[Dock] Blijft hangen.

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik heb nu echt een heel vreemd probleem. Mijn Dock blijft namelijk 'hangen' ofwel het lijkt wel of hij crashed. Maar na verloop van tijd, zeg 5 minuten kan ik de Dock weer gebruiken. Alleen ik begrijp totaal niet hoe het komt, voorheen nog nooit geen problemen mee gehad, heb de laatste tijd geen rare programma's geinstalleerd o.i.d.

Alleen kan er niets over vinden op Apple Support of discussie forums. Heeft iemand enig idee hoe ik dit euvel kan oplossen?

Heb even een screenshot toegevoegd om het te illustreren.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/Afbeelding_3_small.png

Ik zat dus dit bericht te typen, terwijl het contextmenu van mijn dock 'crashed'....

edit:
Het is eigenlijk alleen met Ctrl+Click, of rechtermuisknop.....linksklikken dan starten de applicatie's enzo gewoon wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Red op 18-10-2006 20:46 . Reden: zie hierboven ]

• Red
Niemand?

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Zou je even Quicksilver kunnen isntalleren en wanneer je dock vastloopt Activity Monitor kunnen lanceren, en dan een screenshot posten van je proc gebruik en je mem gebruik en kijken of daar iets aparts tussen zit?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

logs na kijken of er iets aparts in staat?
(geen verstand van verder, sorry)

• MadJack
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45
Had hier toevallig ook 2 dagen geleden last van. Dan mijn dock bleef hangen idd. En na een aantal minuten werkte hij weer. En toen daarna weer ff niet. Na die dag tot nu geen last meer van gehad. Weet niet meer welke programma's ik toen extra open had dan normaal.

• Red
Daenney schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:02:
Zou je even Quicksilver kunnen isntalleren en wanneer je dock vastloopt Activity Monitor kunnen lanceren, en dan een screenshot posten van je proc gebruik en je mem gebruik en kijken of daar iets aparts tussen zit?
Zit niets vreemds tussen. Tenminste, kernel_task draait wel op behoorlijk wat geheugen en processor usage....

Logs, wordt niets in weggeschreven, tenminste niets raars iig...

MadJack? Weet je het echt niet meer.... :? :? Mijn hoop is een beetje op jou gevestigd....

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Laat je de activity monitor wel alle processen weergeven? Desnoods (overigens kan dat ook met spotlight ipv quicksilver), start je een terminal en geef je het commando:
code:
1
ps aux

Launching containers into space

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Ik heb dit vandaag ook gehad - volgens mij lag het aan een spammailtje met een attachment dat een DOS effect heeft op Mail.app - Mail ging over 600 Mb geheugengebruik en door het swappen werd heel het systeem langzamer, Dock bleef ook hangen. Ik heb het mailtje nog steeds voor iemand die geinteresseerd is. Ik weet zeker dat dat bij mij het probleem veroorzaakte.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
als je denkt dat er wat mis is met je dock kun je ook de preferences bestanden van de dock weggooien en opnieuw starten.

• Red
@ Whieee, ja liet wel alles weergeven, dus daar ligt het niet aan. In terminal met ps aux wordt ik niet veel wijzer uit.

@ raoulduke: raar, maar niet het geval bij mij. Hij doet het namelijk ook als ik een reboot heb gehad, zonder dat ik ook maar Mail.app open heb gehad.

@ MahRain, welk bestand is dat dan? Ik zie met spotlight namelijk alleen een Dock.crash.log waar voor de rest niets in weg wordt geschreven.

Overigens weet ik nu hoe ik hem uit de 'vastloper' krijg, namelijk door even te 'spotlighten' dus Apple+Spatie in te rammen, dan reageert het weer. Alleen vind ik dit hopeloos irritant want ik gebruik heel vaak rechtsklik in dock om apps te sluiten.

Dus, iemand nog tips voor mij! It's driving me crazy!

• Red
Even een rotschop verkopen aan dit topic.

Ik heb geen zin in een nieuwe installatie van OSX. Dus weet iemand misschien een andere oplossing?

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Red, misschien kan je proberen om met Activity Monitor even te zoeken naar het CPU / geheugengebruik van alle processen of daar iets raars tussenzit? Een andere optie is om even Dock te "Samplen" om te zien welke syscalls er op het moment van haperen worden uitgevoerd, levert dat iets geks op?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Red schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:34:
Even een rotschop verkopen aan dit topic.

Ik heb geen zin in een nieuwe installatie van OSX. Dus weet iemand misschien een andere oplossing?
Kill je dock gewoon dmv terminal of activity monitor, daarna start ie weer gewoon op.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Mocht killen niet werken dan kan nog proberen je ~/Library/Preferences/com.apple.dock.plist weg te doen en te rebooten. Let wel: je bent dan al je dockinstellingen kwijt, hij plaatst de standaardinstellingen terug. Bij mij heeft het iig wel geholpen toen de magnification van het dock ermee stopte (tot 2x toe).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Red
Matias schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:51:
[...]

Kill je dock gewoon dmv terminal of activity monitor, daarna start ie weer gewoon op.
En nu werkt het inderdaad weer. Zonder dat er ook maar een reboot aan te pas is gekomen. Ben toch erg benieuwd hoe jij aan die kennis komt.... en hoelang het duurt voordat het probleem weer opspeelt....
Pagina: 1