Na herinstall printer installeren

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 09:48

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb zonet mijn Macbook een herinstall gegeven. Ik heb afgelopen maanden te veel lopen kloten om nog een stabiele machine te houden.. Ik heb een custom installatie gedaan en alleen en talen, printers pakketten en software geinstalleerd die ik nodig heb. Harddisk ruimte is schaars.

Ik gebruik een HP laserjet 4L printer. Dus heb ik alleen het HP driver pakket geinstalleerd. De rest is toch niet nodig. Wil ik zonet mijn printer installeren. Staat die niet in het overzicht. Nu lees ik net op http://docs.info.apple.co...l?artnum=303057#hpdrivers dat de printer in het gimp-print pakket zit. Hoe krijg ik dat pakket van install-dvd naar de macbook zonder de hele laptop weer opnieuw te installeren ?

AKA Rinkel weblog

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Stop de Installatie DVD in de cd-rom speler, open "Optional Installs". Aantal keer doorklikken, tot het scherm waar je de installatie kunt aanpassen. Klap "Printerbestanden" uit en vink "Gimp-printerbestanden" aan. De rest wijst zich vanzelf :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Waarvoor zijn de Gimp-printerbestanden in het algemeen? voor unsupported printers?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MellyVille1 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:54:
Waarvoor zijn de Gimp-printerbestanden in het algemeen? voor unsupported printers?
Gimp-print is vaak voor printers waarvoor de fabrikant zelf geen drivers heeft uitgebracht (dus in die zin voor unsupported printers).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Het is wel een complete nieuwe installatie..

photoshop doet het niet meer. Ik moest alle updates weer opnieuw doen..

Echt helemaal niet handig.. Nu heb ik ook X11 nodig.. Ik hoop dat ik die wel normaal kan installeren.

AKA Rinkel weblog

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12
Nope... Moet je ook op de install DVD gaan graven...

Misschien is het slim om de volgende keer iets beter op te letten wat je wel of niet weg laat uit het lijstje van te installeren componenten :)

Liege, liege, liegebeest!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:03:
Nope... Moet je ook op de install DVD gaan graven...

Misschien is het slim om de volgende keer iets beter op te letten wat je wel of niet weg laat uit het lijstje van te installeren componenten :)
Ik ga van uit dat bij het installeren ook de Apple logica van toepassing is.. HP printers bij HP printers en niet nog een zooi in het gimp pakket.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1