Toon posts:

Vervangen toetsenbord Acer Aspire 5672

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een laptop gekocht waarvan de rechterpijltjestoets eraf is. Ik heb bij de aankoop rekening gehouden met het euvel en ben daarom op zoek naar een toetsenbord. Dit heb ik kunnen vinden bij centrapoint.be. Mijn vraag is of een toetsenbord van een laptop vervangen te doen is. Ik heb op google van deze laptop niet echt een handleiding kunnen vinden. Hier op GoT wel van een Asus. Mijn vraag is of dat wat voor een Asus geldt ook voor een Acer geldt. Het lijkt met dat de structuur van een laptop enigzins op elkaar lijkt in de basis. Ik weet dit niet zeker vandaar mijn vraag hier :)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier ervaring mee heeft? Of een idee heeft?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zelf wel eens laptops open moeten schroeven, waaronder Acers van een jaar of 10 geleden, en daarvan waren de toetsenborden heel eenvoudig te vervangen. Meestal gaat het om een simpel kabeltje wat je gemakkelijk kunt vervangen zolang je maar voorzichtig bent (die kabeltjes zijn vaak fragiel omdat ze nu eenmaal niet bedoeld zijn om regelmatig vervangen te worden).

Hoe je het keyboard los schroeft hangt veel van het type laptop af. Soms is het toetsenbord aan de onderkant vastgeschroefd met een schroef door de onderkant van de laptop. Bij andere types hoef je alleen aan de bovenkant maar een paar schuifjes te bewegen.

Ofwel, kan heel simpel zijn, maar is helemaal afhankelijk van het type laptop. Wel een goeie tip: Maak niet meer schroefjes los dan echt nodig is. Laptops zijn soms lastig weer in elkaar te schroeven voor een leek.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
Ben 't eens met m'n voorganger, niet als een gek alles los gaan schroeven. In de regel zijn toetsenbordjes vrij makkelijk te vervangen. Kijk eens naar de schroefjes aan de onderkant van de laptop, soms staat er een klein 'k'tje als aanwijzing dat je alleen die hoeft los te schroeven. 't Kan ook zijn dat aan de bovenrand van je keyboard een plastic sierstripje zit die je makkelijk los kan klikken, waarna je zo bij de schroefjes kan.