Toon posts:

Terminal server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang denken plaats ik de vraag toch in dit forum: 'Wat is een terminal server?' Op me stage heeft iedereen het erover, maar ik heb geen idee wat het is. Ik wil het niet aan een collega vragen, want dan denken ze direct dat ik een domme stagiair ben...

Verwijderd

Een terminal Server is een Netwerkserver NT of 2K waarop mensen van afstand kunnen werken.
Het is een soort "Remote Desktop", maar dan anders.

F*CK, hoe leg ik dit uit!

Ik heb al een linkje:
http://www.triconnect.nl/Terminal_Server/terminal_server.htm

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:58

Whizzer

Flappie!

Simpel gezegd is het een server waarop jij via een terminal sessie inlogt. jij werkt dan op die terminal server. Het enige wat over je netwerkkabeltje gaat is je toetsenbord-, muis- en beeldscherminformatie. Eigenlijk werk je dus op een andere pc zeg maar.

Weet je nog al die oude pc's? allemaal van die domme oude en stoffige terminals waaraan 1 server hing? dat was hetzelfde, alleen had je toen alleen maar tekst wat op je beedlscherm getoverd hoefde te worden, nu moet het complete bureaublad erop getoverd worden... Beetje duidelijk zo? :?

edit:

sh#t, te laat....

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
http://www.adcomsys.net/terminal_server.htm

Daar staat kort iets over Terminal Server..

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Welke bedoel je ? Er zijn momenteel 2 dingen in deze wereld die Terminal Server heten.

Ouwe rotten zoals ik zijn gewend computers met een terminal te benaderen, zo'n beeldscherm met toetstenbord dat via (bijvoorbeeld) een seriele kabel met de computer verbonden is. Om te vermijden teveel seriele kabels te moeten trekken, en om makkelijker met meerdere computers te kunnen verbinden, is toen een terminal-server bedacht, een apparaat dat je aan je netwerk hangt, en een aantal seriele poorten heeft waarop je terminals kunt aansluiten. Als je je terminal aanzet dat krijg je eerste de command-prompt van je terminal-server, waarna je de verbinding met de gewenste computer kunt selecteren.

Recentelijker heeft vieze Billy Gates bedacht dat het wel handig is om hele lichte systeempjes (386/486) toch Office enz. te laten draaien. Daartoe zoeken deze verbinding met een PC-server waarop draait : "Windows NT Server - Terminal Server Edition". Helaas heeft Billy voor de zoveelste keer geprobeerd om de computer-wereld onduidelijker te maken door dubbele naamgeving. Creativiteit is niet zijn sterkste punt, jatten wel.
De lichte PC's kunnen dan op de PC-server Word, maar de output wordt naar de lichte PC gestuurd, en de toetsenbord- en muis-acties wordt van de lichte PC naar de PC-server gestuurd.
De technologie hiervoor is gekocht van Citrix, en is in Windows 2000 Server geintegreerd, daarvoor is geen speciale versie nodig.
Citrix levert Citrix MetaFrame, dat bovenop WINNT-TS draait en het ook bijvoorbeeld UNIX-systemen mogelijk maakt op PC-applicaties op een PC-server te draaien, maar te bedienen vanaf het UNIX-systeem. Geloof me, de eerste keer dat je een complete Windows NT desktop op een Silicon Graphics workstation ziet, geloof je het niet (en ik had toch zelf zojuist server en workstation hiervoor ingericht).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large