Ik zou een keer een laserpen willen maken.
Een laser met een zichtbare straal.
Hoe kan je zoiets maken?
Een laser met een zichtbare straal.
Hoe kan je zoiets maken?
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 19:31 ]
I've GoT a solution
met hem.roelke schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:40:
sorry hoor
maar mag ik je uitlachen ?
weet je wel hoe een DPSS laser werkt en wat hier allemaal bij komt kijken ?
[ Voor 47% gewijzigd door killercow op 18-10-2006 20:44 ]
openkat.nl al gezien?
[ Voor 15% gewijzigd door Hu9o op 18-10-2006 20:45 ]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
I've GoT a solution
[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 18-10-2006 20:48 ]
jah maar deze zijn rood en werken met een enkele diode vandaar dat ze zo goedkoop zijnHu9o schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:44:
http://www.inkoopacties.net/ia/btzcqq7j
IA met goedkopere laser pointers, kan je lekker mee schijnen
I've GoT a solution
ik hoop echt dat hij het bedoelt in golflengteWFvN schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:47:
Inderdaad, gewoon een laserpointer kopen.
Gewoon een stuk eenvoudiger én goedkoper.
Gezien de loop van dit topic vraag ik me serieus af wat jij je voorstelt bij een 'zichtbare laser'. Je gaat me hopelijk toch níet vertellen dat je wil dat zodra je hem aanzet, je een mooie rechte streep ziet die uit het laser-geval komt? Zeg maar zoiets als je ziet bij de 'lightsabers' in Starwars?
I've GoT a solution
Los van de topic starter zijn vraag, vraag ik mij af hoe het kan dat hobby lasers niet effect zijn. Het lijkt me dat als je er enigzins verstand van hebt, dat het wel mogelijk moet zijn om een laser te maken met acceptabele output...killercow schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:42:
[...]
met hem.
Een laser is geen gloeilamp in een klein doosje hoor, een laser is een natuurkundig verschijnsel omgezet in ene werkbare vorm dat helaas alleen onder best wel nauwkeurige omstandigheden optreed. (daarnaast produceer 75% van de hobby lasers (die overigens allemaal toch echt wel zo groot als een schoenendoos zin) alleen korte onzichtbare pulsjes)
Of je moet een laserdiode kopen, maar ja, die zijn los toch duurder dan een pen.
Ik begin ernstige twijfels te krijgen.... z'n reactie op de eerste reply:roelke schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:47:
ik hoop echt dat hij het bedoelt in golflengte
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:25:
Wil je echt de beam door de lucht zien gaan zoals in films ed ?
Laten we duidelijk zijn... dat gaat niet lukken zonder bijvoorbeeld inbouwen van een rook-apparaat ofzo
het is wel mogelijk maar de onderdelen zijn duur en redelijk lastig te verkrijgenwarcow schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:48:
[...]
Los van de topic starter zijn vraag, vraag ik mij af hoe het kan dat hobby lasers niet effect zijn. Het lijkt me dat als je er enigzins verstand van hebt, dat het wel mogelijk moet zijn om een laser te maken met acceptabele output...
I've GoT a solution
die beam wordt dan zowiezo niet zoals in star wars maar wordt een oneindige lange (en dunne)WFvN schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:49:
[...]
Ik begin ernstige twijfels te krijgen.... z'n reactie op de eerste reply:
[...]
[...]
Laten we duidelijk zijn... dat gaat niet lukken zonder bijvoorbeeld inbouwen van een rook-apparaat ofzo
I've GoT a solution
jah en hoe wil je dat doenWFvN schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:53:
Gewoon de afstand tussen rook en laserpointer beperken
Maar volgens mij moet de topicstarter nog maar eens het 2e klas natuurkundeboek van het voortgezet onderwijs doorneuzen bij het hoofdstuk over licht....
I've GoT a solution
Zoietsroelke schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:55:
jah en hoe wil je dat doen
zeggen tegen de rook waar het moet stoppen
Niet over de werking van de laser maar wel over het zien van licht. Het leuterverhaal over lichtstralen zien waarbij een stof nodig is waarop het licht weerkaatst enzo. Je hebt vast de demonstratie wel gezien voor het bord waarbij een laserstraal door een wolk van bordstofkrijt ging; vrij standaard proefje bij veel natuurkundedocenten.nou uh in de 2e en 3e klas (waar ik nu in zit) staat niks over de werking van lasers hoor
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq