Toon posts:

VPN macbook Erasmus universiteit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte allemaal,

Ik heb een probleem met het totstand brengen van een VPN verbinding met de Erasmus Universiteit. Heb thuis een draadloos netwerk (linksys wrt54g v 2.2) en een macbook. De poorten 1723 en 1024-65535 staan open en er firewall staat uit. Het gekke is dat het via de pc van een huisgenoot wel werkt dus aan de router/netwerk kan het niet liggen.

Heeft iemand nog een suggestie of hetzelfde probleem?

ps encryptie staat ook uit en pptp-pass through is enabled

Hartelijk dank,

Tom

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En wat zei de helpdesk van de Erasmus zelf er over?

En hoe wordt de vpn verbinding gelegd? Ik heb wel eens problemen gehad met een java versie bijvoorbeeld :/

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
de helpdesk geeft geen ondersteuning op mac's (os x ) dus daar heb ik heerlijk niets aan. Verder zijn er additionele software programmas nodig om bepaalde bronnen te bekijken maar bij dat probleem ben ik nog niet eens gekomen. Java weet ik niet zoveel van maar ik kan wel volledig gebruik maken van het systeem wanneer ik mijn macbook daar inplug dus tenzij java iets met de verbinding te maken heeft (vpn) kan dit het probleem niet zijn.

hier de link van de uni http://www.erna.nl/vpn/vpn_access.html

en heb de handleiding (zie http://macstudent.nl/inde...ask=view&id=134&Itemid=26 ) helemaal opgevolgd.

thnx

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
Werkt je huisgenoot ook via het draadloze netwerk, of zit er een kabeltje tussen?

Je zou je dus ook met een kabeltje kunnen probleren...

Verwijderd

Topicstarter
nee huisgenoot werkt ook draadloos, kaartje in de pc. Heb het overigens net met kabel geprobeerd en maakt geen verschil. Ik weet haast zeker (helemaal) dat het een instelling op de macbook moet zijn maar naast poorten en firewall zou ik niets weten wat de verbinding zou kunnen blocken.

ps de error is dat " The connection was terminated by the communication device. Please verify your settings and try again"

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de moeite maar helaas ook dat had ik al bekeken.

Ik ben er redelijk zeker van dat ik alle instellingen goed heb ik denk alleen dat er iets geblocked wordt maar wat of door wat kan ik niet bedenken, ga wel even een clean install doen (mocht toch al die talen er wel eens afgooien....) en dan opnieuw proberen.

Laatste keer dan, is er naast de juiste poorten open zetten en de firewall uit nog iets dat een vpn zou kunnen blocken?

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:13:
Laatste keer dan, is er naast de juiste poorten open zetten en de firewall uit nog iets dat een vpn zou kunnen blocken?
al een huisgenoot er wel op geraakt en jij krijgt de melding dat de verbinding verbroken wordt lijkt het me duidelijk aan de authenticatie en beveiligings instellingen te liggen hoor en niet aan een geblokkeerde poort ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar met dezelfde inlog gegevens lukt het daar dus wel, vraag blijft dus: is er naast poort en firewal iets dat vpn zou kunnen blocken? en ik krijg geen verbinding, hij blijft hangen bij authenticicating (schrijf je anders.....) Dus ja dat zou de logische oplossing zijn maar ik kom er niet uit.

ps clean install helpt ook niet. ahrggggggg

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-03 13:01
zijn al die poorten geforward naar je huisgenoot ofzo?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
Nope, niets geforward dacht ook dat alleen de 1723 nodig was maar (zie http://www.erna.nl/vpn/vpn_access.html) uni geeft aan dat de 1024-65535 ook moeten.

beetje apocolyps idee :-)

er moet toch iemand zijn met een macbook die VPN heeft naar de erasmus....

Verwijderd

Topicstarter
voel me een beetje dom... Het helpt een stuk wanneer je de apple even opnieuw opstart :-)

dank voor de moeite
Pagina: 1