afzender-adres staat helemaal los van de gebruikte SMPT server. Ik kan hier gewoon via de Gmail SMTP verzenden, met een willekeurig afzender-adres. Lijkt me gewoon een kwestie van goed instellen.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Waarom je dit topic hiervoor moet kicken snap ik niet helemaal ;)

Je kunt gewoon de SMTP van Gmail gebruiken en de emailadres (en reply adres) aanpassen naar dat van zonnet.

[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 06-08-2008 14:30 ]

☻/
/▌
/ \

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Ja, maar dan kun je beter direct je hele zonnet account aan gmail koppelen. Zie accounts onder settings

Homey — Critics are those without skills to create.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Noork schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:29:
[...]

Het afzender-adres staat helemaal los van de gebruikte SMPT server. Ik kan hier gewoon via de Gmail SMTP verzenden, met een willekeurig afzender-adres. Lijkt me gewoon een kwestie van goed instellen.
Je bedoeld de Reply-to of de From adres?

Als je From aanpast, lijkt me dat je randje relaying zit, wat menig smtp server niet toelaat (athans de niet-auth smtp severs).
Maar dacht dat Xs4all een auth smtp server heeft waar het wel kan, mogelijk Gmail dus ook. (niet zo thuis in gmail :P).

• WeeJeWel
Gmail rewrite de FROM header, tenzei je een account instelt ;)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

WeeJeWel schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:49:
Gmail rewrite de FROM header, tenzei je een account instelt ;)
Ik heb ook een from&reply adres ingesteld die via gmail gaat en die rewrite helemaal niks.

☻/
/▌
/ \

• WeeJeWel
Reply adres is wat anders als een from header he ;)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

WeeJeWel schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:56:
Reply adres is wat anders als een from header he ;)
From en reply :)
Maar negeer mijn opmerking maar, want het gaat niet via gmail maar provider's smtp 8)7 (foutje, bedankt)

☻/
/▌
/ \

• koekeeghan
Hmz, ik heb nu mijn zonnet account in Gmail ingesteld en nu kan ik wel verzenden via Gmail. Maar er staat nu bij de afzender: Mijn Naam; username@gmail.com on behalf of Mijn Naam; username@zonnet.nl.

Beter, maar nog steeds niet wat ik wil. Ik wil alleen als afzender mijn zonnet naam en e-mail adres zien. Is dat nou mogelijk met Gmail (of een andere provider)?

[ Voor 19% gewijzigd door koekeeghan op 06-08-2008 16:57 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:49
koekeeghan schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:25:
Hmz, ik heb nu mijn zonnet account in Gmail ingesteld en nu staat er bij de afzender: Mijn Naam; username@gmail.com on behalf of Mijn Naam; username@zonnet.nl.

Beter, maar nog steeds niet wat ik wil. Ik wil alleen als afzender mijn zonnet naam en e-mail adres zien.
dit kan je tog instellen bij gmail opties?

How are you doing?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gaat dat uberhaubt wel goed bij de ontvangende partij? Zal een mailserver dit blokkeren gezien From (@zonnet.nl, mx records) niet overeenkomt met de server waarvandaan het mailtje komt (gmail)?

Athans mijn Mdeamon server doet dit in ieder geval wel.

• WeeJeWel
Dan krijg jij heel veel mail niet binnen. Denk je serieus dat alle mail ook vanaf die server wordt verstuurd?

Denk alleen al aan fora mails, die vaak een externe SMTP server gebruiken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oh wacht, denk dat ik nu wat dingen door elkaar haal.

edit, ja inderdaad. Hij controleerd enkel of de opgegeven 'naam' ook klopt met IP adres van de server.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Volgens mij is de mooiste oplossing al een keer genoemd: SinergyX in "smtp server wereldwijd"

Gewoon thuis een SMTP server opzetten, die de mail doorstuurt naar de SMTP server van je inet provider van thuis, wel met aanmeldingsplicht (omdat je anders word mishandeld door spam bakken).
Is wat meer werk, maar dan heb je ook wat.

Alles kan stuk.

• koekeeghan
Thuis servers draaien vindt ik echt teveel werk hiervoor. Bovendien moet die PC altijd draaien dan en die staat dan maar stroom te vreten.

@ stftweaker: Wat de weergave instellingen van Gmail betreft, ik zie nergens een optie om bij de melding weg te halen dat het via Gmail verstuurd is.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
koekeeghan schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:56:
Thuis servers draaien vindt ik echt teveel werk hiervoor. Bovendien moet die PC altijd draaien dan en die staat dan maar stroom te vreten.
Welnee. Dit kan ook gewoon op dezelfde pc als de mailclient. Je hebt ook niet zo heel veel last van routers/portmapping omdat het alleen een uitgaand verkeerd betreft.
Pagina: 1