Probleem formatteren externe HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:34
Heb vandaag mijn externe HDD binnengekregen, een toshiba PX1266E-1G25 250 GB. Deze wilde ik partitioneren met Partition Magic. Deze herkende de schijf echter niet als NTFS, deze heb ik toen geprobeerd te formatteren naar NTFS, hierbij kreeg ik een melding "Kan formatteren niet voltooien". Sindsdien kan ik mijn externe HDD niet meer openen omdat ik de melding krijg "Wilt U deze schijf eerst formatteren". Als ik "ja" doe krijg ik die error, doe ik "nee" dan gebeurt er niks..
Misschien dat er iets van software op de HDD stond die ik, door het te formatteren, heb verwijderd waardoor hij nu niet meer te openen is? Ik probeer het al de hele dag op te lossen maar nog zonder resultaat. Iemand ervaring met dit probleem of iemand die weet hoe het op te lossen is?
Ik hoor het graag..

bvd,
DjRex

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom gooi je de partitie die er nu op staat niet af en maak je dmv de windows diskmanagement gewoon een of meerdere nieuwe aan? Dan hoef je niet te klooien met PM, gezien dat vaker niet dan wel werkt :)

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:34
Dankje! Dit werkte inderdaad. Nu geen foutmelding met het formatteren naar NTFS, alles werkt dus weer perfect :)

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb dezelfde schijf, maar ik wil hem aansluiten op m'n Xbox360.

Als ik de hdd (nog ingesteld als uit fabriek, Fat32) aansluit op mijn Windows pc, dan herkent hij de schijf moeiteloos. Maar er wordt dan ook een cd-rom gemount met drivers e.d.
Ik heb het idee dat het daarom is dat de x360 hem niet herkent. In Partition Magic 8 wordt de hele schijf als 'BAD' aangegeven. Dit komt waarschijnlijk doordat de cd en het de fat32 partitie daarin verpakt zitten.

Hoe kan ik mijn schijf zodanig formatteren, zodat er geen cd meer gemount wordt? En dat ik hem dus waarschijnlijk kan aansluiten op mijn Xbox...?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

El_BingO schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:13:
Ik heb dezelfde schijf, maar ik wil hem aansluiten op m'n Xbox360.

Als ik de hdd (nog ingesteld als uit fabriek, Fat32) aansluit op mijn Windows pc, dan herkent hij de schijf moeiteloos. Maar er wordt dan ook een cd-rom gemount met drivers e.d.
Ik heb het idee dat het daarom is dat de x360 hem niet herkent. In Partition Magic 8 wordt de hele schijf als 'BAD' aangegeven. Dit komt waarschijnlijk doordat de cd en het de fat32 partitie daarin verpakt zitten.

Hoe kan ik mijn schijf zodanig formatteren, zodat er geen cd meer gemount wordt? En dat ik hem dus waarschijnlijk kan aansluiten op mijn Xbox...?
Alle partities weggooien en 1 nieuwe aanmaken :)
Die dan formatten als FAT32 of NTFS (net wat je Xbox vreet) en dan zou het moeten werken.

• El_BingO
Terw_Dan schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:33:
Alle partities weggooien en 1 nieuwe aanmaken :)
Die dan formatten als FAT32 of NTFS (net wat je Xbox vreet) en dan zou het moeten werken.
Ik kan hem niet weghalen in Partition Magic. Ik kan er wel NTFS van maken, maar dan gaat ie rebooten om het kwarweitje af te maken. Dan krijg ik een error en kom ik weer in windows. En dan is het weer net als eerst ;)
Vaag he? Iemand een idee hoe ik de schijf helemaal schoon kan maken? Dus ook zonder cd-drive die gemount wordt?

• morettie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
Mijn advies: gewoon windows diskmanagement gebruiken ipv Partition Magic o.i.d.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

El_BingO schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:11:
[...]

Ik kan hem niet weghalen in Partition Magic. Ik kan er wel NTFS van maken, maar dan gaat ie rebooten om het kwarweitje af te maken. Dan krijg ik een error en kom ik weer in windows. En dan is het weer net als eerst ;)
Vaag he? Iemand een idee hoe ik de schijf helemaal schoon kan maken? Dus ook zonder cd-drive die gemount wordt?
Je moet ook niet zoiets ranzigs als Partition Magic gebruiken. Gewoon de windows diskmanager, dat werkt stukken beter.

Heb je anders de mogelijkheid die disk intern te hangen? Want dan zijn er wel tooltjes om die disk leeg te smijten :)

• El_BingO
Terw_Dan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:59:
[...]

Je moet ook niet zoiets ranzigs als Partition Magic gebruiken. Gewoon de windows diskmanager, dat werkt stukken beter.

Heb je anders de mogelijkheid die disk intern te hangen? Want dan zijn er wel tooltjes om die disk leeg te smijten :)
Ja, okee ;) Ik had ergens gelezen dat iemand PM8 had gebruikt vandaar. Ik hou er zelf ook niet van, maar goed...
Maar kan ik met disk management dan ook ervoor zorgen dat die cd-schijf verdwijnt? Zit ik dan niet alleen die partitie te formatteren die binnen de 'grote' partitie (die door PM8 als 'bad' wordt aangeduid)?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

El_BingO schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:02:
[...]

Ja, okee ;) Ik had ergens gelezen dat iemand PM8 had gebruikt vandaar. Ik hou er zelf ook niet van, maar goed...
Maar kan ik met disk management dan ook ervoor zorgen dat die cd-schijf verdwijnt? Zit ik dan niet alleen die partitie te formatteren die binnen de 'grote' partitie (die door PM8 als 'bad' wordt aangeduid)?
Ik weet niet hoe die cdschijf erop zit, maar als dat gewoon een partitie is kun je die er gewoon uitdonderen natuurlijk.

• El_BingO
Terw_Dan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:11:
[...]

Ik weet niet hoe die cdschijf erop zit, maar als dat gewoon een partitie is kun je die er gewoon uitdonderen natuurlijk.
Je ziet volgens mij alleen de FAT32 partitie binnen diskmanagement volgens mij, niet de gehele. Maar ik zal vanavond eens kijken, ben nu niet thuis ;)

• El_BingO
Het werkt dus niet via DiskManagement. Heb een programmaatje gedownload, MaxBlast 4 van Maxtor (kan ook voor andere schijven gebruikt worden) om partities opnieuw in te delen. Maar dit heeft dus hetzelfde effect als het formatteren via DiskManagement helaas. Je kunt er alleen de partitie binnen de 'grote' partitie mee formatteren.

Is er een tooltje waarmee je een soort low-level format kunt uitvoeren, op een externe hdd?
Ik wil af van de partitie af die de cd-drive en de fat32 schijf bevat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

El_BingO schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:04:
Het werkt dus niet via DiskManagement. Heb een programmaatje gedownload, MaxBlast 4 van Maxtor (kan ook voor andere schijven gebruikt worden) om partities opnieuw in te delen. Maar dit heeft dus hetzelfde effect als het formatteren via DiskManagement helaas. Je kunt er alleen de partitie binnen de 'grote' partitie mee formatteren.

Is er een tooltje waarmee je een soort low-level format kunt uitvoeren, op een externe hdd?
Ik wil af van de partitie af die de cd-drive en de fat32 schijf bevat.
Je zou het dmv debug kunnen proberen.

debug
FCS:200 400 0
RAX
0301
RBX
0600
RCX
0001
RDX
0080
e100 CD 13
P
Q

debug uitvoeren vanuit een commandprompt en na iedere regel een enter.
de 0080 (die blauw is) zou je moeten vervangen door 0081 voor de 2e disk of 0082 voor een derde disk enz. Of je op deze manier ook je externe disk kunt benaderen weet ik niet, maar als je hem intern kan hangen (als eerste/enige disk) dan kun je het gewoon doen volgens bovenstaande instructie (dus met 0080).

• morettie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
Met PowerMax van Maxtor kun je een lowlevel format uitvoeren.
Volgens mij ook op een externe hdd...
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

[ Voor 22% gewijzigd door morettie op 03-11-2006 11:25 ]

Pagina: 1