[PHPBB] Hotmail Niet, Gmail wel

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:07

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Topicstarter
Ik heb op mijn thuis-pc (winxp) een phpbb-forum draaien op Apache 2.0.55 in combinatie met MySQL 4.1

Nadat er een iemand een user aanmaakt wordt er een email verstuurd om het account te laten activeren. Als de email naar hotmail verstuurd wordt komt er een foutmelding als deze naar gmail wordt verstuurd gaat alles goed. Heel raar :/
Ik heb allerlei verschillende manieren geprobeerd maar ik kom er niet uit om het werkend te krijgen. Hieronder staan alle meldingen die ik verkregen heb nadat ik verschillende manieren van versturen heb gebruikt.

Naar Hotmail-adres via lokaal draaiende SMTP-server
Ran into problems sending Mail. Response: 550 Invalid recipient: iemand@hotmail.com
DEBUG MODE
Line : 201
File : smtp.php

Naar gmail-adres via lokaal draaiende SMTP-server
Thank you for registering. Your account has been created. You may now log in with your username and password

Naar Hotmail-adres via phpbb-mail-functie
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : emailer.php

Naar gmail-adres via phpbb-mail-functie
Thank you for registering. Your account has been created. You may now log in with your username and password

Naar Hotmail of gmail adres via ISP-SMTP-server (caiway)
Ran into problems sending Mail. Response: 502 Error: command not implemented
DEBUG MODE
Line : 126
File : smtp.php

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarschijnlijk is dat (die eerste 4) omdat Hotmail geen mail accepteerd van IP's uit dynamic ranges ("thuis IP's"). Die 5e is me dan niet helemaal duidelijk, maar dat zou nog op gebrekkige headers kunnen wijzen.

Wat zeggen ze bij PHPBB? In principe doen we hier niet aan 3rd party support... En heb je al gegoogled?

edit:
En zowieso hoort het dan nog altijd in PRG :Y) Waar hoort mijn topic?
DTE >> PRG

En anders kijk maar eens in de PHPBB Support fora...

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 19-10-2006 18:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DrOetker
  • Laatst online: 06-02 13:07

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

Topicstarter
Ik loop al 2 dagen te googlen, maarjah als je niet de juiste keywords invuld kom je nergens. Bij phpbb kwam ik ook niet verder omdat ze alleen maar zeiden check je php.ini, je mail-settings staan niet goed of zet de mail functie uit.

Dat van het dynamische-ip wist ik niet, wat hoogste waarschijnlijk wel het geval is waardoor het niet werkt. Dus zal ik het forum moeten verplaatsten naar een andere host. iig bedankt voor de hulp ;)
RobIII schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:59:

edit:
En zowieso hoort het dan nog altijd in PRG :Y) Waar hoort mijn topic?
DTE >> PRG
* DrOetker voelt zich een enorme n00b want hij had dat dus wel doorgelezen :|

[ Voor 29% gewijzigd door DrOetker op 19-10-2006 17:30 ]

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Verwijderd

Ik zal effe zoeken, hotmail kan WEL van dynamic IP, maar heeft wat extra eisen.
Zoals from header: Die MOET een email adres hebben uit jouw domain.
Dus als je bij bijvoorbeeld xs4all zit, en je dynamic ip is van xs4all dan moet je from bestaan uit een mail @ xs4all.nl

dis de from header waarmee het bij mij wel werkte:
'From: <mail van provider met juiste@domain naam dus.nl>'. "\r\n" .
'Reply-To: <mail adres dat wel zin heeft, as zijnde reply adres>'
*Oja dis met testen met raw mail versturen via mail(), dus moet even zelf uitzoeken hoe dat in PHP verwerkt moet worden.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 18:02 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Inderdaad een kwestie van nette headers en een betrouwbare smtp :)

Heb 'ns met iets gelijkaardigs zitten experimenteren, en mijn conclusie is dat hotmail met een soort van whitelist (of heel intensieve blacklist) (van IP's? van ISP's? van smtp's?) moet werken... beetje trial and error dus ;)
Sowieso wordt zowat alles van niet-bekende domeinen afgeketst waarvan de headers niet compleet of correct zijn (link tussen IP smtp, domein "from", geen overvolle CC of enkel BCC,...) Er is ook een content-based spamfilter; maar bij een gezonde mail zou dat niet voor problemen mogen zorgen
Soms reject hun filter wel met onduidelijke of niet kloppende foutmeldingen :/ (om spammers te misleiden?)

Ik neem aan dat ze iéts moeten doen tegen de spamovervloed :z