Pw5-DH-probleem: Monitor uit, pc zet zichzelf aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 11:58
Ik heb een bizar probleem en geen idee waar het vandaan komt.

Wat is er aan de hand? Als ik mijn PC shutdown via de powerknop of via de Windows Shutdown-optie , gaat deze netjes uit. Zet ik echter daarna de monitor uit, dan wordt de PC opeens wakker en gaat die opnieuw starten. Bijzonder irritant.

Mijn systeem is: Antec P180B-kast, Asus P5W-DH mobo, 2GB ram, Dell 2001FP monitor, MSI 7900GT-videokaart (passief gekoeld). PC en monitor hebben allebei hun eigen stroomstekker. Monitor aangesloten met DVI. Verder functioneert de Dell-monitor als USB-hub en is ook nog met een USB-kabel aan de PC gekoppeld. PW5-DH-bios is versie 1407 (maar 1402 doet dit ook).

Ik heb alle poweropties in de BIOS uitgezet, dus de PC wordt niet wakker van modems, LAN, PCI-devices e.d.. Wake on LAN staat uit in driver netwerkkaart. Poweroptie in Windows staat op Shutdown (en niet hibernate of suspend).

Op zich is het probleem op te lossen door eerst de monitor uit te zetten, en daarna de PC te shutdownen maar dit hoort niet. En ik snap volstrekt niet waarom die dit doet. Slimme suggesties?

Verwijderd

usb hub.

In welk gat op je mobo heb je die kabel van de usb hub gestoken, in een van de met de groene sticker gemarkeerde toevallig?

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08-2025

XXlerator

Old time gamer

Dat zou inderdaad heel goed het probleem kunnen zijn. Ik heb het zelf gehad met mijn muis en toetsenbord (zelfde mobo). Als ik die uit de usb poort trok ging m'n pc spontaan aan. :+

• ymmv
Aha! De USB-kabel naar de monitor-hub zit inderdaad in USB-poort 3 die volgens het boekje WakeUp by USB ondersteunt. Enig puntje nu: hoe zet ik dat uit? Ik heb alle wake-up-functies uitgezet in de BIOS en kan niks vinden in het USB-deel van de BIOS.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kabeltje in een ander gaatje steken?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ymmv
Snakiej schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:04:
Kabeltje in een ander gaatje steken?
Dat is veel te praktisch gedacht. ;)

Maar op die manier verplaatst ik het probleem alleen en word de PC wakker als ik muis, toetsenbord of printer aanzet of gebruik. Ik wil gewoon die hele functie uit zien te krijgen.

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 20:05
heb je dit al geprobeert? in windows device manager, kun je instellen per device of deze windows wakker kan maken, ff uitzetten?

Verwijderd

ymmv schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:31:
[...]

Dat is veel te praktisch gedacht. ;)

Maar op die manier verplaatst ik het probleem alleen en word de PC wakker als ik muis, toetsenbord of printer aanzet of gebruik. Ik wil gewoon die hele functie uit zien te krijgen.
nee dat is niet zo, als je een muis of tobo of ander unpowered usb device erop aansluit gaat je pc niet aan als je het ding gebruikt.
Ik heb er een joystick, muis en tobo op zitten (2 van de 3 dan toch) en de pc gaat echt niet aan als ik een van de 3 gebruik.
Pagina: 1