Sinds gister zit ik met een nogal vaag probleem.
Ik heb me laptop op nieuw geinstaleerd (Win2k3+SP1) om wat dingen te gaan testen dat verliep allemaal vlekkenloos.
Toen de installatie klaar was en ik me netwerkkabel er in plugde om wat files van me server te downloaden kwam ik er achter dat ik geen verbinding kreeg. Zowel Static als DHCP niet.
Andere kabel gepakt en andere port geprobeerd maar dat wilde ook niet helpen.
Het lampje op me switch brand wel en knippert constant (link/act lampje) terwijl er geen processen/services draaien die netwerkactiviteit genereren.
Het probleem doet zich alleen voor als ik me laptop op m'n switch aansluit want op me router werkt het perfect (krijg gewoon IP van me router enzo).
Mijn netwerk hier zit als volgt:
Op de router zit ook nog een andere computer aangesloten en een printer.
Op de switch zit alleen mijn eigen computer er nog bij.
Nu komt eigenlijk het raren. Het link/act lampje knippert (snel) zelfs snel waneer ik in de bios zit.
Net ook nog even Ubuntu live cd geprobeerd maar daar werkt het ook niet.
Hoe komt dit en hoe los ik het op?
Als jullie meer info willen moet je het even zeggen.
******* * EDIT * *********
Ik heb net even m'n oude Cisco Catalyst (10mbit) uit de kast getrokken en die weer aan m'n switch gehangen en dan daar me laptop op.
i-net -> router -> switch -> catalyst -> laptop
dit werkt om een of andere vage reden wel
Ik heb me laptop op nieuw geinstaleerd (Win2k3+SP1) om wat dingen te gaan testen dat verliep allemaal vlekkenloos.
Toen de installatie klaar was en ik me netwerkkabel er in plugde om wat files van me server te downloaden kwam ik er achter dat ik geen verbinding kreeg. Zowel Static als DHCP niet.
Andere kabel gepakt en andere port geprobeerd maar dat wilde ook niet helpen.
Het lampje op me switch brand wel en knippert constant (link/act lampje) terwijl er geen processen/services draaien die netwerkactiviteit genereren.
Het probleem doet zich alleen voor als ik me laptop op m'n switch aansluit want op me router werkt het perfect (krijg gewoon IP van me router enzo).
Mijn netwerk hier zit als volgt:
code:
1
2
3
4
| I-net --> Router (linksys) ---------------------> switch --> Laptop
/|\ /|\
| |
|---------nic 1 Server nic2----| |
Op de router zit ook nog een andere computer aangesloten en een printer.
Op de switch zit alleen mijn eigen computer er nog bij.
Nu komt eigenlijk het raren. Het link/act lampje knippert (snel) zelfs snel waneer ik in de bios zit.
Net ook nog even Ubuntu live cd geprobeerd maar daar werkt het ook niet.
Hoe komt dit en hoe los ik het op?
Als jullie meer info willen moet je het even zeggen.
******* * EDIT * *********
Ik heb net even m'n oude Cisco Catalyst (10mbit) uit de kast getrokken en die weer aan m'n switch gehangen en dan daar me laptop op.
i-net -> router -> switch -> catalyst -> laptop
dit werkt om een of andere vage reden wel
[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Dark op 18-10-2006 20:08 ]