[Firefox] Security settings + linken naar lokaal FS

Pagina: 1
Acties:

• ReverendBizarre
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03-2021
Ik ben bezig met een intranet applicatie en ik wil graag een link maken die wanneer de gebruiker erop klikt windows explorer opent in een bepaalde directory.

Bijvoorbeeld:

HTML:
1
<a href="file:///C:/">Open projectmap</a>

Standaard werkt dit zowel in IE als in Firefox niet. Je kan wel de link kopieren en in de adres balk plakken, dan opent IE windows explorer en Firefox opent een scherm dat lijkt op de standaard directory index van Apache. Maar de link klikken doet dus niks.

In IE heb ik dit werkend gekregen door de security zones van IE zo aan te passen dat het domein waarop de intranet applicatie draait als "Local intranet" in plaats van "Internet" staat. Dan opent IE wel gewoon windows explorer en werkt het prima.

Het probleem is nu, hoe krijg ik dit in Firefox voor elkaar (is het uberhaupt mogelijk)? Firefox' security model lijkt nogal anders dan IE en er zijn geen zones of iets dergelijks die je kan configureren. Ik heb in de advanced settings in about:config zitten zoeken maar heb daar nog geen optie tussen kunnen vinden die hier iets mee te maken kan hebben (ik weet ook niet precies waar ik op moet zoeken).

Heeft iemand dit al eens voor elkaar gekregen?

• ReverendBizarre
Het is inmiddels gelukt om de link clickable te maken door dit toe te voegen aan prefs.js:

code:
1
2
3
user_pref("capability.policy.policynames", "localfilelinks");
user_pref("capability.policy.localfilelinks.sites", "http://domein.com");
user_pref("capability.policy.localfilelinks.checkloaduri.enabled", "allAccess");

Alleen blijft Firefox het openen als een sort Apache index pagina inplaats van een windows explorer window. Dat is dan weer jammer. Als iemand hier nog ideeen over heeft hoor ik het graag.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je zal je script moeten signeren, maar dat is een heidens karwei. Ik zou het afraden, omdat je je waant in een oerwoud van vage tooltjes en obscure commando's die nooit echt betrouwbaar zijn.

Als je het toch doet, houd er dan rekening mee dat je ook de containing html moet signeren, dus dat kan dan geen serverside script meer zijn.

日本!🎌

• ReverendBizarre
Ja in dat geval is dat inderdaad geen oplossing.

Toch jammer dat met het oog op security browsers zo erg dicht getimmerd worden dat het erg moeilijk is om nog een beetje flexibele intranet web applicaties op te zetten (dit is niet de eerste keer dat ik tegen dit soort problemen aanloop). Java biedt nog enige mogelijkheden op dat gebied (met signed Java applets) maar Java applets zijn traag en werken op dit moment erg brak in Firefox dus dat wil ik eigenlijk ook zo min mogelijk gebruiken (instabiel, veroorzaakt firefox.exe ghost processes, Javascript->Java interface is onbetrouwbaar, etc.).

Jammer.