Skype + Wifi = Onstabiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:18
Ik heb hier op mijn kamer een Wifi verbinding met een Asus router. De verbinding geeft bijna altijd Laag of Zeer Laag aan, maar werkt verder prima(300K downloads gaan prima)

Wanneer ik nu ga Skypen met mijn ma dan meldt zij vaak dat de verbinding slecht is. In de properties van de draadloze verbinding zie ik dan ook dat de snelheid inzakt van 54Mbps naar minimaal 18Mbps oid. Dit zou de slechte verbinding verklaren.

Iemand hier ervaring mee? Waarom gaat het alleen bij Skype mis :?

sensei_d.fpv channel

• Sensei_D
Na de aanschaf van een +5db antenne blijft het probleem bestaan. Ook zie ik geen verbetering in mijn signaal wat al erg raar is.

Niemand een idee?

sensei_d.fpv channel

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:49

slaay

Natuurbeleven.com

Wat gebeurt er als je een simpel ping commando geeft om je router enkele minuten lang te pingen?
Waarschijnlijk grote kans dat je veel packetloss hebt. Bij het downloaden maakt dit niks uit want een verloren pakketjes wordt dan weer opnieuw gestuurd.
Dit gaat bij skype helaas niet want dan zou je in feite alles letters/woorden door elkaar te horen krijgen en ook versturen gaat dan op die manier.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Wat slaay zegt, start -> uitvoeren -> cmd -> ping -t www.google.nl
Als je daar packetloss krijgt dan is je verbinding inderdaad onstabiel, en daar zal skype net wat gevoeliger voor zijn dan een downloadprogramma.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Wolfboy schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:45:
Als je daar packetloss krijgt dan is je verbinding inderdaad onstabiel, en daar zal skype net wat gevoeliger voor zijn dan een downloadprogramma.
Zou het niet beter zijn om met een interval te werken?

• Sensei_D
Hmmz, ik kreeg soms een hoge ping en een paar keer een timeout wat een oninstabiele verbinding zou betekenen.

Is daar iets tegen te doen?
Ik hoopte het eerlijk tegen te gaan door een versterkende antenne aan te schaffen, maar ik zie totaal geen verschil t.o.v. de oude antenne, dat is toch al vreemd lijkt mij...

sensei_d.fpv channel

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:40
Heb ook een lange tijd last gehad van een instabiele wifi verbinding.
Probeer eens in de router het kanaal aan te passen; misschien heb je een buurman die ook draadloze verbinding heeft, en stoort de jouwe daarop (interferentie)

• Sensei_D
kevinvddraai schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 21:31:
Heb ook een lange tijd last gehad van een instabiele wifi verbinding.
Probeer eens in de router het kanaal aan te passen; misschien heb je een buurman die ook draadloze verbinding heeft, en stoort de jouwe daarop (interferentie)
Er zitten een hoop wireless netwerken in de buurt idd. Ik heb inmiddels alle kanalen gehad; er zaten slechtere tussen, maar geen betere :(

sensei_d.fpv channel

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:40
Is het mogelijk om te testen of je bedraad niet het probleem hebt? imo gebruik je niet de volle 18mbps voor het internet. En ga ik eerder denken in de richting van een slechte internetverbinding..

Verwijderd

Wolfboy schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 20:45:
Hoeveel packetloss is normaal? Heb zelf net een draadloos netwerk aangelegd (N-versie) en heb met 2000 pingtests 2% packetloss, is niet normal toch?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:49:
[...]

Hoeveel packetloss is normaal? Heb zelf net een draadloos netwerk aangelegd (N-versie) en heb met 2000 pingtests 2% packetloss, is niet normal toch?
Tja, het hangt er vanaf wat je normaal noemt, ik vind het normaal (voor minder doe ik het iig niet) als ik 0% packetloss heb, met wireless 'hoor' je dat ook wel te halen maar in de praktijk zal het weleens wat lager zijn. Hoe dan ook, 2% is best netjes aangezien wifi toch niet altijd 100% stabiel is (iemand hoeft maar een magnetron aan te zetten of bluetooth te gebruiken en ze zitten al te storen op je netwerk).

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-03 21:54
skype VREET systeem bronnen. dat is ook te merken onder games

• Sensei_D
kevinvddraai schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 22:34:
Is het mogelijk om te testen of je bedraad niet het probleem hebt? imo gebruik je niet de volle 18mbps voor het internet. En ga ik eerder denken in de richting van een slechte internetverbinding..
Hmm zou kunnen, zal vanavond eens testen...

@Bulls-NL: Maar ik heb verder niks draaien tijdens mijn sessie... Dus dat geeft niet, voor games gebruikte ik altijd Teamspeak uiteraard.

[ Voor 16% gewijzigd door Sensei_D op 24-10-2006 08:37 ]

sensei_d.fpv channel

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Bulls-NL schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 00:27:
skype VREET systeem bronnen. dat is ook te merken onder games
Dat is een punt dat zeker is, ik heb al vaak genoeg gemerkt dat als ik een vnc verbinding maak met een computer waar ook mee skype aan staat dat skype dan opeens gigantisch begint te haperen omdat ie opeens niet meer 40% cpu voor zich kan krijgen :/

Het is echt ziek dat zo'n 'eenvoudig' programma zo gigantisch veel resources gebruikt.
Als je bijvoorbeeld naar skype, ventrilo of welk voip programma kijkt dan zie je dat het gebruik maar een fractie is van wat skype doet.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:52

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Je had het ook al in mijn topic gevraagd, maar nee, ik heb nog steeds geen oplossing. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik sinds installatie van mijn nieuwe linksys (wag200g) het ook nog niet geprobeerd heb. Zal ik binnenkort eens even doen, maar ik verwacht er niet te veel van. Ook bij mij zakte de verbinding als een pudding in elkaar; van >48mbps zo naar 1. Met bijbehorend effect.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

offtopic:
Vreselijk offtopic, maar het is instabiel, niet onstabiel.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Sensei_D
Helaas, ik heb geen netwerkkabel hier(zit op kamers) dus kan het nu(nog) niet bedraad testen :(

Wat ik wel raar vind ik dat ik met mijn Xbox360 meer signaalontvangst heb EN nergens last van heb op Live chat wat imho vergelijkbaar is met Skype...

sensei_d.fpv channel

Pagina: 1