Toon posts:

CD P4P800 drivers kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Morgen wil ik mijn computer gaan formatteren, hierna wil ik weer de gebruikelijke dingen installeren.

Het probleem is dat ik mijn CD van het moederbord (ASUS P4P800/GLan/Sata/8X) kwijt ben. Is het mogelijk om deze in zijn compleetheid ergens te downloaden?

De chipsetdrivers kan ik namelijk nergens vinden en de netwerkdrivers van de ASUS site krijg ik niet werkend.

Het OS: Windows Xp

en de rest van mijn systeem:

Intel P4 3.2C GHz Skt. 478 HT
Corsair 512MB DDR400 64MX64
Maxtor 80Gb 7200rpm, 8MB Cache
Sapphire ATI 9600 Pro Ultimate 128 MB

Alvast bedankt!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us staan toch alle drivers als het tenminste hetzelfde moederbord betreft?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er geen chipset drivers voor vinden, terwijl die wel op de cd staan...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Jammer dat mijn link niet doorgaat naar de pagina waar volgens mij dus wél de drivers staan o.a. zie ik de Intel(R) Chipset Software Installation Utility V5.02.1003 en nog een zooi drivers.

Zoek eens op de website naar P4P800, zo vond ik het nl. ook.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb het gevonden.

Is er verder nog een aan te raden volgorde om alles te installeren?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Denk het niet. De meeste drivers worden door Windows al geïnstalleerd en zijn altijd later te vervangen door de nieuwste.

Ik zou sowieso eerst alle updates van XP binnenhalen en daarna pas de drivers bijwerken. Als je je instellingen van XP wilt behouden, dan kun je door XP een diskette cq. een bestandje laten aanmaken wat je na de installatie weer kunt gebruiken. Hoe? Dat mag je zelf even uitvinden door wat te zoeken in de Helpfunctie van XP.

Succes.

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:39:
Denk het niet. De meeste drivers worden door Windows al geïnstalleerd en zijn altijd later te vervangen door de nieuwste.
Na een instal installeer je ALTIJD EERST de chipset drivers voor je iets anders doet...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:56

Thandor

SilverStreak

Dit had je zelf ook prima kunnen vinden :). Dicht dus.

Over het installeren van de drivers:
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat het problemen gaf bij het installeren van drivers in een willekeurige volgorde. Persoonlijk installeer ik echter eerst de chipset drivers en dan pas de rest. Doch leert (mijn) ervaring dat dit niet noodzakelijk is.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.