Hitte rondom pci-e spanningconnector 7800GS+ ?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Na een wachttijd van 3 weken heb ik dan eindelijk mijn pc weer lekker draaiend. :)

Specs: http://www.xtremesystems....p?p=1518221&postcount=376

Mijn OCZ Modstream 450Watt is in de garantie omgerolen voor een 520Watter, prima service dus.

Nu had ik mijn PC weer in elkaar zitten en was ik wat temperaturen na aan het lopen enzo.

Ik heb 4 snelle PC3200 modules met heatsinks etc en de hitte opbouw was daar verschrikkelijk (54 graden stressed).
Dit heb ik verholpen door bovenop een 40 mm PAPST koeler te plaatsen en de geheugen modules zijn nu 32 stressed een prima vooruitgang dus. :)

Maar toen ik dus de temperaturen van mijn onderdelen aan het voelen was kwam mijn hand in de buurt van de spannings aansluiting van mijn videokaart.
Daar was het echt gloeiend heet terwijl de kaart maar idle was!

Nu weet ik dat dit de zwaarste kaart is voor AGP, zouden de contactpunten dus gewoon zo heet worden omdat er zoveel stroom doorheen loopt?

Of zijn de zwarte ICtjes die ik vlakbij zie zitten spanningsregelaars die gewoon gloeiend heet worden?

Hoe dan ook niet echt bevorderlijk voor de temperatuur van zo'n onderdeeltje en een lange levensduur is iets waar ik zeer op gesteld ben, al helemaal met een kaart die 400 euri heeft gekost.

Mijn vraag is dus of iemand anders dit probleem ook heeft met zijn Geforce 7800 / 7900.
Want als dit door het stroomverbruik komt, hoe zit dat dan wel niet bij een X1900XTX? :X

Deel AUB uw ervaring! :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik meen mij een topic te herinneren over de GeForce 7800 series, daar werd een bepaald onderdeel of bepaalde onderdelen ook zeer warm en de uitval onder die kaarten was ook opmerkelijk hoog. Sommige mensen hebben voorzorgen genoemn door er een heatsink op te plakken of er een fan op te richten.

Edit: het ging dus over de 7900 series
\[7900 serie] Uitvalproblemen

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-10-2006 21:43 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Ah, interessant.
Ik heb op pagina 3 dus infrarood foto's gezien van Mr. Beamer waaruit blijkt dat de chipjes net boven de spanningsaansluiting wel degelijk te heet worden.
Wat stom van nVidia en overige fabrikanten van de kaarten dat daar geen rekening mee word gehouden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn videokaart al een aantal maanden heb en hij toch ongeveer wel 3 maanden overclocked is geweest op 490 core en 1400 geheugen zonder enkel probleem. :)

Ik ben van plan volgende maand mijn 120mm Coolermaster casefans te vervangen door Aerocool Aeroturbine's om wat meer airflow te krijgen, we zullen zien of dat al wat doet.

Zo niet, ziet het er naar uit dat ik nog een PAPST koelertje kan gaan kopen. :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!