Opstarten duurt +-15 minuten (zwart beeld)

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Beste tweakers,

Ik heb al een tijdje op de PC van mijn broertje een probleem, want bij het opstarten begint het gelijk met een zwart scherm waar in het midden het Pentium 4 plaatje verschijnt, wat ongeveer wel een kwartier blijft staan voordat de PC windows opstart. Ik wist niet waar ik dit zou moeten posten, maar omdat het volgens mij aan het mobo/geheugen/CPU moet liggen dacht ik dat ik het hier maar zou posten.

Er is eigenlijk helemaal niet geklooit met de computer zoals OCen o.i.d. gewoon alles standaard.

CPU: 3.0Ghz Intel P4
Geheugen: merkloos 512MB
MoBo: geen idee het is een oude PC van een supermarktje.

Ook na even gamen valt de PC wel eens uit met zo'n blauw scherm, dit ligt denk ik aan de temps in de kast van de CPU? anders moet ik ff een beter koelertje hiervoor gaan halen.

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite

Verwijderd

Goede informatie! Daar kunnen we wat mee...NOT :(

je zult toch nog meer info moeten geven. Mobo merk (moet ergens staan), temps, bios versie. Wat doet ie met een hoop apparaten losgekoppeld.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Blijft hangen op p4 logo? Uitzetten, stroom er af halen en er weer op zetten en opstarten :) Heb hier een dergelijke pc staan. Nooit kunnen achterhalen wat het probleem precies was.

Microstar zeker of iets dergelijks?

[ Voor 25% gewijzigd door Motrax op 19-10-2006 12:47 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Dekar
  • Nu online
@Tai-Pan: Waarom zou je bios versie en temps willen weten als hij al een paar jaar goed draait en pas sinds kort dit probleem vertoont, weinig kans dat opeens de bios verkeerd is...

@Motrax: ff testen of dat werkt, had jij precies hetzelfde probleem? Het is een cybercom ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jij denkt dat het aan je temps ligt dat je een BSOD krijgt? Kijk dan ook even of je temps te hoog zijn, dat kunnen wij hier vanaf een afstand toch niet bepalen?

Verder kan het aan veel dingen liggen, probeer eerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dekar1 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:00:
@Tai-Pan: Waarom zou je bios versie en temps willen weten als hij al een paar jaar goed draait en pas sinds kort dit probleem vertoont, weinig kans dat opeens de bios verkeerd is...
Je geeft heel weinig informatie, wat mogelijk wel van belang kan zijn. Bijvoorbeeld het verzamelen van stof zou er voor kunnen zorgen dat de temperatuur te hoog wordt. Bovendien wordt er met een blauw scherm meestal een foutcode meegegeven, ook daarmee is aardig wat informatie zelf te vinden, enz.
@Motrax: ff testen of dat werkt, had jij precies hetzelfde probleem? Het is een cybercom ;)
Jup, heel irritant. Overigens zetten we de voeding zelf even aan en uit, is ook een manier van de stroom er af halen. Zo maar in eens heeft onze pc het, en daar na weer niet.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Dekar
  • Nu online
Motrax schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:04:
[...]
Je geeft heel weinig informatie, wat mogelijk wel van belang kan zijn. Bijvoorbeeld het verzamelen van stof zou er voor kunnen zorgen dat de temperatuur te hoog wordt. Bovendien wordt er met een blauw scherm meestal een foutcode meegegeven, ook daarmee is aardig wat informatie zelf te vinden, enz.

[...]
Jup, heel irritant. Overigens zetten we de voeding zelf even aan en uit, is ook een manier van de stroom er af halen. Zo maar in eens heeft onze pc het, en daar na weer niet.
het blauwe scherm komt niet vaak voor, de PC zelf staat alweer een weekje uit, ik zal even de kast open draaien om stof er uit te halen. Temps of MoBo type kan ik zo niet acherhalen...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Joh. Dat zwarte plaatje met het P4 logo komt me bekend voor :) Niet op mijn eigen PC (kan nu dus ff niet nakijken), maar dat terzijde.
Als ik me niet vergis kun je in je BIOS aangeven welke opstartopties je wel en niet weer wilt geven. Daar staan o.m. de POST opties en boot-opties bij. Zorg dat dat logo niet meer weergegeven wordt en kijk dan eens naar de foutmeldingen die ie geeft :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Het kan ook een driver conflict zijn waardoor hij in zijn boot al lang nodig heeft om op te starten. Doe eens een kale schone install en probeer het dan eens opnieuw ;) Machine helemaal up too date, gescanned op malware/virussen/trojans etc ?

Moederbord even visueel checken, idd. kijken of er veel stof aanslag heerst, of er geen weerstanden bol staan, je kan je voeding er even uit halen en open maken, kijken hoe het daar mee ervoor staat.
Harde schijven even met een diagnostisch tooltje checken van de fabrikant, mem test even draaien om te kijken of het geheugen nog wel goed werkt.

Zoveel mogelijkheden, gewoon proberen alles uit te sluiten, blijft de fout op een gegeven moment wel over en dat kan je dan misschien verhelpen :)

• Dekar
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:09:
Joh. Dat zwarte plaatje met het P4 logo komt me bekend voor :) Niet op mijn eigen PC (kan nu dus ff niet nakijken), maar dat terzijde.
Als ik me niet vergis kun je in je BIOS aangeven welke opstartopties je wel en niet weer wilt geven. Daar staan o.m. de POST opties en boot-opties bij. Zorg dat dat logo niet meer weergegeven wordt en kijk dan eens naar de foutmeldingen die ie geeft :)
ff voeding uit en aan en hij werkt weer zoals Mitrax al zei, zometeen ff stofvrij maken en hij zal wel weer goed werken. Ik check later nog een keer die POST opties.

in ieder geval bedankt. _/-\o_

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
waarschijnlijk is het idd een foutmelding en wacht je pc gewoon zodat jij de tijd hebt om een keuze te maken. Aangezien je een logo als opstart scherm hebt gekozen zie je dus niks.....

Flickr

Pagina: 1