Problemen met dual monitor setup.

Pagina: 1
Acties:

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Hallo beste tweakers,

Ik heb hier twee 19" tft's staan, de een is weliswaar een breedbeeldscherm en de andere is een traditioneel 4:3 scherm. Maar graag zou ik beide schermen aansluiten en ze beide op hun native resolutie instellen. Daarna is het de bedoeling dat één van beide als hoofdmonitor wordt ingesteld. Ik heb ze inmiddels aangesloten zowel via VGA en DVI, op een Medion Radeon 9800XXL (Op een aldisysteem dus). Nu is echter mijn probleem dat in de Windows beeldscherminstellingen de twee monitoren worden gezien als één, en dat ik geen aparte resolutie kan instellen. Ook zijn ze een kloon van elkaar, wat niet de bedoeling is.

Wie bied hulp? ;)

Verwijderd

je heb daar een programma voor ultra monitor of dual monitor als ik het goed heb

staat ook ergens in de FAQ

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ultramon :)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:39
2e beeldscherm aanklikken en 'Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor' aanvinken.

Ultramon is wel handig om op je 2e monitor een extra taakbalk te krijgen en om een dual-screen wallpaper in te stellen, maar niet noodzakelijk om twee verschillende resoluties te draaien :).

[ Voor 48% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-10-2006 13:37 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Wokkel1982
Jaap-Jan schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:36:
2e beeldscherm aanklikken en 'Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor' aanvinken.

Ultramon is wel handig om op je 2e monitor een extra taakbalk te krijgen en om een dual-screen wallpaper in te stellen, maar niet noodzakelijk om twee verschillende resoluties te draaien :).
Het probleem is juist dat ze beide als monitor 1 staan.

• Jaap-Jan
Wokkel1982 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:04:
[...]

Het probleem is juist dat ze beide als monitor 1 staan.
Lees die eerste paragraaf nog eens, ik had verwacht dat je die aankruisbox wel was tegengekomen O-). Hij is in ieder geval te vinden onder 'Configuratiescherm' --> 'Beeldscherm' --> tabblad 'Instellingen'.

Klik daar het 2e beeldscherm aan en vink dan 'Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor' aan. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Wokkel1982
Het probleem is al opgelost, kennelijk moest ik de resolutie eerst veranderen naar een andere resolutie alvorens de gewenste resolutie aan te nemen.

Bedankt allemaal iig. ;)

• Wokkel1982
Nu nog een probleem :p
Ik heb ivm. met de kabellengtes mijn hoofdmonitor rechts staan, als ik nou iets naar de andere monitor wil verslepen kan dit alleen via de rechterkant. Is het ook mogelijk dit via de linkerkant te bewerkstelligen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wokkel1982 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:26:
Nu nog een probleem :p
Ik heb ivm. met de kabellengtes mijn hoofdmonitor rechts staan, als ik nou iets naar de andere monitor wil verslepen kan dit alleen via de rechterkant. Is het ook mogelijk dit via de linkerkant te bewerkstelligen?
rechtermuisknop op de desktop en de beeldschermeigenschappen pakken. Hier kun je de monitoren gewoon verslepen

Afbeeldingslocatie: http://www.ezprompt.com/help/Images/dual_monitors_properties.png
Dit schermpje dus.

[edit]
@ guardian angel

:P

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 19-10-2006 23:36 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ipv dat je je monitors daadwerkelijk fysiek ga verslepen, zou ik eens proberen ze op het scherm te verslepen. :)

Grrrr. hij ^^ weer

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 19-10-2006 23:29 ]

ARME AOW’er

• Wokkel1982
:9~ Bedankt allemaal.... :>

• Jaap-Jan
Hmm, een plaatje zegt dus meer dan 2 replies :P.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien moet er naast de tekst FAQ, ook een FAQ in stripvorm komen. :)

ARME AOW’er

• Wokkel1982
Guardian Angel schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:43:
Misschien moet er naast de tekst FAQ, ook een FAQ in stripvorm komen. :)
Puik idee :+
Pagina: 1