Wat ik met de PC voornamelijk wil doen is:
- Gamen
- Huiswerk maken
- Videobewerking (CS:S video's maken en met Photoshop werken)
Ik had dit systeem in gedachten
Behuizing:
Antec SLK3000B Zwart € 42,99
Vind het een mooie en goeie behuizing met een redelijke prijs zonder voeding.
Voeding:
Antec Neo HE 500 Watt € 94,00
Lijkt me wel genoeg, en qua prijs / kwaliteit zit het ook wel goed
Processor:
Intel Core 2 Duo E6400 2mb Cache € 221,99
Een snelle processor natuurlijk nodig bij het spelen van games of videobewerking, wil hem ook nog gaan overklokken tot +- 3.2 Ghz. Daarom lijkt me het overbodig om voor een meerprijs van 90 tot 100 euro een E6600 te nemen met 4mb Cache
Geheugen:
2 x 1 Gb Corsair PC6400 TwinX CL 5.0 € 282,43
Met dit geheugen zou ik het FSB 1:1 kunnen laten lopen als ik de processor zou overklokken. Corsair is een goed merk vind ik, en het was een van de goedkopere modules. OCZ zou ook een keuze wezen maar ivm het compatibaliteitsprobleem met Asus Moederborden heb ik daar toch vanaf gezien
Videokaart:
MSI Geforce 7900GTO 512Mb € 233,45
Loopt ongeveer synchroon met de GTX, behalve de snelheid valt ook wel te overklokken met de standaard koeler die erop zit, en de prijs is rond de 230 nu tegenover de 400 wat ongeveer een GTX kost. Dus dit lijkt me een goeie keus.
Moederbord:
Asus P5B of de P5B Deluxe € 126,50 / € 179,00
Ik weet niet welke van de twee ik zou moeten kiezen, ten eerste heb geen Crossfire nodig omdat ik toch er een Nvidia kaart inprop, en ik ga niet op RAID draaien en Firewire is voor mij ook overbodig. Maar het zit mij in de overclockbaarheid van deze twee. Ik ben niet van plan om een voltmod of what so ever te doen. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij een goed advies geven.
Harde schijf:
WD Caviar SE 250 GB SATA II 16 Mb Cache € 76,01
Ik heb voor deze gekozen, omdat ik goeie ervaringen heb met zowel Maxtor als WD, en Seagate voor mij net weer even te duur kost.
DVD-brander:
NEC AD-7173 Zwart, Labelflash € 35,00
Goeie ervaring met NEC branders, en tegewoordig met BenQ denk ik 1 van de beste merken op dit gebied.
Diskettestation
NEC 3,5 inch Zwart € 11,00
Voor Biosflashes of what so ever een must have in elk systeem denk ik zo
Processorkoeler
Artic Freezer 7 Pro € 20,19
Een van de betere koelers, en natuurlijk goedkoop.
Heb dit systeem trouwens bij Sallandautomatisering samengesteld.
Totale kosten (incl. verzendkosten) € 1206,02 (i.c.m P5B Deluxe)
Totale kosten (incl. verzendkosten) € 1153,52 (i.c.m P5B)
Hebben jullie nog op of aanmerkingen of een goed advies dan hoor ik dat natuurlijk graag.
- Gamen
- Huiswerk maken
- Videobewerking (CS:S video's maken en met Photoshop werken)
Ik had dit systeem in gedachten
Behuizing:
Antec SLK3000B Zwart € 42,99
Vind het een mooie en goeie behuizing met een redelijke prijs zonder voeding.
Voeding:
Antec Neo HE 500 Watt € 94,00
Lijkt me wel genoeg, en qua prijs / kwaliteit zit het ook wel goed
Processor:
Intel Core 2 Duo E6400 2mb Cache € 221,99
Een snelle processor natuurlijk nodig bij het spelen van games of videobewerking, wil hem ook nog gaan overklokken tot +- 3.2 Ghz. Daarom lijkt me het overbodig om voor een meerprijs van 90 tot 100 euro een E6600 te nemen met 4mb Cache
Geheugen:
2 x 1 Gb Corsair PC6400 TwinX CL 5.0 € 282,43
Met dit geheugen zou ik het FSB 1:1 kunnen laten lopen als ik de processor zou overklokken. Corsair is een goed merk vind ik, en het was een van de goedkopere modules. OCZ zou ook een keuze wezen maar ivm het compatibaliteitsprobleem met Asus Moederborden heb ik daar toch vanaf gezien
Videokaart:
MSI Geforce 7900GTO 512Mb € 233,45
Loopt ongeveer synchroon met de GTX, behalve de snelheid valt ook wel te overklokken met de standaard koeler die erop zit, en de prijs is rond de 230 nu tegenover de 400 wat ongeveer een GTX kost. Dus dit lijkt me een goeie keus.
Moederbord:
Asus P5B of de P5B Deluxe € 126,50 / € 179,00
Ik weet niet welke van de twee ik zou moeten kiezen, ten eerste heb geen Crossfire nodig omdat ik toch er een Nvidia kaart inprop, en ik ga niet op RAID draaien en Firewire is voor mij ook overbodig. Maar het zit mij in de overclockbaarheid van deze twee. Ik ben niet van plan om een voltmod of what so ever te doen. Hopelijk kunnen jullie mij hierbij een goed advies geven.
Harde schijf:
WD Caviar SE 250 GB SATA II 16 Mb Cache € 76,01
Ik heb voor deze gekozen, omdat ik goeie ervaringen heb met zowel Maxtor als WD, en Seagate voor mij net weer even te duur kost.
DVD-brander:
NEC AD-7173 Zwart, Labelflash € 35,00
Goeie ervaring met NEC branders, en tegewoordig met BenQ denk ik 1 van de beste merken op dit gebied.
Diskettestation
NEC 3,5 inch Zwart € 11,00
Voor Biosflashes of what so ever een must have in elk systeem denk ik zo
Processorkoeler
Artic Freezer 7 Pro € 20,19
Een van de betere koelers, en natuurlijk goedkoop.
Heb dit systeem trouwens bij Sallandautomatisering samengesteld.
Totale kosten (incl. verzendkosten) € 1206,02 (i.c.m P5B Deluxe)
Totale kosten (incl. verzendkosten) € 1153,52 (i.c.m P5B)
Hebben jullie nog op of aanmerkingen of een goed advies dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats