Image gebruik bij FP entries...

Pagina: 1
Acties:

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 23:39
Ik zie met enige regelmaat nieuws items voorbij komen zoals deze: nieuws: 'Verslavingsverschijnselen bij een op de acht internetters'

Heeft Tweakers toestemming om dergelijk materiaal te plaatsen? Of hoe zit dat? Ik zou ook wel is zo'n plaatje willen plaatsen, maar ik doe het niet omdat er copyright op ligt. In het algemeen is niet aan plaatjes op de FP te zien of er toestemming voor is verkregen. (Zeker bij overduidelijke plaatjes als web-comics wel belangrijk.)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Het is lijkt me voor de gebruiker niet zo heel relevant of er toestemming voor is gezocht en verkregen, maar alleen voor de redactie en de maker van het materiaal :) ? Wat zou de meerwaarde zijn van het bij alle plaatjes op de FP melden dat er toestemming voor is verkregen?

DM!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

JHS schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:42:
Het is lijkt me voor de gebruiker niet zo heel relevant of er toestemming voor is gezocht en verkregen, maar alleen voor de redactie en de maker van het materiaal :) ? Wat zou de meerwaarde zijn van het bij alle plaatjes op de FP melden dat er toestemming voor is verkregen?
Ik denk dat het een kwesite van nieuwsgierig zijn JHS. Als jij iets ziet wat niet mag (of zou mogen), dan vraag je er toch ook naar? Als ik telkens een fokke en sukke plaatje zie, dan ga ik mij ook afvragen als het wel of niet mag.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als je zo'n plaatje wil plaatsen kan je uiteraard volstaan met een linkje naar de site van de makers, daar worden die stripjes niet minder leuk van :) Hoe wij ons bronnenmateriaal bijeenkrijgen gaan we niet uitgebreid documenteren, want dan kan elk nieuwsbericht wel helemaal volgestouwd worden met links, disclaimers, ™- en ©-tekens en weet ik veel wat. Hoe het in dit specifieke geval is geregeld is mij niet bekend, al is het zo ontopic dat het volgens mij al bijna met citaatrecht te verdedigen is; je mag er iig vanuitgaan dat we redelijke en integere mensen zijn ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Outerspace schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:44:
[...] Ik denk dat het een kwesite van nieuwsgierig zijn JHS. Als jij iets ziet wat niet mag (of zou mogen), dan vraag je er toch ook naar? Als ik telkens een fokke en sukke plaatje zie, dan ga ik mij ook afvragen als het wel of niet mag.
Ik reageerde dan ook vooral op ". In het algemeen is niet aan plaatjes op de FP te zien of er toestemming voor is verkregen. (Zeker bij overduidelijke plaatjes als web-comics wel belangrijk.)" :) .

DM!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 23:39
Ghehe, volgens mij wordt mijn post verkeerd opgevat.

Het is geen uiting van kritiek in wat voor vorm dan ook. Ik vroeg me alleen af hoe tweakers hier mee om gaat. Volgens mij is het namelijk nog altijd zo dat je bronnen letterlijk mag quoten zolang je een nette bronvermelding geeft. (Dus een subscript tekstje onder een plaatje met de url waar die vandaan komt op zijn minst.)
Pagina: 1