HJhosting.nl problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 15:39
Hallo,

Mijn site die gedeeltelijk in php en html is werkt sinds, ze hadden gister een mail gestuurd dat ze de server gingen verhuizen ofzo, vandaag nauwelijks. HTML content word wel weergegeven. Maar waar er op een PHP pagina een stukje PHP code moet worden geladen dan houd de site op met laden wat resulteerd in lege pagina's.

Iemand die ook een site heeft bij hjhosting die hier ook last van heeft ? of misschien al een oplossing heeft gevonden ?

Ik maak gebruik van een "gratis" account en dan moet je maar bellen als je problemen hebt. (helpdesk via is alleen voor "betalende" klanten) maar ik heb een mail gestuurd (wel vaker) maar verwacht er geen antwoord op.

link naar site voor als je zelf wilt kijken

Verwijderd

En wat verwacht je nou? Gratis moet je nemen zoals het is...

• BLACKfm
kost me anders wel 5 euro per jaar... En daar verwacht ik goede service voor. ben er altijd tevreden mee geweest. en nu hebben ze de server verhuist en nu doet php code niks meer.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:22

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Server verhuisd betekent waarschijnlijk ander IP adres voor je database(server). Dus connection string aanpassen en alles zou weer moeten werken :)

webOS all the way!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:48
Ik had ook een site (fotoalbum) bij HJhosting, mijn ervaring met hun is dat ze best alert reageren op problemen, geef het gewoon wat tijd.

offtopic:
Ik ben er weggegaan nadat hun gratis account ineens geld ging kosten, terwijl ze het gratis bleven noemen... Dat vond ik niet helemaal eerlijk, noem het dan geen gratis account...

Net nog even gekeken, "Betaal per SMS, bank of creditcard"---> "Maak nu mijn GRATIS account aan" Klopt gewoon niet, IMO.Noem het dan gewoon Basisaccount...

[ Voor 18% gewijzigd door Richub op 19-10-2006 17:11 ]

• BLACKfm
offtopic:
Tjah... voor 5 euro per jaar krijg je denk ik nergens zoon "goede" host. ik heb 512mb ruimte (standaard) maar me website is ondertussen al 700mb ;)... en het datalimiet werkt ook voor geen meter, want ik heb volgens mij nog 20gb te besteden. (alsof het elke maand opteld...)

Maar inderdaad, eerst was het 5 euro activatie kosten en daarna had je er geen last van. Maar ik heb er geen moeite mee dat ik per jaar 5 euro moet betalen. Ik doe het gewoon via sms dus ik zit nergens aan vast. (behalve dat ik het MOET doen natuurlijk :P)
Hermanvh schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:03:
Server verhuisd betekent waarschijnlijk ander IP adres voor je database(server). Dus connection string aanpassen en alles zou weer moeten werken :)
Leuk.. maar als ik daar geen melding van krijg dan kan ik ook niks aanpassen. Of moet ik dan maar gewoon een ipadres invoeren en hopen dat dat het is ?...

Wel werken alle funties via een mysql server, dus wellicht dat die niet meer bereikbaar is ??... (en nu maar hopen dat ik me eigen sql database terugkrijg.. anders zijn al me berichten pleite uit het forum. en dat waren er niet 25...)

[ Voor 37% gewijzigd door BLACKfm op 19-10-2006 17:13 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:10

E-Vix

Nu met sneeuw!

BLACKfm schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:01:
kost me anders wel 5 euro per jaar... En daar verwacht ik goede service voor. ben er altijd tevreden mee geweest. en nu hebben ze de server verhuist en nu doet php code niks meer.
Wow. 5 hele euro's! Dat is inderdaad een fortuin! En ik maar denken dat de anderhalf duizend euro die we hier per maand moeten betalen voor de hosting veel was.
Zoals ze al gemeld hebben zijn ze aan het verhuizen. Ik zou als ik jou was nog even een dagje of 2 wachten, en als er dan nog steeds problemen zijn, en je weet zeker dat het niet aan jouw code ligt, dan zou ik ze even bellen. Maar pas op, want misschien moet je hier wel telefoonkosten voor betalen!
Je hebt een kans dat ze bij de verhuizing de servers hebben geupgrade en dat er een nieuwe versie van PHP op gekomen is die niet door een brak stukje code heen komt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

BLACKfm schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:01:
Ahem... maar als jij voor 5 euro per jaar "goede" service verwacht mag jij wel even wakker worden nog.... Ik geloof niet dat er een hostingbedrijf bestaat die voor 5 euro per jaar jou of andere "goede" service verleent. Sorry maar dat bestaat gewoon niet. Als jij problemen hebt met je PHP content dan moet je contact opnemen met de host en niet je probleem hier op Got posten, aangezien je er niks mee opschiet en het betreffende hostingbedrijfje alleen in een kwaad daglicht stelt omdat hun service down is.

Is er ook gemeld tot hoelang de verhuizing plaats zou vinden? Meestal geven ze dat wel aan, en ook per email als het wat langer duren gaat, teminste, dat vind ik een goed punt van een hostingbedrijf al laten ze je weten met hoe & wat.

Ik werk zelf ook bij een hostingbedrijf, en ben even tussen de vingers door het grote gros klanten meer dan zat. Ze betalen al zo weinig (goedkoop ja) en gaan klagen naar ons toe als hun website down is terwijl wij op ruime manieren hebben laten weten dat we onderhoud gaan verrichten. Tja en dan is het onze schuld als men dan hun email niet leest? Ja doei :z

• BLACKfm
met me php code is niks mis.

En gaan we nu lopen zeuren dat ik 5 euro veel vind ?.. nee een host die een 100mb site met 500mb datalimiet zonder php en al die shit en daar 5 euro per maand voor betalen. Dat zijn pas afzetters.

Verwijderd

Je vergeet wel even dat er ge-kwalificeerd personeel staat (of daar ga ik teminste vanuit) die ook betaald moeten worden, vergeet de onderhoud van de hardware niet, dat kost op jaarbasis ook vrij veel, en het is gewoon zo wil je goede service / draaiende website hebben dan moet je er ook voor betalen. No flame intented.

edit: Mogelijk draait de PHP module gewoon op de server zelf nog niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 17:18 ]

• BLACKfm
ik had deze mail gisteren ontvangen over het onderhoud
L.S.,

Woensdag 18 oktober vind er onderhoud plaats aan de
server waarop uw website gehost wordt. Dit behelst onder meer de
verplaatsing van de server naar een nieuwe lokatie. Het onderhoud
zal ongeveer 3 uur duren en zal rond 18:30 aanvangen. Uw website
en e-mail is tijdens het onderhoud onbereikbaar.
Niet bepaald "optijd" aangegeven.

Maar ik had dus ook al een mail gestuurd naar die host... En gelukkig reageren ze snel.
Als het goed is is de DNS nu overal om. Zo niet, zou het kunnen zijn dat het
oude IP adres nog in de DNS cache van uw provider hangt. Het controlepaneel
is ook weer gewoon bereikbaar.
Echter werkt het nog niet.
En wat houd deze regel in "Zo niet, zou het kunnen zijn dat het
oude IP adres nog in de DNS cache van uw provider hangt"?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Maar je wordt voor die 5 euro per maand wel goed geholpen :)

Anyway, on topic, geef ze eens een belletje, of probeer eens te lezen wat andere mensen zeggen, en reageer daar eens op. Zó kom je namelijk niet al te snugger over. bel even, zoek het even uit, kijk of je een IP adres van hun kan krijgen, dat moet te achterhalen zijn, en check je database na.

Bij kunnen zo ook niets voor je betekenen hier op GoT, we zijn niet helderziend, noch kunnen we je database / configuratie / whatever aanpassen, noch kunnen we het probleem voorleggen bij je host.

Succes ermee, hoop dat je site snel weer up is :)
Echter werkt het nog niet.
En wat houd deze regel in "Zo niet, zou het kunnen zijn dat het
oude IP adres nog in de DNS cache van uw provider hangt"?
Je domein naam, is gekoppelt aan een ip adres, zodat mensen een makkelijke naam, en geen IP adres hoeven te onthouden. Eens in de zoveel uur, wordt die database met koppelingen geupdate. Soms kan het ook langer duren.

[ Voor 23% gewijzigd door Nik op 19-10-2006 17:23 ]

Verwijderd

Het duurt namelijk 24 tot 48 uur van je providers DNS om de nieuwe "info" up te daten , dus met andere woorden heeft de server een nieuwe IP adress gekregen die geupdate moet worden, en dat duurt nou eenmaal 24 tot 48 uur.

• BLACKfm
dus na zoon 2 dagen zou me php zooi gewoon moeten werken ?

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nee, dat zeggen we toch niet? Misschien is de PHP module nog niet ingesteld of geinstalleerd op de server. Probeer eens een .php bestand met ' <?php phinfo() ?> ' te openen op je server, geeft die wel iets? Zo niet is php nog niet goed, zo wel is je code misschien ruk.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:58

Qwerty-273

Meukposter

Behalve als je in je 'php zooi' direct hebt verwezen naar een ip address van je database server.
Kijk anders via je beheer paneel (neem aan dat je die hebt) of je daar wel bij je data in de database kan komen. Als je daar er wel bij kan zit er iets niet goed in je stuk php.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• BLACKfm
Drawer schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:29:
Nee, dat zeggen we toch niet? Misschien is de PHP module nog niet ingesteld of geinstalleerd op de server. Probeer eens een .php bestand met ' <?php phinfo() ?> ' te openen op je server, geeft die wel iets? Zo niet is php nog niet goed, zo wel is je code misschien ruk.
als ik dat stukje code (enkel) gebruik en die open krijg ik een foutmelding

code:
1
Fatal error: Call to undefined function: phinfo() in /sites/herejezus-sites/omega-thunder.antisociaal.nl/hosting/upload/uploads/phpcheck.php on line 1
Qwerty-273 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:32:
Behalve als je in je 'php zooi' direct hebt verwezen naar een ip address van je database server.
Kijk anders via je beheer paneel (neem aan dat je die hebt) of je daar wel bij je data in de database kan komen. Als je daar er wel bij kan zit er iets niet goed in je stuk php.
Ik kan wel bij me phpmyadmin komen en daar staan gewoon gegevens in. Maar hoe kan ik wat fout doen in de code dan ? het heeft altijd gewerkt.... De database host wordt als "localhost" aangegeven( in de config.php bestanden). Is dat dan fout ?

[ Voor 33% gewijzigd door BLACKfm op 19-10-2006 17:40 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Het is
code:
1
<?php phpinfo(); ?>

niet phinfo

[edit]
En als je uberhaupt zo'n melding krijgt is je phpcode dus gewoon brak!

[ Voor 43% gewijzigd door Totaalgeflipt op 19-10-2006 17:45 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Totaalgeflipt schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:41:
En als je uberhaupt zo'n melding krijgt is je phpcode dus gewoon brak!
Probeer eens een .php bestand met ' <?php phinfo() ?>
als ik dat stukje code (enkel) gebruik
Nou, dat is erg veel code dat 'brak' zou kunnen zijn zeg :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BLACKfm
http://omega-thunder.anti...load/uploads/phpcheck.php ...

Ben er niet in thuis... is dit goed of slecht ? :P

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Wat denk je zelf als een bestand met één regel dit document genereert?

neem gewoon contact met de hoster op als er volgens jou iets niet klopt

[ Voor 15% gewijzigd door CrashOne op 19-10-2006 18:57 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

PHP werkt dus in ieder geval. Misschien kun je error reporting helemaal aan zetten zodat je wellicht wat extra info krijgt in de pagina's die niet werken.

error_reporting(E_ALL);

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

Eijkb

Zo.

Heb je een klant voor 5 euro per jaar die dagelijks aan de telefoon hangt omdat hij PHP niet kent... Echt winstgevend is het niet denk ik? Daarbij hoef je de hoster niet te bellen: Als php die output geeft op phpinfo(); werkt PHP naar behoren en ligt het aan je code en daar krijg je uiteraard geen ondersteuning op.

* Eijkb werkt bij hostingbureau en word af en toe gek van klanten die bellen voor dit soort problemen. Technische vragen oke, vragen omtrent syntax: NEEEE!!

.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nieuw - Tekstdocument.txt is succesvol geüpload
Dat php script werkt wel, lijkt me toch een forum config foutje. Mysql zou het niet kunnen zijn, gezien je php dan een fout zou geven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BLACKfm
Even voor de duidelijkheid. 1 + 1 = 2.

Server verhuizen + problemen met mijn website die er eerst niet waren = waarschijnlijk een technisch probleem dat niet door mij veroorzaakt is.

In de mail die mij verstuurd is over de problemen is mij verteld dat MIJN site op de DESBETREFFENDE server stond. Wat kan betekenen dat andere gebruikers hier geen last van hebben gehad, met als doel van dit topic te weten te komen of andere hjhosting leden daar wel of geen last van hebben.

Verder werkt php dan dus wel. Me upload scripts werken wel, maar blijkbaar alles wat met mysql connect (poll's , berichtenboxen , forums) niet. Na de tips van hier blijkt het dus wel zo te zijn dat de mysql server bestaad en werkt, maar voor zover ik uit al deze reacties versta wegens de verhuising het domein veranderd is en dit tijd nodig heeft om na een verhuizing bijgewerkt te worden.

En nogmaals.. of ik nou 5 of 500 euro per jaar betaal. Er word een dienst geleverd en ik hoor daar dus gewoon zonder problemen gebruik van te kunnen maken. OK, ze melden dat ze gaan verhuizen. maar hieruit kan ik niet halen dat mijn mysql database (al dan niet tijdelijk) onbereikbaar is (als dat het geval is)

Want of je nou bij de de ene winkel een lcd tv koopt voor 1000 euro en een zelfde tv elders 1500. het is de zelfde tv, En als die stuk gaat verwacht ik bij de elke winkel dezelfde service.

Verwijderd

En nogmaals.. of ik nou 5 of 500 euro per jaar betaal. Er word een dienst geleverd en ik hoor daar dus gewoon zonder problemen gebruik van te kunnen maken.
Hou wel even rekening mee dat je voor die 5 euro per jaar een dienst heb waar je gewoon simpelweg gebreken zoals dit kan verwachten. Natuurlijk is het storend als het al die tijd werkt en dan ineens niet, maar verwacht gewoon niet veel van 5 euro.
OK, ze melden dat ze gaan verhuizen. maar hieruit kan ik niet halen dat mijn mysql database (al dan niet tijdelijk) onbereikbaar is (als dat het geval is)
Ook bij een verhuizing zal de server gestart/gestopt moeten worden, dusmede de services. Al een server weer opstart zullen alle services met de hand nagelopen moeten worden, zelfde verhaal als je PHP. Die module staat los van je draaiende website, draait PHP niet, zal je PHP gedeelte ook niet gaan werken (hence de lege pagina's). Hetzelfde geld voor MySql. Als die gestopt is dan bokt je forum en andere dingen wat gebruikt maakt van de database.

Ik werk niet bij die hosting nee, maar ik kan me verdomd goed voorstellen hoe het is als je voor 5 euro per jaar een service verleent en daarmee de complete wind van voren krijgt als het niet werkt voor een user, want in feite heb je met dit topic weinig goeds gebracht tov het bedrijf waar jij je hosting hebt.

Bij een verhuizing moet je nou eenmaal geduld hebben en dat valt gewoon onder maintaince.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

En hebben ze niet toevallig, in verband met performance, de MySQL server gescheiden van de hosting-server? Zodat je voor je MySQL niet meer naar localhost moet gaan verwijzen maar naar $random.andere.hostname?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• BLACKfm
Er word telkens maar weer benadrukt hoe erg men het altijd weer heeft met hun klanten.
hup weer een mailtje

"Ik ontvang geen mail meer, wat doe ik fout" ?
(Je hebt in de opties een ander adres opgegeven, eigen schuld.)

"Als ik een link invoer dan werkt ie niet."
(De hooflettergevoeligheid, moet je opletten? of minpunt van hoster?)

"Dit werkt niet, dat werkt niet"
(En wiens fout is het nu weer ?)

Sorry hoor, maar als je nergens van op de hoogte word gesteld, moet ik dan maar zeggen "Ik betaal toch maar 5 euro per jaar, dus mijn (evt.) druk bezochte site is niet boeiend, me bezoekers gaan wel ergens anders heen."

Ik denk ook niet dat de hoster 2 lijstjes heeft. (vast wel, maar zo bedoel ik het niet) met "5 euro per jaar" en "30 euro per maand" klanten, en dan voor de 5 euro per jaar klanten een mail sturen.

"over een half uur word er wat met de server gedaan, bedankt voor uw begrip"

en naar de 30 euro accounts,

"Over 2 weken hebben wij onderhoud ingeplanned, bla bla bla bla, houd in die periode rekening met het nog niet correct funtioneren van de service, wij excuseren ons voor het ongemak dat evt. zal volgen"

En ik wil niet geloven dat ze daar (ik weet niet hoe het gaat maar bijvoorbeeld) 2 servers hebben, waarop de ene de "kut" klanten staan en op de andere server de goeie klanten,
Naar mijn idee staat alles op 1 server -5 euro per jaar- en -30 euro per maand- accounts door elkaar heen. Dan is mijn probleem toch ook hun probleem ?... het kan niet zo zijn dat ik de enige ben die daar ineens last van heb, het is dan hun probleem om dat op te lossen.

Je begint een bedrijf, en daarbij horen de plichten die daarbij gelden.
En anders moeten ze maar van te voren bij het aanmelden (AV) laten weten dat ik op dergelijke service geen recht heb.

Aan het begin is mij ooit verteld dat hulp via mail voor het "gratis" account (die kost 5 euro per jaar) niet beschikbaar is. Maar blijkbaar word ik wel gewoon ondersteund.

Extra service ? Nee, ik denk eerder nalatigheid van hun kant, Waarom heb ik maar 512mb webspace ? en dat terwijl me site al bijna 700 mb bedraagt ? Extra service ?... en zo kan ik nog wel doorgaan.

Volgens mij is het daar gewoon een thuis bedrijfje, (ik kreeg namelijk 2 mails terug van een man en vrouw met de zelfde achternaam, en altijd de zelfde persoon. Die instelling lijkt me dus niet bepaald proffesioneel.)

En wat ik wel weet is dat het probleem niet bij mij ligt. de 1+1=2 regel die je aan het begin had kunnen lezen.

edit: En dat ik dit bedrijf ik een kwaad daglicht zet ? Ik ben niet de geen die iets fout doet ;)
En als er een keer iemand is die een goedkope host zoekt dan zeggen ze allemaal : hjhosting is perfect, ik heb er nog nooit klachten over gehoord. Nou bij deze ;)
ralpje schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:56:
En hebben ze niet toevallig, in verband met performance, de MySQL server gescheiden van de hosting-server? Zodat je voor je MySQL niet meer naar localhost moet gaan verwijzen maar naar $random.andere.hostname?
Hoor ik dat als leek maar als van zelfsprekend aan te nemen ? als dit het geval is is dat voor mij een kleine moeite om aan te passen, maar ik weet van niks.

[ Voor 11% gewijzigd door BLACKfm op 19-10-2006 22:11 ]

• Robert
  • Laatst online: 08-02 15:23

Robert

You have your answer..

BLACKfm schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:44:
Want of je nou bij de de ene winkel een lcd tv koopt voor 1000 euro en een zelfde tv elders 1500. het is de zelfde tv, En als die stuk gaat verwacht ik bij de elke winkel dezelfde service.
ja, en als je die tv vervolgens voor 50 euro ergens op de hoek van de straat koopt kan je op je vingers natellen dat je wat risico loopt als er iets mis mee is he...Desalniettemin zou de dienst gewoon moeten werken natuurlijk, ook al kan iedereen je van te voren vertellen dat er wat risico's aankleven bij sommige "hostingbedrijfjes".

Al geprobeerd een simpele php pagina te starten met een mysql verbinding, en heeft je hoster een frontend zoals phpmyadmin ergens?

[ Voor 8% gewijzigd door Robert op 19-10-2006 22:30 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

BLACKfm schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:08:
Er word telkens maar weer benadrukt hoe erg men het altijd weer heeft met hun klanten.
hup weer een mailtje

"Ik ontvang geen mail meer, wat doe ik fout" ?
(Je hebt in de opties een ander adres opgegeven, eigen schuld.)

"Als ik een link invoer dan werkt ie niet."
(De hooflettergevoeligheid, moet je opletten? of minpunt van hoster?)

"Dit werkt niet, dat werkt niet"
(En wiens fout is het nu weer ?)

Sorry hoor, maar als je nergens van op de hoogte word gesteld, moet ik dan maar zeggen "Ik betaal toch maar 5 euro per jaar, dus mijn (evt.) druk bezochte site is niet boeiend, me bezoekers gaan wel ergens anders heen."
Als ik die dingen zo lees is dat idd aan de klant en niet aan de hosting. Rekening houdend dat groot hosting-nederland bijna allemaal met linux draaien dan heb je gewoon te maken met hoofdlettergevoeligheid.

Mensen die webspace afnemen in het algemeen willen dat zo goedkoop mogelijk. Oke. Maar accepteer dan ook de minpunten is dat het soms ook gewoon down kan gaan. Het is niet alleen de hoster die zich verantwoordelijk moet houden voor jou draaiende site (heb ik dat goed?) het is ook de inzet van de afnemer zelf. Je kan niet alles op de Hostingbedrijf schuiven zo van Oh het werkt niet jullie schuld!!!!1111 .. Nee. Het enige wat ze doen is jou ruimte op een webservertje geven met wat extra services en dat is het. Alles werkt nu toch naar behoren? Dan was het schijnbaar gewoon een kwestie van geduld wat je blijkbaar niet had.
Ik denk ook niet dat de hoster 2 lijstjes heeft. (vast wel, maar zo bedoel ik het niet) met "5 euro per jaar" en "30 euro per maand" klanten, en dan voor de 5 euro per jaar klanten een mail sturen.

"over een half uur word er wat met de server gedaan, bedankt voor uw begrip"

en naar de 30 euro accounts,

"Over 2 weken hebben wij onderhoud ingeplanned, bla bla bla bla, houd in die periode rekening met het nog niet correct funtioneren van de service, wij excuseren ons voor het ongemak dat evt. zal volgen"
Omdat dat gewoon simpelweg klanten zijn die ervoor betalen. Sorry maar je moet echt niet teveel gaan verwachten van 5 euro per jaar. Wees blij dat het nog werkt :P
En ik wil niet geloven dat ze daar (ik weet niet hoe het gaat maar bijvoorbeeld) 2 servers hebben, waarop de ene de "kut" klanten staan en op de andere server de goeie klanten,
Naar mijn idee staat alles op 1 server -5 euro per jaar- en -30 euro per maand- accounts door elkaar heen. Dan is mijn probleem toch ook hun probleem ?... het kan niet zo zijn dat ik de enige ben die daar ineens last van heb, het is dan hun probleem om dat op te lossen.
Sad but true. Ookwel "vervelende" klanten die gaan simpelweg naar een goedkopere server, omdat wijzelf ook vaak ondervonden hadden, dat mensen met totaal geen ervaring met php scripts ontzettende loads op de server veroorzaakte, tot zelfs 10.000 spammails per dag aan het versturen waren... tja wat wil je dan, ook op dezelfde server blijven zitten of heb je liever dat die wat "mindere user" op een andere server vertoeft samen met de "rest" ?
Je begint een bedrijf, en daarbij horen de plichten die daarbij gelden.
En anders moeten ze maar van te voren bij het aanmelden (AV) laten weten dat ik op dergelijke service geen recht heb.

Aan het begin is mij ooit verteld dat hulp via mail voor het "gratis" account (die kost 5 euro per jaar) niet beschikbaar is. Maar blijkbaar word ik wel gewoon ondersteund.
Zie het maar als een extra, want dat zou ik ook doen bij iedereen die bij mij zat, ondanks 5 euro of de 30 euro.
Extra service ? Nee, ik denk eerder nalatigheid van hun kant, Waarom heb ik maar 512mb webspace ? en dat terwijl me site al bijna 700 mb bedraagt ? Extra service ?... en zo kan ik nog wel doorgaan.
Dat is simpelweg een dikke quota-fout aan hun kant. Tja... wat niet weet wat niet deert he :P
Volgens mij is het daar gewoon een thuis bedrijfje, (ik kreeg namelijk 2 mails terug van een man en vrouw met de zelfde achternaam, en altijd de zelfde persoon. Die instelling lijkt me dus niet bepaald proffesioneel.)
dat het om een man en vrouw gaat zegt helemaal niks over of het professioneel is of niet. Die mensen proberen ook hun brood te verdienen.
edit: En dat ik dit bedrijf ik een kwaad daglicht zet ? Ik ben niet de geen die iets fout doet ;)
En als er een keer iemand is die een goedkope host zoekt dan zeggen ze allemaal : hjhosting is perfect, ik heb er nog nooit klachten over gehoord. Nou bij deze ;)
Maar je weet toch dat de ander jij niet bent? En dat andermans ervaring toch weinig voor jou kan betekenen? Ik kan ook wel zeggen Goh hosting x is echt goed man!! :9 maar ondertussen kampen die wel met ontzettende problemen, vaak komen die reacties alleen maar van mensen die er weinig tot niks mee gehad hebben, of die het niet eens doorhadden.
Hoor ik dat als leek maar als van zelfsprekend aan te nemen ? als dit het geval is is dat voor mij een kleine moeite om aan te passen, maar ik weet van niks.
Je hebt recht op informatie mbt wat er gaande is net als ieder ander die ervoor betaald (ja ook die 5 euro :+ ). Je wist ook dat er een verhuizing plaatsvond.. en nu werkt toch alles weer? :)

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

In het begin toen ik begon met sites hield ik het goedkoop. Maar dan ook niet zo goedkoop.

TIP:Als je het goedkoop wil ga dan naar www.webhostingtalk.nl , registreer je en vraag een aanbieding.

• BLACKfm
Waarschijnlijk word je verhaal geleid door het idee dat alles weer werkt. Op moment van schrijven van mijn eerder stukje tekst niet, daarna heb ik het "advies" gevold om de "localhost" naar een ip te verwijzen en nu werkt alles wel weer. Maar daar ben ik niet van op de hoogte gesteld, en zonder de hulp van hier was ik daar waarschijnlijk niet zo snel achter gekomen.
Maar je weet toch dat de ander jij niet bent? En dat andermans ervaring toch weinig voor jou kan betekenen? Ik kan ook wel zeggen Goh hosting x is echt goed man!! maar ondertussen kampen die wel met ontzettende problemen, vaak komen die reacties alleen maar van mensen die er weinig tot niks mee gehad hebben, of die het niet eens doorhadden.
Ik zit bij hjhosting toch al ruim een jaar, ik wil bijna zeggen dat ik er vanaf het begin al bij zat. (toen ze nog traag waren en wat meer "storing" hadden dan nu). Toen waren ze overgestap op nieuw servers en toen ging alles prima. nou na een jaar dan dit. Mijn algemene beeld is prima van hun, snelle host en wijnig problemen. Maar als het dan mis gaat...

Je zou maar als bedrijf je site hebben gehost voor 5 euro per jaar en je draait mambo voor je website. dan ligt je site door zoon fout wel gelijk plat. Je hebt het laten doen en je weet zelf niet hoe je dat soort "ingewikkelde" handelingen moet verrichten. ben je weer 50 euro lichter aan kosten voor bellen of om iemand in te schakelen die wel weet wat ie moet doen.

Als ik voorheen dacht "hey, als je een goede,goedkope host zoekt zou ik je HJhosting aanraden" denk ik nu nog steeds hetzelfde, al zou ik er wel bij zeggen dat er in het "verleden" wel incidenteel problemen waren. Als deze gebeurtenis niet had plaatsgevonden had ik de host een 10 gegeven voor de dienst. (zoals meer dan aangegeven webspace ;) en een datalimiet dat niet klopt), nu zou ik het een 8 geven. Enkel en alleen omdat ik niet goed ben geinformeerd over de gevolgen van de verhuizing en de dingen die ik heb moeten aanpassen, die mij wellicht in de kosten jagen. (en een 0900 nummer kost je niet 50 cent maar 2,50 per minuut ofzo).

Verwijderd

Verhuizen kan altijd fout gaan. Het is grappig dat ik net ergens anders een stukje gepost had over verhuizingen, en wat er daarna gebeurd onverwachts, dat zijn de grootste problemen die een hoster kan hebben, de onverwachte problemen.

Ja en daar bekritiseren klanten je op. Ik kan zelf uit ervaring zeggen dat we ooit een verhuizing gedaan hebben, en alles goed leek tot op het moment dat de server wel draaide maar geen enkele website naar boven wou komen, probleem? Een of andere file-system error waardoor de server elke keer in read-only modus sloeg en wij niks konden doen (ja , de server fysiek mee naar huis nemen.. en klanten 24 uur zonder website laten zitten, want een backup was dus totaal niet mogelijk).

Begrijp me niet verkeerd ik probeer je zeker niet de grond in te trappen, alleen een beeld te geven van wat er achter de schermen van een hosting-bedrijf afspeelt. Het is niet zo dat men uit z'n neus vreet en lekker profiteert van jou 5 euro per jaar en andermans 30 euro per maand etc. Dingen gebeuren nou eenmaal en je kan je er moeilijk op voorbereid zijn en zeker met onverwachte problemen...
Je zou maar als bedrijf je site hebben gehost voor 5 euro per jaar en je draait mambo voor je website. dan ligt je site door zoon fout wel gelijk plat. Je hebt het laten doen en je weet zelf niet hoe je dat soort "ingewikkelde" handelingen moet verrichten. ben je weer 50 euro lichter aan kosten voor bellen of om iemand in te schakelen die wel weet wat ie moet doen.
Tja dom bedrijf dan om voor de goedkoopste hosting te gaan :+

• BLACKfm
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:13:
[...]

Tja dom bedrijf dan om voor de goedkoopste hosting te gaan :+
simpel "1mans bedrijfje" die voor zoon 20% order ontvangt via de site. Ligt er aan wat je aanbied. maar als het geen supergoedkope auto's zijn dan is gratis net te slecht.

• E-Vix
  • Laatst online: 14:10

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je kan rekenen! sorry. Kon het niet laten...
Het probleem is alleen niet dat je de zelfde lcd aan het kopen bent bij een andere winkel, maar dat je een goedkope tv met beeldbuis aan het kopen bent welke totaal andere garantievoorwaarden heeft dan zijn grotere broer.
Toen ik die Trabant voor € 500,- kocht verwachtte ik ook dat hij het zelfde zou presteren als die Ferrari van € 300.000,- maar dat doet hij niet, en nu ben ik boos! Ik ben alleen te goedkoop om de dealer op te bellen om te vragen waarom mijn Trabant niet goed presteert, en ik hoop dat hij nu door helemaal niets te doen opeens wel weer goed gaat presteren!

Ben je er al achter wat er fout gaat? Een wit scherm is meestal een fatal error. Zet zoals eerder vermeld je foutmeldingen eens aan en kijk eens wat je site zegt.
Zoals ook al eerder is geopperd, verwijs je misschien hard naar een IP adres door in je site? Probeer je je database rechtstreeks via een extern IP te benaderen? Je provider heeft zelf al aangegeven dat de IP adressen namelijk veranderd zijn.
Als je alles dubbel of zelfs driedubbel gecontroleerd hebt en je weet het zeker dat het niet aan brakke code ligt, dan is het misschien verstandig om je provider eens te bellen om te vragen hoe of wat. En dan niet meteen boos op ze worden van "Mijn site doet het GVD niet!", maar gewoon netjes blijven en aan ze vragen of er misschien nog problemen zijn met de server waar jouw site op staat en of er misschien andere upgrades aan de server zijn gebeurd waardoor jouw site niet meer werkt. Voor het zelfde geld hebben ze register globals uitgezet (wat zeer verstandig is als ze die nog aan hadden staan), of zijn ze van php4 naar php5 gegaan en crasht jouw site alsnog op brakke code waar hij eerst niet op crashte.

Dus nogmaals stap voor stap:

Stap 1: Error reporting
Zet error reporting aan. Bijvoorbeeld met onderstaande code als eerste regel van het php script waar het fout gaat.:
PHP:
1
error_reporting(E_ALL);

Stap 2: Database connectie
Controleer of de instellingen voor je database connectie nog kloppen. Dus kijk even of het IP adres niet veranderd is.

Stap 3:: Hulp zoeken
Heeft bovenstaande niet gewerkt, bel dan je provider op om te vragen of er nog problemen of aanpassingen zijn geweest na de verhuizing.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• BLACKfm
E-Vix schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:52:
Het probleem is alleen niet dat je de zelfde lcd aan het kopen bent bij een andere winkel, maar dat je een goedkope tv met beeldbuis aan het kopen bent welke totaal andere garantievoorwaarden heeft dan zijn grotere broer.
Toen ik die Trabant voor € 500,- kocht verwachtte ik ook dat hij het zelfde zou presteren als die Ferrari van € 300.000,- maar dat doet hij niet, en nu ben ik boos! Ik ben alleen te goedkoop om de dealer op te bellen om te vragen waarom mijn Trabant niet goed presteert, en ik hoop dat hij nu door helemaal niets te doen opeens wel weer goed gaat presteren!
Je moet niet appels met peren gaan vergelijken. This wel fruit, maar niet dezelfde.
in mijn "verhaal" had ik het over dezelfde lcd tv die bij de ene winkel duurder is dan de andere.
En dus niet dat ik bij de aldi een 15" lcd tv koop en bij de mediamarkt een 37" plasmascherm.

Hoe dan ook was het probleem (eerder verteld.. maar "verborgen" in het verhaal) al opgelost. Vandaag keek ik in de mailbox en daar kreeg ik hetzelfde advies van de host.

Ok ik heb het gekregen, maar ik het het wel moeten vragen. (En dan het probleem dat de host altijd maar klachten krijgt > Dan moet je maar goed informeren, mits het een probleem van de gebruiker zelf is natuurlijk)

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-02 16:37

Server verhuizen + problemen met mijn website die er eerst niet waren = waarschijnlijk een technisch probleem dat niet door mij veroorzaakt is.

In de mail die mij verstuurd is over de problemen is mij verteld dat MIJN site op de DESBETREFFENDE server stond. Wat kan betekenen dat andere gebruikers hier geen last van hebben gehad, met als doel van dit topic te weten te komen of andere hjhosting leden daar wel of geen last van hebben.

Verder werkt php dan dus wel. Me upload scripts werken wel, maar blijkbaar alles wat met mysql connect (poll's , berichtenboxen , forums) niet. Na de tips van hier blijkt het dus wel zo te zijn dat de mysql server bestaad en werkt, maar voor zover ik uit al deze reacties versta wegens de verhuising het domein veranderd is en dit tijd nodig heeft om na een verhuizing bijgewerkt te worden.

En nogmaals.. of ik nou 5 of 500 euro per jaar betaal. Er word een dienst geleverd en ik hoor daar dus gewoon zonder problemen gebruik van te kunnen maken. OK, ze melden dat ze gaan verhuizen. maar hieruit kan ik niet halen dat mijn mysql database (al dan niet tijdelijk) onbereikbaar is (als dat het geval is)

Dat de website in een keer niet werken is inderdaad een beetje slordig, maar het kan net zo goed met een update te maken hebben waar jouw code over struikeld of dat ze een module niet aan hebben staan die jij wel gebruikt.

Een constructie als:
code:
1
echo " {$object->waarde} ";

werkt in de ene versie van php wel en in de andere niet. De preciese versies weet ik zo niet, kan 4 & 5 zijn.

offtopic:
En waarom zouden bedrijven nog steeds duizenden euros uitgeven aan servicecontracten bij hosters als ze overal dezelfde service krijgen? Omdat het zo niet werkt. In theorie zou het allemaal heel mooi zijn maar als ik een lcd televisie bij de Lidl koop bijvoorbeeld krijg ik echt niet dezelfde service als bij een winkel die zich specialiseerd in dat soort TV's. Service heeft een prijs, net als ik ook een behoorlijke prijs aan mijn klanten doorbereken voor diensten.

Zo werkt het nou eenmaal.

maar goed, dit is behoorlijk offtopic maar wilde het toch even kwijt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door cytherea op 20-10-2006 12:55 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

BLACKfm schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:42:
[...]

simpel "1mans bedrijfje" die voor zoon 20% order ontvangt via de site. Ligt er aan wat je aanbied. maar als het geen supergoedkope auto's zijn dan is gratis net te slecht.
Als je als bedrijf voor 20% van je orders afhankelijk bent van internet, is bezuinigen op webhosting het laatste wat je moet doen.
Niet als flame richting jou, maar voor 5 euro per jaar verwacht je te veel. Ga maar eens uitrekenen wat het jouw zou kosten om thuis een simpel webservertje te draaien. Deel dat door het aantal sites wat normaal gesproken op zo'n site gehost is, en je zult zien dat vijf euro per jaar eigenlijk niet haalbaar is, als je ook een fatsoenlijk lijn wilt hebben en enige veiligheid in de zin van back-ups en UPS, etc.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:34
Ik had exact het zelfde probleem, oplossing:
Verander database server in je configuratie naar: 62.250.7.95 i.p.v. localhost

Dit werkte voor mij, ik vroeg me ook al af waarom mijn site zolang offline was :P .

O ja, de mailserver werkt op dit moment nog niet, dus mail versturen via mail() zal op moment niet lukken ;( ..

Specificaties | AndriesLouw.nl

• BLACKfm
Als je bedoelt dat je geen mail kunt versturen via een mail script ??.. volgens mij kon je dat voorheen ook niet.

Die mailservice van hun werkt volgens mij wel gewoon.

Maar ik neem dus aan dat jij ook HJhosting hebt, ik heb al sinds die verhuizing dat de site voor 5 seconden onbereikbaar is. en ik denk dat dit op "gezette" tijden is, dus iedere minuut ofzo is de site 5 seconden onbereikbaar.

Dit kan onmogelijk aan de code liggen, want ik dan helemaal niet op de site komen, en als ik op de site zit en ik wil ergens naartoe dan krijg ik ineens een "pagina kan niet gevonden worden" pagina of als ik iets wil downloaden hetzelfde. Maar na ~5 seconden doet ie het wel.

Irritant als je een webbased editor hebt draaien en veel contact hebt met je site (en dan steeds wegvalt).
Pagina: 1