[Testcase] Interview met Katrien Moerkerke

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Laatst een interview gedaan met Katrien Moerkerke, samen met een collega. Voor de Nederlanders hier is ze waarschijnlijk totaal onbekend. Ze is nieuwsanker bij de VTM, een commerciële omroep hier in België.

1) De spanning (van de collega dus ;) ) stijgt op weg naar Vilvoorde...

2) Tijdens het interview

3) En na het interview nog wat tijd voor foto's

4)

[ Voor 27% gewijzigd door Frigolamptje op 08-03-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Wat een bagger poses... Helemaal niet natuurlijk, lelijke lokatie. Niet mijn smaak.

Die eerste foto is wel grappig, je kijkt wel in de lens, maar dan via de ruit.

[ Voor 33% gewijzigd door Nik op 19-10-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:13

Dogooder

dus...

Moeten deze foto's bij het interview geplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:03
Van zo'n mooie vrouw zijn betere foto's te maken dan jij hebt gemaakt. Als deze met m'n Ixus waren gemaakt dan had ik het ook gelooft. Het grootste nadeel is de belichting. Het lijkt is gewoon op 'auto' met de popup flitser. De schaduwen zijn duidelijk te zien en alle sfeer is uit de foto. Tenzij je het op postzegelformaat erbij zit vind ik ze niet bruikbaar.

#1: Deze foto heeft niets met het interview te maken volgens mij, dus die kun je straks niet gebruiken. Toch is dit de beste foto. Kleur mag wat nadrukkelijker (maar dat is persoonlijk). Toch is de belichting hier okee en de compositie ook.
#2: Geen vrouw is blij als ze zo in een tijdschrijft staat. De achtergrond contrasteert niet met haar haar. De kleuren zijn flets
#3: Ze heeft hier een beetje afwijzende houding en dat spreekt niet aan. Verder vind ik dat ze aan de verkeerde kant staat.
#4: Leuk geprobeerd, maar het komt niet natuurlijk over.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 07:31
^^ Met bugboy. Ik hoop dat de foto's voor er bij waren. Want dit kan écht niet:

-Direct, te hard in geflitst
-Slechte niet passende poses.
-Geen (goede) compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Als je een van die foto's écht moet gebruiken...
Aan Foto 3 is volgens mij met bewerking het meeste te halen, poog de luminantie en de kleur een beetje aan te passen, zodat dat kapotgeflitste en overbelichte minder opvalt..
De Foto ook ietwat licht draaien zodat ze er 'recht' opzit (ongeveer 10° naar links)..

Mogelijk kun je proberen die achtergrond een beetje weg te werken, al zal het erg lastig zijn de indruk weg te halen dat ze iets te dicht op de muur zit (omdat er van voren geflitst is zit daar een kleine schaduwrand, die heel 'claustrofobisch werkt) ...

Maar het zijn erg slechte foto's en het zal lastig zijn met de juiste bewerkingen te pogen er nog wat uit te halen ..
In de toekomst moet je je beter voorbereidden en goed opletten hoe je de foto's neemt, de belichting en ook hoe je je model plaatst...

Zeker aangezien je hier de mogelijkheid had een 'bekend' model te fotograferen (en een erg mooie vrouw, die volgens mij zeer fotogeniek is), had het misschien slim geweest voorheen een paar dagen voorheen met een model al wat te oefenen ...
Dat is een beetje jammer wel.

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 19-10-2006 16:23 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
Allen bedankt, had idd wat moeten oefenen. Het was daar natuurlijk nogal donker, en met de interne flitser kon ik geen diepte creeëren aangezien hij niet zo ver flitst... Eigenlijk houd ik er absoluut niet van om mensen te fotograferen, maar aangezien ik de enige ben binnen de groep (studenten) die nog iets afweet van fotografie kijken ze meestal mijn richting uit. De foto's voor het artikel komen wel in orde, mijn eigen shoot doe ik later wel nog eens over :)
Pagina: 1