Garantie OEM harde schijf uit ACER laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Heb een latop van een klant gehad, waarbij er onnoemelijk veel bad-clusters op de harddisk stonden.
Het was een acer laptop van nog geen jaar oud met een harde schijf van seagate.
Voor garantie op laptop (dus ook op harde schijf) moest ik de gehele laptop opsturen en 14 dagen wachten. Dit leek mij logisch en vond dat niet erg, maar de klant wilde niet zolang wachten.
Ik heb dus voor de klant een nieuwe HDD geplaatst en alles weer werkend afgeleverd.

Nu heb ik nog die seagate schijf en wil eigenlijk nog wel beroep doen op de garantie (seagate 3 jaar garantie op schijf), maar heb ik die garantie nog wel?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik moet ACER nog bellen (sta dan weer 20 min. in de wacht / tussen 12:30 en 13:00 hebben ze pauze).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is zo dat bij OEM schijven de garantie door de fabrikant wordt afgekocht en Seagate dus geen garantie hoeft te verlenen, dat moet echt via Acer. Acer zal waarschijnlijk zeggen dat ze alleen het volledige systeem willen innemen en niet enkel een losse disk, gezien zij garantie geven op gehele systemen en niet op losse onderdelen daarvan.

Ik denk dus dat je jezelf die tijd beter kan besparen, want met enkel een los schijfje kom je er niet ben ik bang.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 17:40

SgtStrider

Fractal Switchover!

Simpel gezegd; pech! Via de RMA website van Seagate zie je al gelijk dat het serienummer van de HD uitkomt op een OEM HD. Deze kunnen alleen RMA gemeld worden via Acer, en bij Acer moet je de complete laptop opsturen en vervangen zij het defecte onderdeel.

edit: spuit10941094

[ Voor 4% gewijzigd door SgtStrider op 19-10-2006 13:09 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb geen ervaring met Acer, alleen met Dell en HP. Wanneer ik een serienummer door bel van, in dit geval de laptop, en ik geef aan dat de hardeschijf defect is meld ik altijd dat de schijf door mijzelf te vervangen is. Tot op heden hebben ze mij altijd nog een nieuwe schijf toegezonden en in het zelfde verpakkings materiaal heb ik de oude altijd terug moeten zenden. Werk uitstekend, maar dit werkt alleen als je het serie nummer van de laptop opgeeft, welke natuurlijk nog binnen de garantie valt.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 19-10-2006 16:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:13:
Ik heb geen ervaring met Acer, alleen met Dell en HP. Wanneer ik een serienummer door bel van, in dit geval de laptop, en ik geef aan dat de hardeschijf defect is meld ik altijd dat de schijf door mijzelf te vervangen is. Tot op heden hebben ze mij altijd nog een nieuwe schijf toegezonden en in het zelfde verpakkings materiaal heb ik de oude altijd terug moeten zenden. Werk uitstekend, maar dit werkt alleen als je het serie nummer van de laptop opgeeft, welke natuurlijk nog binnen de garantie valt.
Ik kan me voorstellen dat ze dat niet zouden willen doen bij een particulier. Hoe kunnen zij dan nog controleren dat wel ècht aan vervanging toe is? Stuurde jij deze dan op? Of ben jij een Reseller, en kun jij dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2006 16:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

_Dune_ schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:13:
Hoe krijg je dit voor elkaar? als particulier of als reseller? Ik weet dat je als reseller wellicht wel wat meer voor elkaar kunt krijgen, maar dan nog kom je vaak niet erg ver.
Pagina: 1