[Compaq MB] Compatible met bepaalde CPU?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb hier een server draaien, en deze wil ik graag een beetje upgraden. Ik kom er alleen even niet uitkomen wat ik er nu wel en niet in kan stoppen.

De processor die ik er nu in heb, is een pentium 3 450 MHZ. Ik kan er alleen niet achter komen welke socket of slot dit is. De processor (een soort unit met het koellichaam eraanvast) moet ik haaks op het moederbord duwen. Volgens mij heet slot 1, maar dit weet ik dus niet zeker.

Het ding op het moederbord waar de processorunit is moet, is bruin en op zijkant staan de woorden "Foxconn" en "SC242". Het is een compaq ep/sb series moederbord (volgens AIDA32), maar ik kan niet achter een precies type komen. Ik wil er graag een snellere processor inkopen, maar ik weet niet tot hoeveel MHZ ik kan gaan, en welke socket/slot ik dan moet hebben.

Ik heb al gezocht op de website's van intel en compaq, maar ik kan daar niets vinden over welke socket het is, of hoe snelle cpu ik er in kan zetten.

Op computerstunt.nl vond ik deze processor.
http://www.computerstunt....t-370-tray-nu-eur-25.html

Maar ik weet niet zeker of deze op mijn moederbord past. Er staat socket 370 op, maar ik kan op de pricewatch geen categorie vinden van moederborden met socket 370. Is het zo dat ik in de categorie socket a moet gaan kijken, want er staat mij iets van bij dat 370 en A hetzelfde zijn.

Graag een beetje opheldering!

Groeten

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een P3 450 is altijd een slot1 ding.

Die P3 van computerstunt gaat niet passen. Je kunt een slotket kopen (s370 naar slot1 converter), maar de vraag is dan nog of je chipset overweg kan met de cpucore en FSB. Dus zoek eerst de specs eens op van je mobo danwel chipset en kijk wat het ding kan. (kijk op balusc.xs4all.nl voor chipsetinfo e.d.).

Verder is het zo dat socket 370 iets anders is dan Socket A (die ookwel socket 462 wordt genoemd).