[Seagate] Garantie HD HP laptop verlopen?

Pagina: 1
Acties:

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Mijn Seagate ST94019A is er mee gestopt (veel corrupte sectors, recoverytools werken niet meer, boot cd's helpen niet, wipen ook niet), en dat 1 maand na de fabrieksgarantie verlopen is. De laptop is van HP, begin oktober 2005 gekocht. Wanneer ik naar de site van Seagate ga om hem RMA te melden krijg ik de volgende melding:
Component
The product you identified was sold as a system component. Please contact your place of purchase for service. Seagate sells many drives to direct OEM (Original Equipment Manufacturer) customers. These products are usually configured for the OEMs only, as components for their systems. You must contact your place of purchase for any warranty support on these drives.
If you purchased this unit directly from Seagate, please return to the previous page and verify your Seagate customer number, because the customer number you entered () does not match our records.
Dit betekent dus dat ik HP moet bellen betreffende deze zaak (OEM). Dat heb ik dus ook gedaan, maar deze melden leuk dat het systeem buiten garantie valt. Ik wist dat er 1 jaar garantie zat op de laptop, maar geeft Seagate niet gewoon 3 jaar garantie op alle HD's? Met andere woorden; waar sta ik? Machteloos tegenover Goliath? Of is er toch een mogelijkheid dat de schijf vervangen wordt binnen garantie?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:55
Nee, OEM schijven hebben vrijwel altijd kortere garantie(lees garantie van het systeem), ook vanwege het feit dat deze schijven voor veel lagere prijzen over de toonbank gaan bij Seagate dan via gewone distri's.
Dit geld eigenlijk altijd voor OEM schijven van welk merk dan ook, garantie wordt dan nooit door de fabrikant gegeven

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 18-10-2006 20:27 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-02 21:52
Laptop heeft te gelden als een 'duurzaam artikel' en derhalve kun je met succes argumenteren dat het monteren van een harddisk die maar een jaar mee gaat, maakt dat het produkt al bij de verkoop non-conform was.

Op grond van de richtlijn 99/44 is de verkoper aansprakelijk voor zo'n gebrek als het zich binnen 2 jaar manifesteert, op grond van de Nederlandse wetgeving zelfs langer.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:55
StevenK schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:28:
Laptop heeft te gelden als een 'duurzaam artikel' en derhalve kun je met succes argumenteren dat het monteren van een harddisk die maar een jaar mee gaat, maakt dat het produkt al bij de verkoop non-conform was.

Op grond van de richtlijn 99/44 is de verkoper aansprakelijk voor zo'n gebrek als het zich binnen 2 jaar manifesteert, op grond van de Nederlandse wetgeving zelfs langer.
Leuk, maar garantie hebben is wat anders dan garantie krijgen

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

StevenK schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:28:
De verkoper idd ... niet de fabrikant , dus op moment dat hij zijn laptop niet direct van hp, maar van een retailer hebt gekocht; gaat hp hun reactie op die argumentatie zijn "Hp was niet de verkoper van het toestel; gelieve u tot uw retailer te wenden."

(die 9/10 gaat zegge dat ie niks kan/wil doen)

@mad-dog , je kan bij de helpdesk altijd vragen naar de klantenservice en daar argumenteren dat je het niet eens bent met het standpunt van de helpdesk, en argumenteren dat het probleem al aansleepte van onder de garantieperiode....

[ Voor 17% gewijzigd door FlashBlue op 18-10-2006 20:36 ]