Toon posts:

Raid 0 hd beschadigd xp start nu niet op/wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gaat om een promise raid controller 2x 80gb maxtor hds 7200rpm(ide) op raid 0, onder het laden van windows blijft hij hangen bij het windows laad scherm met het blauwe balkje, image teruggezet
zelfde probleem voor de zekerheid nog een keer gedaan krijg met opstarten de volgende melding "het volgende bestand is beschadig of niet gevonden"; system32\drivers\pci.sys

kan geen scandisk draaien, aangezien hij schijven niet ziet no IDE hd detected pas na het laden van raid array weet hij dit maar dan dan kan ik hem de opdracht niet geven om schijfcontrole uit te voeren.

-data moet dus bewaard blijven dus als iemand weet om hier een backup van te maken
heb in mijn andere pc sata raid dus daar kan ik de schijven van de pc welke op IDE raid staan niet aan hangen heb wel 2x ide op deze pc maja dan kan ik de data niet lezen of wel?

iemand enig idee hoe ik die schijf op fouten kan laten controleren? neem aan dat deze niet zomaar aan een andere pc gehangen kan worden op fouten gecontroleerd kan worden en dan weer terug in de raid 0 array gehangen kan worden.

alvast bedankt

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als de schijven niet meer herkent worden kan je nog proberen om exact dezelfde array aan te maken (echt exact dezelfde instellingen) maar de kans zit er dik in dat je de data kwijt bent (eigenlijk voor 99% zeker als de schijven niet meer worden herkent).
Tip voor de volgende keer: Zet nooit belangrijke data op een raid-0 array

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Opstarten met cd waar raidcontroller drivers bij in zitten of ingeladen worden
Kan je in de recovery console geen hd scannen ??
edit
Als hd nog intact is en het dus puur om een driver probleem gaat

[ Voor 21% gewijzigd door lamko op 18-10-2006 17:54 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

lamko schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:52:
Opstarten met cd waar raidcontroller drivers bij in zitten of ingeladen worden
Kan je in de recovery console geen hd scannen ??
chkdsk doet het gewoon in de recovery console van XP; drivertje inderdaad meekopieren vanaf floppy en eens kijken wat ie verder doet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
kan geen scandisk draaien, aangezien hij schijven niet ziet no IDE hd detected
de schijn worden dus niet meer herkend. dus een driver laden zou dan ook niet werken.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

Schijven omstebeurt loskoppelen, en testen met Powermax. Normaal worden je array's dan niet beschadigd. Als je de rotte schijf te pakken heb, zie dat je een exact hetzelfde schijf (merk/type) erbij krijgt, en daarnaartoe alle data van de rotte overhelen, bijv. onder linux met dd.
Weet je zeker dat je bit voor bit copy krijgt. Zo heb ik zelf thuis al eens een array gered.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
blue one-schijven worden wel in de array herkent alleen niet met xp cd als je wilt recoveren vanwege raid opstelling of moet ik eerst dmv f6 de raid-controller installeren en dan recoveren verlies ik dan geen data?

MAX3400 -onder ide wel maar met raid 0 kan ik dus niet in de recovery console komen aangezien hij na het laden van de array 0 de schijven pas kent en daarna gelijk begint met xp opstarten en dan hangt. het is een Promise MBFastTrak133 Lite (tm) Controller

DaRoot - ik ga ze nu ff checken met powermax, aangezien jij er al ervaring mee hebt gehad er bij jou de array er niet aan ging.

iemand anders nog ideëen om het te fixen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 13:52 ]

Pagina: 1