Windows upgraden zonder activatie

Pagina: 1
Acties:

• mhproductions
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03-2018

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
30 dagen geleden heb ik een Windows XP Media Center editie geinstalleerd, deze wilde ik alleen testen (30 dagen) en daarna upgraden naar een legale Professional versie. Nu heb ik echter een dag te veel gewacht en nu kan ik het systeem niet meer in. Ik wil graag upgraden, maar dit kan niet als je boot vanaf de cd. Dus nu zou ik alleen met een schone installatie Professional erop kunnen krijgen... Maar kan dit niet anders? Want ik wil wel graag mijn programma's laten staan!

Iemand een tip?

Heel erg bedankt!! _/-\o_

Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk ?!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je kunt niet upgraden tussen Windows XP-versies. Je kunt wél een dualboot maken en dan de dingen enzo overkopiëren naar een veilige plek.

We are shaping the future

• mhproductions

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Ik weet zeker dat upgraden naar een nieuwere of hogere versie wel mogelijk is, want dit heb ik al enkele keren gedaan. Alleen dan vóór de activatieperiode! Het probleem is nu echter dat die periode al verstreken is...

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:47
Kan je niet misschien vanuit veiligmodus installeren of stop de xp cd erin en doe repair.

• mhproductions

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Is de repair functie hetzelfde als de upgrade functie?

De veilige modus werkt jammer genoeg niet als je windows geactiveerd moet worden...

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:47
mhproductions schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:06:
Is de repair functie hetzelfde als de upgrade functie?

De veilige modus werkt jammer genoeg niet als je windows geactiveerd moet worden...
Met de repair functie overschrijft ie de hele windows folder en nog wat dingen. Maar waarom doe je niet gewoon een format, of wil je je instelling etc. behouden?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
mhproductions schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:50:
Ik weet zeker dat upgraden naar een nieuwere of hogere versie wel mogelijk is, want dit heb ik al enkele keren gedaan.
gefeliciteerd.
Alleen dan vóór de activatieperiode! Het probleem is nu echter dat die periode al verstreken is...
Upgrade MCE -> andere XP is *onmogelijk*. (http://www.mvps.org/marksxp/WindowsXP/upgrade.php)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mhproductions

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Ja, als ik de instellingen en programmas zou kunnen behouden zou dat erg fijn zijn!

Maar bedankt voor je repair-tip!!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:49

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Een andere vraag dan: WME is toch nagenoeg prof + media center? Dit laatste gebruik je gewoon niet en dan heb je zogoed als professional.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

mhproductions schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:50:
Ik weet zeker dat upgraden naar een nieuwere of hogere versie wel mogelijk is, want dit heb ik al enkele keren gedaan. Alleen dan vóór de activatieperiode! Het probleem is nu echter dat die periode al verstreken is...
Hoe heb je dat dan gedaan? :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Upgraden naar Professional zou alleen zin hebben als TS van plan is de computer in een domein te hangen, maar ook daar zijn workarounds voor.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

En als je in het BIOS de datum nu eens een week terug zet? (wel ff van het netwerk afhalen ivm tijd synchronisatie)

[ Voor 32% gewijzigd door keur0000 op 19-10-2006 09:49 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens Windows XP supported upgrade paths zou dat niet moeten kunnen.
Dus met How To Use the Files and Settings Transfer Wizard By Using the Windows XP CD-ROM aan de slag en even opnieuw installeren maar denk ik.

Verder vind ik het geen goed idee om hier trucs te gaan bespreken om die activatie uit te stellen of te omzeilen. Dat is ook helemaal niet de vraag van topicstarter ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1