Hé Teun, ik was zelf ook op zoek zo'n Radeon VIVO kaartje en kwam er achter dat er ook nog eens een 'enorm' veerschil zit tussen de OEM en de retailversie van die kaart. De retail is dan een poepie duurder dan de OEM maar heeft daarentegen sneller DDR-geheugen (retail: 183/183 tegenover de OEM: 166/166) en is de retail uitgerust met een processor voor hardwarematige MPeg2 compressie en video-capturing, hetgeen bij de OEM versie een softwarematige aangelegenheid is. Het verschil zou zijn een beter en sneller resultaat van je capture (vraag me alleen het fijne er niet van, wie 't weet mag 't zeggen). Het voordeel van sneller DDR-geheugen lijkt me wel duidelijk. Ik heb 'm besteld bij Takeitnow (
www.takeitnow.nl) voor de ONGELOOFELIJKE prijs van (naar boven afgerond) 681 hollandse florijnen! Helaas had ik één van de laatste twee uit het magazijn (en ik moet 'm nog binnen krijgen) maar ik zou ze zeker even in de gaten houden voor 't geval ze weer op voorraad zijn. De OEM versie en de 'kale' 32 Mb's zijn er nog wel, en volgens mij ook totaal niet duur.