Toon posts:

[php/linux] mailserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

misschien is dit wel een moeilijke vraag??
ik wil graag een mailsysteem maken, waarbij je op internet mail adressen aanmaakt. (bv netzoal bij DirectAdmin)

ik zet nu linux op mijn thuisserver(!) en php5 staat al webserver(!) (het zijn dus andere servers)
welk programma zou ik het beste op linux er op kunnen zetten (met POP3, IMAP en SMTP) en hoe moet het php-script er uit komen te zien???

misschien tutorials?? of andere dingen

GOOGLE OOK AL GEZOCHT NIKS GEVONDEN (meestal vind ik niks)

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Dit is een beetje kansloos vrees ik. Ik snap niet wat je precies wilt, en aan je post history te zien heb jij de regels op GOT niet begrepen over hoe een goede topicstart eruit moet zien.

Mijn rig

Verwijderd

De vraag is niet zo moeilijk, zolang je deze maar duidelijk stelt. Uit je huidige TS kunnen wij dat niet opmaken.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij wil de TS gewoon een virtual mailserver maken waarbij ie via een PHP-frontend gebruikers kan maken/wijzigen etc...

Gentoo heeft wel een goeie pagina (IMO) hoe je met Postfix, MySQL en nog wat andere zut een Virtual Mailhosting System kunt maken. Vervolgens kun je dan met PHP wel die MySQL-DB beheren.

Ik zou je trouwens toch echt aanraden om je mailserver en PHP-webserver op dezelfde fysieke server te zetten. Anders moet je wel heel erg moeilijk doen.

edit:
Gezien je Linux-kennis a.d.v. je vorige topics geef ik je weinig kans overigens, maarja, de volhouder wint :X

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 19-10-2006 15:48 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Tsja, smtp servertje installeren, pop3/imapservertje installeren, webmin installeren. klaar.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:46:
Volgens mij wil de TS gewoon een virtual mailserver maken waarbij ie via een PHP-frontend gebruikers kan maken/wijzigen etc...

Gentoo heeft wel een goeie pagina (IMO) hoe je met Postfix, MySQL en nog wat andere zut een Virtual Mailhosting System kunt maken. Vervolgens kun je dan met PHP wel die MySQL-DB beheren.

Ik zou je trouwens toch echt aanraden om je mailserver en PHP-webserver op dezelfde fysieke server te zetten. Anders moet je wel heel erg moeilijk doen.

edit:
Gezien je Linux-kennis a.d.v. je vorige topics geef ik je weinig kans overigens, maarja, de volhouder wint :X
ja zoiets bedoelde ik :)

Het liefst NL maar ik denk dat ik er wel uit kom :) :)
Pagina: 1