Toon posts:

[Torrent] Internetverkeert blokkeert bij starten client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn torrent-client start, dan blokkeert de laatste tijd de rest van mijn internetverkeer. Vroeger had ik hier nooit problemen mee. Ik heb een hele tijd zeer weinig gebruikt gemaakt van torrents. Nu ik dat weer doe treedt opeens dit probleem op. Ik zie het terug op meerdere plaatsen, waar ik gebruik maaak van verschillende providers (Orange (voorheen: Wanadoo), KPN). Als client gebruik ik meestal XBT Client, of anders µTorrent. Bij beiden treedt hetzelfde probleem op. Internetten/mailen/etc. gaat extreem langzaam, ook als er niet of nauwelijks iets via bittorrent wordt binnengehaald.

Betekent dit dat de provider torrentverkeer wil blokkeren, of is er iets anders aan de hand? Portforwarden etc. is allemaal ingesteld/getest, dus daar kan het niet aan liggen.

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Je upload cappen in het desbetreffende programma?

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
- achter Router of niet ??

Indien achter router
- Hoeveel torrents starten er
- Hoeveel peers / seeds in totaal

Ik had het namelijk ook, toen ik met budgetroutertjes werkten, dat de router gewoon vastlipe omwille van de vele natvertalingen en verbindingen naar buiten ?...

Verwijderd

Topicstarter
MrNGm schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:32:
Je upload cappen in het desbetreffende programma?
Upload staat op max. 20 k/s en zelfs dat loopt lang niet altijd vol. Toch blokkeert alle andere verkeer. Blokkeren is trouwens niet helemaal waar, maar het gaat gewoon zeer langzaam. Een pagina van Google of GoT bijv., die normaal toch zeer snel laden, kunnen er zo 5 tot 10 minuten over doen, zonder browser time-out.

Verwijderd

Topicstarter
bartgabriels schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:35:
- achter Router of niet ??

Indien achter router
- Hoeveel torrents starten er
- Hoeveel peers / seeds in totaal

Ik had het namelijk ook, toen ik met budgetroutertjes werkten, dat de router gewoon vastlipe omwille van de vele natvertalingen en verbindingen naar buiten ?...
Ja, achter router. Torrents verschilt. Problemen komen ook al voor met bijvoorbeeld 2 of 3 torrents, die niet eens snel lopen. Peer / seeds weet ik niet precies. Slechts 1 client actief.

Zou het niet met de installatie van Kaspersky Internet Security 6 te maken kunnen hebben? Dat is zo'n beetje het enige dat recentelijk gewijzigd is aan mijn configuratie.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 15:57
Wellicht wat teveel connecties. Je hebt de connectielimiet van XP in tcp.sys gepatched neem ik aan?
Deze staat standaard op 10 en dat is wat weinig voor torrents. Ook wanneer je deze gepatched hebt, wil Windows nog wel eens een "originele" versie terugzetten bij het installeren van updates.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
OK, tcp.sys is nu gepatched naar 50 half-open-connecties. Het probleem blijft echter.
Pagina: 1