Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test
Zijn alle drivers voor dat ding geïntegreerd? En heb je ook zeker een RIS-capabele netwerkkaart/driver te pakken? Of heb je meer van dit type machines, waarop het wel lukt?
Klopt het dat deze mobo's een Realtek PCI LAN 8101L hebben?
Ik kom niet aan de drivers toe, hij hangt nog voor hij drivers begint te laden.sanfranjake schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:49:
Zijn alle drivers voor dat ding geïntegreerd? En heb je ook zeker een RIS-capabele netwerkkaart/driver te pakken? Of heb je meer van dit type machines, waarop het wel lukt?
Ik weet niet 100% zeker of deze kaar t RIS capable is, maar aangezien er bootrom op zit zou dit wel moeten.
Inderdaad, daar zit een Realtek PCI LAN 8101L in.
Ik heb ondertussen een support vraag gestuurd naar ASRock, om te horen of hier een fix voor is want ik begin te vermoeden dat het een of andere vreede bug is. Heb ook al verschillende instellingen van die bootrom geprobeerd (intxx settings)
Ik denk dat hij bedoelt, of alle drivers voor die client computers zijn geintegreerd op de RIS image op je server.Ik kom niet aan de drivers toe, hij hangt nog voor hij drivers begint te laden.
Alles lijkt RIS capable want je kunt gewoon de server vinden en er succesvol mee connecten, anders begint de Windows installatie natuurlijk niet..
Lijkt me meer een driver issue ?
57696520646974206c65657374206973206e657264
Hmm, maar als het een driver issue is, dan zegt hij toch dat de drivers voor de nic niet gevonden zijn, hier hangt de pc gewoon nog voor ik in het blauwe scherm van de windwos installatie kom.
De drivers zijn wel geïntegreed in de windows RIS image.
Ik heb het ook niet over de NICProfidiam schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:16:
Hmm, maar als het een driver issue is, dan zegt hij toch dat de drivers voor de nic niet gevonden zijn, hier hangt de pc gewoon nog voor ik in het blauwe scherm van de windwos installatie kom.
Sluut, wat dan wel want volgens mij worden er nog helemaal geen drivers geladen voor je in het text-only gedellte van een windoas XP install zit?
Aan wat zit je te denken?
Aan wat zit je te denken?
Dan moet je iets duidelijker zijn wat je bedoelt met een blauw scherm, want zowel de .osc pages als de Textmode setup áls een BSOD zijn blauw.Profidiam schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:00:
Sluut, wat dan wel want volgens mij worden er nog helemaal geen drivers geladen voor je in het text-only gedellte van een windoas XP install zit?
Duss.... wanneer hangt de boel?
@ osc (de keuzepagina's) ?
@ textmode setup?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
De boel hangt nog voor hij aan de osc bestanden komt, dus bij een zwart scherm met bovenaan in witte letters 'De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd'.
Mja, wellicht heb je gelijk dat drivers nog helemaal niet worden aangesproken op dat moment...
Heb je al eens in de BIOS gesnuffeld (defaults geladen, geupdate), kans dat daar iets verkeerds staat waardoor de fout onstaat?
Heb je al eens in de BIOS gesnuffeld (defaults geladen, geupdate), kans dat daar iets verkeerds staat waardoor de fout onstaat?
Ja, heb ook al alle mogelijke BIOS instellingen geprobeerd, alsook een aantal opties die de bootROM heeft ivm bootvolgorde. Het lijkt er echt op dat er een bug in de driver herkenning/ boot rom code van die NIC zit. ASRock kan mij ook niet echt verder helpen hier.
Ik ben ondertussen aan de slag gegaan met een usb key met daarop een ris diskette, iets onhandiger maar lukt ook. Ik probeer nogmaals via ASRock support om daar wat meer info te krijgen.
Ik ben ondertussen aan de slag gegaan met een usb key met daarop een ris diskette, iets onhandiger maar lukt ook. Ik probeer nogmaals via ASRock support om daar wat meer info te krijgen.
Pagina: 1