Toon posts:

Logboek van je computer (programma's)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.799 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik dit in de verkeerde categorie zet maar dit leek me de beste.

Kan ik zien welke programma's of spellen of wat dan ook in het verleden hebben gedraaid? in het logboek van windows staan alleen dingen van het opstarten. Niet dat je een programma's opstart en/of hoelang dat heeft geduurd. Heeft iemand hier een programma voor?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
hmm, je zou het best in het register kunnen kijken... misschien is er ook wel een tooltje voor :/

EDIT: ow, bovenste lijn is alleen om te kijken wat er eventueel geinstalleerd stond.

wat jij wil, kan denk ik niet - ik geloof niet dat er zo'n bijgehouden wordt.. :/

[ Voor 47% gewijzigd door sjongenelen op 19-10-2006 16:07 ]

you had me at EHLO

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In principe kun je precies met de eventviewer bijhouden wat er op het systeem gebeurd, maar standaard staan niet alle opties aan/ingeschakeld. Dit zou ook veel te grote logfiles opleveren.

Dus wanneer je het inschakeld kun je vanaf dat moment precies zien wat er geinstalleerd of gedeinstalleerd wordt en door wie (useracount).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• sjongenelen
maar de type gebeurtenissen/id's etc. zijn toch standaard ingeschakeld op het toepassingslogboek?

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
En waar staat die zogehete "Eventviewer"?

• sjongenelen
start run eventvwr

you had me at EHLO

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Met auditing kun je erg veel.
Zoals ook al gezegd werd.

Maar dat is geen eenvoudige materie en heeft zeker invloed op de performance van je machine.

Als je nu eens verteld waarom je dat wil, kunnen we misschien meedenken naar een passende oplossing.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat zit zo: Ik heb m'n pc weggebracht naar de winkel omdat de videokaart te warm werd tijdens gamen (en als ik een grote ventilator erop zet wordt hij niet te warm) en loopt hij dus niet vast. Dus de winkel zei: Ja, we gaan hem de hele dag testen zodat we kunnen zien welk onderdeel te warm werd. Conclusie: Er staan teveel programma's op je computer en als je Windows Vista (op een apart 20GB schijfje) hebt zorgt het ervoor dat hij niet goed draait, en geen enkel onderdeel werd warm. Ten eerste: Ik draai Windows Vista nooit, ik heb dat schijfje eruit gehaald en er verandert helemaal niks. Met die programma's is ook bullshit ik heb hoogstens 25~30 (kleine programma's erop) als brandsoftware, mp3 converters, download programma's, xfire etc etc. en nou wil ik wel is zien wat hun "testen" nou inhoudt.. :( Ik heb gekeken in het Logboek en de pc heeft 1h 10m 36s aangestaan en nu wil ik wel is weten of ze nou ook programma's of games hebben gedraaid, of gewoon de pc aangezet naar het beeld staren en verder niks doen! :(

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38

bonzz.netninja

Niente baffi

en daarnaast, de hoeveel programma's maakt niet uit, maar de stress die het veroorzaakt op je videokaart natuurlijk wel. Wordt die te warm, is dat niet de schuld van je aantal of soort applicaties (games) maar aan de blijkbaar slechte koeling. Zou mooi worden anders. Hier heb je een videokaart, maar je kunt er niet mee gamen, anders wordt ie te warm...:?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:51:Dus de winkel zei: Ja, we gaan hem de hele dag testen zodat we kunnen zien welk onderdeel te warm werd.
Ik heb gekeken in het Logboek en de pc heeft 1h 10m 36s aangestaan
Dat is een argument.

Maar op zich kunnen ze met bijv een recente versie van 3dmark in demo mode je machine al redelijk hard laten werken.

Dat zou je zelf ook kunnen ;)

Tevens zou je voor de grap eens kunnen kijken met een verse en schone install van Windows en bij 3dmark of het probleem dan nog steeds bestaat. Of misschien toch koeling. (Fans allemaal schoon ?)

Een vervuilde windows kan problemen geven ja.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1