Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan deze schakeling ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 09:54
hallo,

ik wil deze schakeling maken.
De blokjes boven de transfo zijn lampjes.
Schakelaar 1 en 2 zijn infrarood schakelaars ( dus geen wisselschakelaars )
kan dit ?
wat gebeurd er als schakelaar 1 en 2 allebei gesloten zijn ?

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kloyenz/naamloos.JPG

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:16
Wat jij zoekt is denk ik een hotelschakeling ;).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hotelschakeling

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:16
De lampjes die je bij je transformators tekent, waar sluit je die op aan? Het lijkt nu dat je ze op de behuizing aansluit. Ook is het wel makkelijk om te weten wat voor trafo's het zijn(Wat voor spanning).
En wat is dat ding wat je onder de trafo's tekent, een voedingsbron? Als dat zo is, wat doe je dan met die trafo's?

Kortom, een klein beetje meer info :)

• KloyenZ
ja maar het zijn dus infrarood schakelaars die niet als wisselschakelaar werken maar enkel als gewone schakelaar

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als beide schakelaars verbonden zijn, dan is de weerstand (die toch al enorm klein was aangezien ik geen daadwerkelijke weerstanden zie :+) nóg kleiner is, door de parallelschakeling van die 2 """weerstanden""". Kortom: gebeurt niets speciaals/extra vergeleken met 1 gesloten schakelaar :P

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit soort dingen kun je nu perfect simuleren met programma's als crocodile clips (voor de n00bs)... Tis iig een goed begin... ;)

• KloyenZ
per transfo hangen 3 led lampen. die transfos moeten alle 3 aangaan als er 1 schakelaar toe gaat.
Maar wat gebeurt er als er 2 schakelaars samen toegaan ?

Verwijderd

Als één van de twee schakelaars gesloten is brand de lamp. Ik zie het nut niet van deze schakeling. Als je een hotelschakeling wilt maken heb je wisselschakelaars nodig.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
KloyenZ schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:33:
per transfo hangen 3 led lampen. die transfos moeten alle 3 aangaan als er 1 schakelaar toe gaat.
Maar wat gebeurt er als er 2 schakelaars samen toegaan ?
Zoals ik al zei: op de manier zoals je ze nu hebt zitten: niets, nada, noppes vergeleken met 1 gesloten schakelaar :)
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:34:
Als één van de twee schakelaars gesloten is brand de lamp. Ik zie het nut niet van deze schakeling. Als je een hotelschakeling wilt maken heb je wisselschakelaars nodig.
Denk dat de TS ze als 'OR'-"poort" wil ofzo..

01
001
111

[ Voor 39% gewijzigd door Osiris op 18-10-2006 21:36 ]

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:16
Als je 2 verschillende ruimtes hebt heeft deze schakeling wel nut

• KloyenZ
hotelschakeling is geen optie omdat de schakelaars infraroodsensors zijn die niet als "wisselschakelaar" bestaan

@Osiris: dit kan dus geen kwaad ?

Verwijderd

JappieR schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:36:
Als je 2 verschillende ruimtes hebt heeft deze schakeling wel nut
O? Leg eens uit dan want ik zie het niet. :?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Je transformatoren in serie schakelen is heel waarschijnlijk niet de bedoeling, het kan enkel werken als de 3 transformatoren gelijk zijn, en gelijk belast worden, én de voedingsspanning 3 keer zo hoog is als de nodige spanning voor een transformator. Parallel zetten is ongeveer altijd de boodschap.
Zoals je infraroodschakelaars nu staan, zal als een van hen OF beiden gesloten zijn, er spanning komen op de transformatoren (die moeten wel in parallel staan hé), let er wel op dat ze de stroom voor de transformatoren kunnen schakelen.

Je topicstart voldoet trouwens niet aan de policy, je geeft veel te weinig informatie (bijvoorbeeld wat je wil dat de schakeling doet), en hebt voor zover ik zie niets gezocht (je zal geloof ik nergens de primaire wikkeling van transformatoren in serie zien staan). Ga nog eens goed rondkijken in de FAQ's en op internet, zoek wat serie en parallel nu weer juist zijn, dan zal het je wel lukken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.