Toon posts:

Speedlinq webserver mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb al een heleboel GoT en Google searces achter de rug, maar nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden dus vandaar dat ik dit topic begin.

Ik heb sinds 1 week ADSL 4096 via Speedlinq...

Tot nu toe goede internet verbinding is perfect. Maar nu wil ik dus mijn webserver opzetten.

Ik heb dus een 2de pc waarop ik een webserver (HTTP) draai op poort 80. Nu wilde ik dus poort 80 op de router naar de server forwarden. Ik weet dat het IP binnen het netwerk vand e server pc 10.0.0.2 is. Als ik de server start kan ik bijvoorbeeld van mijn andere pc op het netwerk wel naar http://10.0.0.2 gaan en dan krijg ik netjes mijn website te zien. Echter als ik naar mijn internet IP adres 89.220.41.245 connect krijg ik geen verbinding. Dus het probnleem ligt volgens mij bij de router/modem.

Ik heb al in het config menu van de speedtouch 546 de poort 80 geforward naar 10.0.0.2 ook heb ik geprobeerd om 10.0.0.2 als default server in te stellen zodat ie al het verkeer naar de server stuurt dit werkt echter ook niet. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat mijn router/modem verkeerd staat geconfigureerd ik heb nu deze configuratie:

Service Name
Router modem - user LAN

Service Description
Router with RFC1483 Internet Connection and configuration of user defined LAN.

Kan iemand mij vertellen welke installatie ik bijvoorbeeld moet nemen van de cd of op de speedtouch om succesvol porten te forwarden!???

Alvast heel erg bedankt
pMzQ,

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 16:43
Van die router configuratie moet je afblijven anders werkt je internet niet meer. Je moet eens iemand anders het eens laten proberen naar je website te surfen. Het kan zijn dat je router het niet snapt dat ie via het externe ip terug moet naar jouw server.

[edit] ik zie dat je ip er staat, ik krijg niks te zien, dan zal er toch iets niet goed staan.

[ Voor 17% gewijzigd door salvador4 op 18-10-2006 20:01 ]

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:08
http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#nat

Misschien helpt dit ;)

Ik zie nu dat je apache server is geinstalleerd :)

[ Voor 27% gewijzigd door TwiSteD1 op 18-10-2006 20:11 ]

Verwijderd

Ik ben wel nieuwschierig wat je gaat hosten met een fenomenaal hoge upload van 768kbps :P

Verwijderd

Topicstarter
Hey Salvador4,

Je had inderdaad gelijk ikzelf kan niet naar http://www.myphppa.game-host.org serven en dan mijn internet pagina te zien krijgen, o0mdat ie dit blijkbaar niet snapt.
Ik kan wel binnen het netwerk naar 10.0.0.1 = server gaan en dan zie ik de website wel.

Echter is het wel handig als het wel mogelijk is dat ik naar http://www.myphppa.game-host.org kan serven om zelf te kunnen checken of ie online is ? Is dit mogelijk ?

Ja ik weet de verbinding is niet denderend tis dan ook geen denderende site :P 50 members ofzo die dat spel spelen maximaal :) achja ieder z'n hobby :)

dus iemand suggesties ?

Greetzz pMzQ,

Verwijderd

NAT LOOPBACK is je vriend :)

ff opzoeken in je manual

Verwijderd

Topicstarter
In de manual staat niets over NAT LOOPBACK kan ook niets vinden in de router configuratie screens...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:50:
In de manual staat niets over NAT LOOPBACK kan ook niets vinden in de router configuratie screens...
ergens gevonden (toepassen op eigen risico !!):
Speedtouch has always had a loopback included. For some reason they have turned it off by default.
I cannot find the command for this in the cli, so you will need to do it the hard (easy to me) way.
Save your settings to your hard drive as user.ini
Open the file with notepad and search under the ip.ini section

You will see a line,
config natloopback=disabled
try changing that to enabled, then save the file and upload it back to the speedtouch.
See how you go and please report back. Why isn't it in the cli manual?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik kan dus vanwege die loopback niet naar dat adres maar die optie die je geeft maui71.
Ik zou begod niet weten hoe ik dit zou moeten doen met telnet neem ik aan maar welke command enzo

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 09:49
dat truukje kun je uitvoeren via de webinterface, ga naar advanced en dan system, daar kun je je settings backuppen, edit dat bestand en upload de nieuwe config.

--edit--

of wat ik zojuist via google vond:
Even telnet naar je modem. Dan het volgende typen

ip config natloopback=enabled

druk op enter, daarna 'saveall' en you're done!

[ Voor 39% gewijzigd door Ceaser op 20-10-2006 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok tis me gelukt via die web interface het bestand te openen onder ip.ini staat het volgende:

config forwarding=on firewalling=on redirects=on sourcerouting=off netbroadcasts=off ttl=64 fraglimit=64 defragmode=nat addrcheck=dynamic mssclamping=on
apadd addr=10.0.0.138/8 intf=eth0 addroute=no
ifconfig intf=loop mtu=1500 group=local linksensing=off
ifconfig intf=eth0 mtu=1500 group=lan linksensing=off
ifconfig intf=BaByXL mtu=1500 group=wan linksensing=off
rtadd dst=255.255.255.255/32 intf=eth0
rtadd dst=10.0.0.0/8 gateway=10.0.0.138
rtadd dst=224.0.0.0/4 intf=eth0
rtadd dst=0.0.0.0/0 intf=eth0 metric=70

dus niet iets over natloopback = disabled ofzo ?

Moet ik dan gewoon toevoegen ?
config natloopback=enabled
?

Dit werkte niet heb het geprobeerd...

thnx greetzz pMzQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gehoord dat je de hosts file van de linux server kunt instellen ofzo ?

Ik gebruik namelijk een linux server fedore core 4. In de hosts file staat nu
127.0.0.1 local

meer niet...

iemand een idee?

Greetzz

Verwijderd

Topicstarter
ok mijn router onderteund dus geen NAT loopback.

Nu heb ik gelezen om de hosts file in /etc aan te passen...
eerst nog een keer mijn situatie:

Ik heb:

1 server op ip 10.0.0.1 waarvan de poort geforward wordt op mijn router naar 10.0.0.1
1 normale gebruikers pc op IP 10.0.0.150 waarmee ik probeer mijn eigen website te benaderen.

Het probleem:

Ik kan dus niet met mijn normale gebruikers pc naar www.myphppa.game-host.org surfen en mijn website te bekijken. Het werkt wel als ik 10.0.0.1 in de browser typ!

Mijn hosts file ziet er als volgt uit:

# Do not remove the following line, or various programs
# that require network functionality will fail.
127.0.0.1 localhost.localdomain localhost
10.0.0.150 myphppa.game-host.org

dus ik begrijp hieruit dat als er een request komt voor myphppa.game-host.org hij dit als een intern adres ziet ofzo ? wat heb ik hier verkeerd instaan want het werkt op deze manier niet :(

Hoop dat iemand me verder kan helpen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:53:
# Do not remove the following line, or various programs
# that require network functionality will fail.
127.0.0.1 localhost.localdomain localhost
10.0.0.150 myphppa.game-host.org

dus ik begrijp hieruit dat als er een request komt voor myphppa.game-host.org hij dit als een intern adres ziet ofzo ? wat heb ik hier verkeerd instaan want het werkt op deze manier niet :(

Hoop dat iemand me verder kan helpen...
Maak van die 10.0.0.150 eens 10.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die 10.0.0.150 veranderd in 10.0.0.1 met daarachter nog mijn domein maar werkt ook niet krijg nog steeds 404 error...

nog meer ideen?

Verwijderd

Ik zie in een ander topic van je dat je server draait op 10.0.0.2 ??

Indien dit echt zo is (je info is nogal verwarrend en inconsistent!), moet je er dus 10.0.0.2 van maken.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry had eerst de server op 10.0.0.2 toen op 10.0.0.1

Maar ik heb inmiddels de oplossing dus die wou ik nog even laten weten voor iemand die ook dit probleem ooit krijgt :)

Ik had namelijk een linux server en wou met een andere XP bak naar mijn website die in hetzelfde netwerk als de server zit.

Om dit voor elkaar te krijgen dacht ik dat je de hosts file van de server moest aanpassen maar het moest de hosts file van XP back zijn

moest daar dus 10.0.0.1 myphppa.game-host.org invullen

toch bedankt voor de reacties

Greetzz pMzQ,
Pagina: 1