Toon posts:

e-Learning ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft ervaring met e-Learning (engelstalig), video/audio, online of via media (DVD's) ?
Wie zijn de betere aanbieders en wat is hun eductaieve kwaliteit (m.a.w. ook slaagkans bij tests is belangrijk)?
Ik heb alvast 'www.winstructor.com' en 'www.CBTnuggets.com' uitgetest, waarbij CBTnuggets alvast de betere e-learning packs aanbied.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je precies weten dan? e-learning is namelijk ongelovelijk breed en het is niet zo dat je even een e-learning pakketje kiest over het algemeen (natuurlijk afhankelijk van wat je eisen zijn en hoe breed je het in wilt zetten). ik ben in mijn afstudeerjaar al veel bezig geweest met e-learning, dus wie weet kan ik je er wel mee helpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik had graag geweten wat de "betere" e-learning providers waren.
Velen maken wel publiciteit op internet, maar hebben weinig of geen demo video's.
Laat staan dat je van die demo video's een algemene eductieve indruk kan krijgen.
Ook heb je e-learning providers die hun video's verkopen via media (CD's, DVD, HD's), doch een grote meerderheid zijn enkel "onlin" voor een wel bepaalde tijd te bekijken (afhankelijk van het soort abonnement dat je neemt = tijdsgebonden).
Vooral e-learning over Microsoft producten (MCSA, MCSE, Sharepoint, Networking, ... etc) zijn het wat ik zoek.
Daarom mijn vraag, wie heeft ervaring met de betere (lees: goede educatief en degelijke inhoud) van e-learning providers. Natuurlijk speelt prijs/kwaliteit een rol...
Alvast enkel wat ik heb getest:

CBTnuggets:
taal: engels
support: goed
updates: minimaal
abonnement: enkel online (geen media)
total packet abonnementt: ja, op jaar basis
url: www.cbtnuggets.com

Winstructor:
taal: engels (australië), met een serieus accent
support: zo goed als géén
updates nieuwe producten: belachelijk traag (nog geen W2k3 R2, release data van video's worden steeds opgeschoven)
abonnement: enkel online (geen media)
total packet abonnementt: ja, op jaar basis en driemaandelijks
url: www.winstructor.com

Verwijderd

Zelf heb ik hier ook eens voor geinformeerd. Ben toen enorm geschrokken van de prijs en had toen iets van "laat maar zitten". Een jaar later wordt ik nog altijd ondergespamd met e-learning "aanbiedingen" in men mailbox...
Ik ben wel benieuwd hoe het juist zit met andere e-learning centra. Is dat allemaal wat te vertrouwen, want persoonlijke begeleiding lijkt me toch een belangrijk gegeven en net dat lijkt te ontbreken bij de commerciele e-learningsites.

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn opinie is e-learning toch beter. Je kan studeren wanneer je wil en hoe je wil.
M.a.w. op het werk, thuis of op de trein. Als je audio media alleen beschikbaar hebt, dan kan je zelf in de auto luisteren. Ikzelf heb al wat negatieve ervaring betreffende cursussen georganiseerd door scholen of instellingen. Meestal s' avonds en meestal zijn het jonge mensen zonder "echte" on-the-filed ervaring. Ik heb al dikwijls curssusen bijgewoond waarbij de MS MOC of een ander boek bijna werd afgelezen... dat kan ik ook thuis en aan een veel goedkoper tarief.
Nu on-toppic: e-Learning is volgens mij een eductieve mogelijkheid met veel potentieel.
De vraag is natuurlijk het "kaf van het koren" te onderscheiden,daarom mijn vraag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe groot is de organisatie waarvoor je e-learning in wil gaan zetten?
Er zijn namelijk nog wat meer partijen die je noemt (ism, stoas) maar dan hebben we het ook over kosten die tot in de tonnen kunnen lopen. Zeker voor kleine bedrijven is dat gewoon niet rendabel te noemen.

Verder is het zo dat e-learning een goede educatieve mogelijkheid is met idd veel potentieel, maar zie e-learning niet als de ultieme oplossing, want dat is het zeker niet.
Mocht je interesse hebben dan kan ik je wel een onderzoeksrapport geven (moet er dan wel wat bedrijfsgevoelige info uitgooien :P) over e-learning en de succesfactoren ervan. Dit richt zich dan wel totaal niet op de daadwerkelijke applicatie, maar meer de inrichting van e-learning binnen een organisatie.

Verwijderd

Topicstarter
Het is vooral een 1-to-1 educatieve oplossing, m.a.w. enkel voor mij persoonlijk.
Er zit daar géén bedrijf tussen, het is enkel een middel om bij te leren of mijn kennis "op te poetsen".
Omdat hier al dikwijls "duur" werd vernoemd, kan ik alvast zeggen dat een officieel curr. van Microsoft ook al gauw 1000 euro kost, en dan is het nog maar voor 1 onderwerp of deeldomain.
1 jaar lidmaatschap bij CBTnuggets kost ongeveer 1500 euro, en dan heb je ALLES, m.a.w. alle cursussen, welliswaar met 1-user licentie.
Pagina: 1