Abit KT7 RAID en SB Live 1024

Pagina: 1
Acties:

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Topicstarter
Wie heeft hetzelfde probleem als ik:
Ik heb een Abit KT7 RAID Socket A moederbord en draai windows 98 SE. Als ik mijn soundblaster Live 1024 hierop wil installeren dan krijg ik alleen maar "blauwe schermen" :? en start de computer niet op. Ik moet dan in de veilige modus de software van de geluidskaart de-installeren. Hierna werkt het systeem prima. Ook de Live kaart!! (alleen dan zonder de mooie software).
Nou was mijn systeem toch al helemaal leeg en heb ik mijn harddisk nog eens geformateerd en geinstalleerd maar dan zonder de MoBo drivers (RAID) te installeren. Nu werkt de Live perfect met de software. Hierna de MoBo drivers alsnog geinstalleerd... en ja hoor !! weer de mooie blauwe schermen :( Ik kom mijn computer niet meer in behalve in de veilige modus. Een duidelijk software conflict. Hoe kan ik dit verhelpen??

Mijn systeem:
Miditower 300 Watt
Abit KT7 RAID met 1.0 Ghz AMD Thundirbird Socket A
Viper V770 32 Mb TNT2 AGP
128 Mb 133 Mhz Sdram
17 Gb ATA 33 Seagate harddisk
48 speed cdrom IDE , 8 speed cdwriter Plextor IDE
Sounblaster Live 1024

Greets
MAZE

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb hier wel eens gelezen dat je hem in het laatste PCI slot moet stoppen van je moederbord.

Probeer eens liveware3.0 te d/l

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

ik heb ook de abit kt7 en de live 1024! het werkt hier perfect.

Verwijderd

Ik had ook last van vastlopers op mijn Abit KT7-Raid. Vaak waren het gewoon bevriezingen. Ik zou als ik jou was proberen je SB live niet samen met een ander divice op een IRQ te installeren.
Veel mensen hebben hun SB op PCI-slot 4 zitten (Vanaf boven gerekend) Ik heb um in PCI-slot 3 zitten. Wat ook kan helpen tijdens de installatie is om in je bios IRQ5 op LAGECY ISA te zetten. Dat doe je in de bios onder het kopje PNP/PCI configuration. Dit werd aan geraden door Abit zelf, met wie ik gemaild had. Verder als het gelukt is om je SB live te installeren dan moet je de SB 16-emulatie uitzetten. (Die heb je toch niet nodig.

Verwijderd

Hier heb ik ook een KT7-RAID met Soundblaster Live en nog een netwerkkaart.

Het is een heel gedoe geweest om alles op de juiste plek met de juitse IRQ te krijgen.

De SB heb ik in het laatste slot (langs ISA) en de netwerkkaart daar weer langs. Ik heb de IRQ's niet zelf gezet maar het systeem laten doen. Vaak opnieuw moeten opstarten.. :Z

Het werkt nu perfect. :)

Wel heb ik de Windows geluiden moeten uitzetten omdat ik anders bij een warme boot ooit een hangup kreeg met een groene balk bovin in het scherm. :(