Toon posts:

Remote Management Programma client/server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een Remote management programma (client/server) waarmee ik met personen mee kan kijken, maar ook direct dat er de handelingen worden geregistreerd wat ze doen.

de workstation moeten worden toegevoegd met behulp van een IPadres en/of mac adres.

alle clients zijn windows XP machines
de server draait op W2k3

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07 12:20
Wat is er mis met Remote Assistance?
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Welke backoffice producten gebruik je?

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04 00:00

Monkii0110

This is Sparta!!!

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:49:
maar ook direct dat er de handelingen worden geregistreerd wat ze doen.
Als dit voor een bedrijf is, dan moet je volgens mij van te voren aangeveven dat men in de gaten gehouden wordt.

Mocht je meer willen weten wat er allemaal gebeurd op de pc's zelf, dan zou je een hoop opties aan kunnen zetten kwa auditing, maar afhankelijk wat je dan allemaal aanzet, kan het zijn dat je iets aan performance moet inleveren op de pc's zelf + dat je niet blij wordt van de logboeken in de event viewer :D

Verwijderd

Topicstarter
mo3lla schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:53:
Wat is er mis met Remote Assistance?
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Welke backoffice producten gebruik je?
op dit moment nog niks, het gaat om een school, dus leerling mogen niks in de gaten hebben

• mo3lla
Ik weet niet hoe de policy paper eruit ziet van die school, maar ook leerlingen lezen weleens privé mail en doen aan telebanking enz. Zoals al aangegeven is, moet je wel duidelijk stellen dat BBIWY

Wat is het nut om mee te spieken?

Om geen slotje te krijgen op dit topic raad ik je aan wat meer input te geven en laat zien wat je zelf al hebt uitgezocht en wat eventueel de tekortkomingen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door mo3lla op 19-10-2006 16:09 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is niet zomaar toegestaan om verkeer/handelingen te loggen dan wel niet te bekijken welke gebruikers volbrengen.

Niet op de werkvloer, niet op een onderwijsinstelling. Zelfs niet bij onbekende mensen.

Verwijderd

Topicstarter
mo3lla schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:07:
Ik weet niet hoe de policy paper eruit ziet van die school, maar ook leerlingen lezen weleens privé mail en doen aan telebanking enz. Zoals al aangegeven is, moet je wel duidelijk stellen dat BBIWY

Wat is het nut om mee te spieken?

Om geen slotje te krijgen op dit topic raad ik je aan wat meer input te geven en laat zien wat je zelf al hebt uitgezocht en wat eventueel de tekortkomingen zijn.
omdat leerlingen op sites komen waar ze niet op mogen komen... spelletjes spelen.
Zodat we meekunnen kijken en actie kunnen ondernemen

• mo3lla
slechte motivatie

beetje omgekeerd verhaal he... wat dacht je van een filter die dergelijke sites blokkeerd?

overigens kan je uit de proxy logs dergelijk info halen.. erg basic als je het mij vraagt

[ Voor 29% gewijzigd door mo3lla op 19-10-2006 16:35 ]

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat gij niet wilt wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!

Ik erger me altijd dood aan zogenaamde beheerders die het nodig vinden om met leerlingen mee te kijken op de computer. Stel gewoon een goeie webfilter in en klaar is kees ;)

Verwijderd

1) Je mag niet mee kijken ivm privacy. Zoals al tig keer vermeld in dit topic.
2) Je kan beter het probleem verhelpen ipv te monitoren, de leerlingen komen er anders toch wel langs, of killen de applicatie. Kijk bijvoorbeeld naar oplossingen als ScanSafe, hiermee voorkom je dat de leerlingen op de verboden websites komen. Verder de toegang tot de router/modem verhinderen door deze in een ander vlan te hangen of achter de server (die dan oa NAT en proxy zal doen).
Pagina: 1