Toon posts:

Kwaliteit online video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje beheer ik een amateuristische website. Alleen heb ik hier 1 klein probleempje. Op deze site wil ik wat filmpjes zetten. Nou was mijn idee om dat via YouTube te doen, omdat ik zelf geen webserver draai, en dan de embedded HTML code op de site te zetten. Alles werkt perfect, maar het heeft 1 groot nadeel. De originele filmpjes zijn op een resolutie van 800*600 gewoon goed scherp, niks aan de hand.
Maar wanneer ik ze dan via YouTube op mijn eigen site zet, dan wordt de kwaliteit een heel stuk minder. 8)7 Er staan 3 goede voorbeelden op www.sloeber.tk en dan onder de categorie movies.

Ik zou deze filmpjes graag in normale kwaliteit op mijn website hebben zonder dat ik zelf webserver moet draaien. De meeste filmpjes die ik uoload zijn tussen de 30 en 80 MB.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

* mocht dit in de verkeerde categorie staan, wil een mod het dan aub goed wegzetten?*

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 16:04 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Doe maar niet via youtube. Als je kwaliteitsvideo wil hebben, moet je stage6.divx.com gebruiken.

Copy.com

• leeplenty
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 03:31
Het kan zijn dat YouTube filmpjes automatisch comprimeert als ze groter zijn dan hun standaard. Probeer de filmpjes zelf eerst op een resolutie van 450 bij 350 te comprimeren alvorens ze naar YouTube te uploaden. Dat is hun standaard resolutie. Misschien dat ze je filmpjes dan niet comprimeren/verkleinen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens proberen de native resolutie van YouTube te benaderen miss dat het werkt inderdaad. Nog iemand anders goede ideeen?

stage6.divx.com lijkt offline te zijn. Nu schoot me nog iets te binnen. Is er een makkelijk programma om film bestanden te comprimeren. Op dit moment gebruik ik Windows Movie Maker, maar das echt niet voldoende. er moet toch een beter programma zijn waar je je reso van te voren kunt instellen? Iemand suggesties?

Nou heb ik wat andere diensten online gevonden, maar weinig ervaringen mee. Bovenal moet er een ongelimiteerd uploadmogelijkheid zijn. Goede kwaliteit is ook een pre.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 16:42 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

youtube verkleint ze sowieso.. en jij rekt ze op jouw site weer uit..

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

flash heeft tegenwoordig een redelijk goede video ondersteuning. (v8 of hoger)

De kwaliteit blijft goed gewaarborcht en de bestandsgrootte valt ook reuze mee...!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Moet je ze wel zelf omzetten naar FLV
Doe ik met Final Cut Pro.. Kan ook met Flash zelf geloof ik.

Ik gebruik vaak deze kant-en-klare player:
http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_Video_Player
(swf metvideo-player interface)

Hoef je in HTML alleen bestandsnaam (en afmetingen) mee te geven. Erg handig...

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Mirrorshade schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:01:
flash heeft tegenwoordig een redelijk goede video ondersteuning. (v8 of hoger)

De kwaliteit blijft goed gewaarborcht en de bestandsgrootte valt ook reuze mee...!
Dat is precies wat Youtube doet, comprimeren en converteren naar FLV (Flash Video).
Je filmpjes zelf naar flv converteren en ergens hosten is ook een optie. Je kunt ze vervolgens met een van de vele freeware flv players embedden op je website. Je zult compressie moeten toepassen om een beetje fatsoenlijke bestandsgrootte over te houden, dus je gaat er sowieso in kwaliteit op achteruit waarschijnlijk, maar het geeft je iets meer controle over de kwaliteit en de bestandsgrootte.

Een handig tooltje om video te converteren naar flv is Riva FLV Encoder.

Klaar voor de steroorlogen?

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:34

Bjk

Of sorenson squeeze

Verwijderd

Xvid downloaden, Virtualdub(Mod), en encoden maar! :)

(Goed encoding kan redelijk moeilijk zijn, zoek op wat anime fora naar een tutorial. Encoden met virtualdub wordt veel.. Naja altijd gebruikt in het fansub wereldje :) )

Verwijderd

Probeer AGK ( auto Gordian Knot)
Zoek met google na de homepage.

Eenvoudig GUI frontend voor vitual dub en wat audio codeer software.
Niet vergetten dat ctl F9 je wat verborgen instellingen geeft.
Je kunt kiesen van kwalitiet of resolutie beperkingen enz

Verwijderd

De nieuwe FLV compressie is echt erg goed, alleen dan zit je nog steeds met de hosting. Youtube blijft immers comprimeren en het is niet mogelijk FLV bestanden te uploaden.

Je zou naar een andere site kunnen kijken. Bijvoorbeeld Dailymotion, die gebruiken volgens mij iets minder compressie.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Idd Sorenson Squeeze, die werkt errug goed

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor de mensen die XVIDen DIVX suggereren: die formaten kan je niet streamen en er is een plugin nodig voor het afspelen ervan, dus dat is af te raden voor gebruik op het web.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Volgens kan dat best? DivX zelf bied ook dit aan: http://labs.divx.com/archives/000072.html
Pagina: 1