Asus P5B Deluxe Wifi en Wake on LAN?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuw systeem gebouwd met een Asus P5b moederbord.
Hierop zitten twee gigabit netwerkkaarten. Marvell chipset geloof ik.
Het probleem is dat ik WOL nog niet werkend kan krijgen.
Ik heb de bios doorgespit maar kan daar niets vinden.
Weet iemand hoe ik WOL kan activeren op mijn moederbord?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Volgens mij... kweet niet zeker...

Stond daarvan iets op de Asus site....??

Hangt me iets van bij..

Waarom heb je die gekozen en niet de P5v-VM ?? gewoon benieuwd..

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 11:50
"schop"

Iemand hier al een antwoord op?

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 11:50
Ben er net dus achter gekomen dat de P5B het iig wel ondersteund, je moet wakeup on PCI device aanzetten en dat doet ie het gewoon.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 11:18
Maar wat moet je doen om het te activeren? Gewoon een of andere request op de computernaam of zo? Ik heb dit ook aangezet, maar hij gaat niet aan.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

stefijn schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:22:
Maar wat moet je doen om het te activeren? Gewoon een of andere request op de computernaam of zo? Ik heb dit ook aangezet, maar hij gaat niet aan.
Ik zou eens rondstruinen op de WIKI's "wake on Lan" etc.. Deze vraag is geen probleem om te bespreken maar een manier van delegeren. Eigen inzet telt zwaar op de forums van GOT O-)

• Stefke
Edgarz schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:22:
[...]

Ik zou eens rondstruinen op de WIKI's "wake on Lan" etc.. Deze vraag is geen probleem om te bespreken maar een manier van delegeren. Eigen inzet telt zwaar op de forums van GOT O-)
Je hebt gelijk, ik heb ook wat topics gevonden en gemerkt dat dat nog niet zo gemakkelijk werkt, dat WOL
. Het gaat onder standaardwindowsfunctionaliteit niet zomaar werken iig.

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-04 18:18

Toolskyn

€ 500,-

Het is in ieder geval heel goed mogelijk hoor! Even snel hoe je het onder Windows XP aan het werk krijgt (engelse Windows):
  1. Ga naar je BIOS > Power > Power On By PCI Devices (weet niet zeker of dit echt nodig is, alleen staat bij mij wel ingeschakeld ;) )
  2. Ga terug naar Windows. Rechtermuisklikje op My Computer. Properties > Hardware > Device Manager.
  3. Kies de goeie netwerkkaart uit bij Network Adapters (Marvell Yukon .... voor de onboard). Bij het properties schermpje ga je naar het tabje Advanced. Bij 'Wake From Shutdown' selecteer je On, en je kan al je vensters weer sluiten.
  4. Om je computer op te starten moet je het MAC adres van je netwerkkaart hebben en een Magic packet vesturen naar je computer (wel even poorten doorsturen als je een router hebt).
Het werkt bij mij in ieder geval op deze manier (ook met een P5B Deluxe).

gewooniets.nl

• Stefke
o, dat moe ik dan nog maar eens proberen, bedankt voor je reactie.

• Stefke
Ik heb je procedure gevolgd (maar ik heb een Attansic ingebouwde Gb Ethernet - Asus P5B-E -, daarvoor moest ik Wakeonlan aanzetten om Ethernet niet uit te schakelen als ik de computer uitzet - anders blijven de ledjes niet branden - , en ik moest ook bij WakeupCapabilities aangeven welke type signalen hij moet oppikken, bijv. Magic Packet)

Ik gebruik Magic Packet Sender, daarmee kun je ook controleren of het MP aakomt als je hem in receive mode gebruikt, en dat werkt, ook als ik bijv. met www.remotewakeup.com een signaal verstuur.

Het werkt echter niet. Moet ik bij de computer nog iets anders doen wellicht? Misschien iets in de afsluitinstellingen?

edit: het werkt nu, maar alleen als ik m in standby zet

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 19-05-2007 00:56 ]

Pagina: 1