Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:21
Hallo,

ik heb een WM5 smartphone en daar kan ik gebruik maken van internet via GPRS.

Echter heb ik momenteel Vodafone en daar betaal je een euro per kwartier internet, het verbruik is daar niet aan de orde.

Nu heb ik een beetje rondgekeken en voor prepaid was Telfort het goedkoopste met GPRS.
Hierbij betaal je 50 cent voor 100KB (betaald per KB) data.

Nou ben ik niet zo zeer van plan om er internet pagina;s mee op te zoeken, maar meer om MSN te gebruiken. Echter vraag ik mij af hoeveel verkeer MSN veroorzaakt.

als ik alleen naar gesprekken zou kijken zou ik voor 50cent wel een half boek kunnen uitwisselen aan tekst. (1KB staat toch gelijk aan 1000 tekens ?) Maar als je 20 contacten online hebt dan moet msn toch steeds contact met de server zoeken om te kijken of die personen nog online zijn of dat ze hun status wijzigen ?....

Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel msn verbruikt ?. of zijn er programma's waarmee je de datastroom kunt bekijken (soort bandtwith monitor die je ook voor de pc hebt) zodat ik dat zelf kan bekijken.... Als ik de telefoon aan me computer hang heb ik ook gewoon contact met internet. Dus dan zou ik het gratis zelf kunnen uitzoeken.

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 19:35
BLACKfm schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:31:
Hallo,

ik heb een WM5 smartphone en daar kan ik gebruik maken van internet via GPRS.

Echter heb ik momenteel Vodafone en daar betaal je een euro per kwartier internet, het verbruik is daar niet aan de orde.

Nu heb ik een beetje rondgekeken en voor prepaid was Telfort het goedkoopste met GPRS.
Hierbij betaal je 50 cent voor 100KB (betaald per KB) data.

Nou ben ik niet zo zeer van plan om er internet pagina;s mee op te zoeken, maar meer om MSN te gebruiken. Echter vraag ik mij af hoeveel verkeer MSN veroorzaakt.

als ik alleen naar gesprekken zou kijken zou ik voor 50cent wel een half boek kunnen uitwisselen aan tekst. (1KB staat toch gelijk aan 1000 tekens ?) Maar als je 20 contacten online hebt dan moet msn toch steeds contact met de server zoeken om te kijken of die personen nog online zijn of dat ze hun status wijzigen ?....

Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel msn verbruikt ?. of zijn er programma's waarmee je de datastroom kunt bekijken (soort bandtwith monitor die je ook voor de pc hebt) zodat ik dat zelf kan bekijken.... Als ik de telefoon aan me computer hang heb ik ook gewoon contact met internet. Dus dan zou ik het gratis zelf kunnen uitzoeken.
ikzelf gebruik agile msn icm t-mobile pit. in agile zit een metertje in die het gebruik meet

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het verbruik van msn is zeer gering. Je moet dan denken aan een paar 100kb per dag. Ik denk zo rond de 1mb per dag. Een collega heeft het van mij met orange world gedaan en dat was goed betaalbaar :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DaannO schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:43:
Het verbruik van msn is zeer gering. Je moet dan denken aan een paar 100kb per dag. Ik denk zo rond de 1mb per dag. Een collega heeft het van mij met orange world gedaan en dat was goed betaalbaar :)
Orange World is 6 euro per maand, mits je de juiste instelling gebruikt. Inderdaad erg betaalbaar! :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Vooral ook nu ze van de 2 Mb/maand limiet overgestapt zijn naar een 25 Mb/maand limiet!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
pven schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:47:
[...]

Orange World is 6 euro per maand, mits je de juiste instelling gebruikt. Inderdaad erg betaalbaar! :Y)
Ja, zonder die poorten intestellen :P

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:59
Misschien kan ik hier die vraag tussendoor stellen, jullie hebben het er immers toch over;

Ik heb zo'n 25MB abo van Orange, maar waarop geldt die nou? Op het binnenhalen van mail? Op MSN? Op wappen en videobellen? Of alleen Orange-world? Ik kom er niet uit.

Bvd. :)

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:59
" :$. "

Ik heb wat te lezen. :Y)

• BLACKfm
hmz... word er nog geantwoord op me vraag... alleen de eerste post was handig :P.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Denk maar aan een paar honderd KB per dag als je de hele dag zit te MSNen.
Zoveel data trekt MSN niet iig.
En 1KB is 1024 tekens ;) (1 byte per teken), maar je moet wel denken aan opmaak informatie (tenminste, ik neem aan dat een mobieltje tekstkleur en fonts kent), en dat zal per berichtje wel nog een byte of 5 extra zijn.
Verders, MSN's statuswisselingen zijn pushed, niet pulled. Dus zodra er een status wisselt, dan krijg je dat door van de MSN server. Het is niet jouw client die de info aanvraagt.
Als het pulled zou zijn, kostte dat vele malen meer data, wat MSN opje mobiel dus niet rendabel maakt.

Houd het er maar op dat je je geen buil zal vallen aan dataverbruik door MSN.
Trouwens, als je telfort neemt, kan je gewoon online je factuur bekijken zoals die is tot op die dag.
Kan je meteen zien hoeveel je data heeft gekost.

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 18-10-2006 22:35 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

T-Mobile PIT(Web'n'walk of Pocket Internet Totaal) heb ik binnenkort ook, wanneer m'n opzegtermijn voor Orange (van 3 maanden :X) uitgeteld is.
PIT = onbeperkt internet(GPRS snelheid) voor 9.50€ per maand.

[edit]

Bij Orange kon ik m'n 2MB limiet ook upgraden naar 25MB... maar op die pagina waar je dan even je telnr in moest vullen stond NERGENS dat je hiermee je contract ook nog eens verlengt!
Hier is de pagina waarmee je de 25MB kan activeren als je al 2MB hebt:
http://www.mijnorange.ora...orangeworld/activeren.php
Gelukkig was ik slim genoeg om even de FAQ/AV elders op de website te checken! (don't get me started about Orange :X)

[edit] Op deze pagina staat het dat dit enkel dmv contractverlenging kan:
http://www.mijnorange.ora.../orangeworld_nudanook.php
Ik vind het crimineel dat dit niet duidelijk wordt gemaakt op de eerder genoemde pagina, die zegt dat ik enkel m'n telnr moet invullen (en die pagina krijg ik enkel ná het inloggen, dus ze weten goed genoeg dat ik dat enkel met contractverlenging kan)

Ik heb er even een topic over geopend:
Verwijderd in "Orange & twijfelachtige praktijken"

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 23:33 ]

• BLACKfm
Zou het bijvoorbeeld "goedkoper" zijn als ik maar een enkele user in me lijst heb ipv dat er 150 in staan waarvan er 30 online zijn ?...

Ik bedoel dan dat er dan neem ik aan minder statusveranderingen verstuurd worden, dus dan weer minder dataverkeer is ?. Anders zou ik een speciaaladres kunnen aanmaken voor bekende enzo (niet van die vage gasten die ik bijna nooit spreek) en zo het verbruik beperken.

iig weet ik wel dat het verbinden met de server me denk ik al 30kb kost. (volgens die agile msn traffic meter) en dat ik niet op de enter toets moet drukken omdat ie dan me voice wil recorden (media bestand en daarom meer traffic). en een foto alleen als het nodig is versturen :D

Maar ik heb Telfort prepaid. heb geen zin om maandelijks ergens aan vast te zitten (op het moment).
Het lijkt me alleen leuk dat als ik op de camping zit (mooi weer en vakantie) of in de trein naar me stage straks (zou kunnen :P) of lang ergens onderweg ben zonder iets te doen, dat ik dan iig even kan ouwehoeren op msn. of een mail versturen, zonder dat dat me gelijk handen vol geld kost.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
pven schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:47:
[...]

Alleen kan je dan niet msn'en. Of is dat onderhand wel mogelijk?
(Ik bedoel dus via de proxy..)

[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 18-10-2006 23:15 ]

met een hamer past alles

Pagina: 1